BT
door BTVB May 10, 2021 om 19:55
Computers & telefonie
Npostart kijken lukt niet op laptop

Ik zou graag programma's op npostart via de browser op mijn laptop bekijken, maar dit lukt niet. Ik krijg bij ieder programma de melding: Dit programma is niet (meer) beschikbaar (12). Ik heb de browsers Chrome, Explorer en Edge geprobeerd. Ik heb de VPN aan en uit gezet. Het is een werk laptop en beveiligd, maar Netflix en Ziggo werken bijvoorbeeld wel gewoon. Heeft iemand een oplossing?

13130 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 10, 2021 om 20:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal dan toch met de instellingen van de werk laptop te maken hebben, wellicht is bepaalde functionaliteit geblokkeerd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 10, 2021 om 20:54
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte BTVB,

Heeft u de NPO app al gedownload op uw laptop?

Donuts
door Donuts May 10, 2021 om 21:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De Playstore op een Windows laptop?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 10, 2021 om 21:21
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

Het gaat om de NPO app.

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 21:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, het gaat om een laptop. Grootste kans is dat het een Windows laptop betreft, dan een Mac book en dan pas een Chrome book waar je in principe een Android app (want je plaatst een afbeelding van Google Play) kan installeren. Dus ja, het gaat om de NPO app en inderdaad kan je naar alle waarschijnlijkheid niet op de betreffende laptop installeren (op een werk laptop kan je vaak sowieso niets installeren).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 10, 2021 om 21:59
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Diumenge,

U heeft volkomen gelijk.

Misschien is het een idee om de NPO app op de smartphone of tablet te installeren en de televisieprogramma's te casten naar de tv?

Als het een oudere tv is met een HDMI ingang is wel een aparte Chromecast nodig, die je op de HDMI ingang aansluit.

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, alleen dat is de vraag van TS niet.

BT
door BTVB May 11, 2021 om 16:14
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle tips! De NPO app installeren lukt niet, zie screenshot. Op mijn telefoon werkt het maar niet echt prettig kijken op een klein scherm.

Donuts
door Donuts May 11, 2021 om 16:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat je die app niet op je laptop kunt gebruiken, wisten we al.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 10, 2021 om 21:23
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien is het een idee om de NPO app te installeren op uw smartphone of tablet en de televisieprogramma's te casten naar de tv.

Als het een oudere tv is met een HDMI ingang, dan heeft u wel een aparte Chromecast nodig, die u op de HDMI ingang aansluit van de tv.

Deze Chromecast in niet zo duur en kunt u ook gebruiken voor Netflix enzo.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 10, 2021 om 22:37
1749 Antwoorden / 31 Vragen

TS heeft nog niet gereageerd maar heeft eigenlijk al zelf het antwoord gegeven. :"Dit programma is niet meer beschikbaar".

Ik maak screenshots ter verduidelijking :vergeet niet dat sommige lezers niet goed begrijpen wat bijvoorbeeld het "casten" van een app is....

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 22:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, TS plaatst een afbeelding van Op1 van 7 mei. Die is gewoon beschikbaar hoor (ja, dat heb ik getest).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 10, 2021 om 22:51
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik heb geen ervaring met Windows laptops, maar denkt u ook niet, dat de laptop waarschijnlijk verouderd is?

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 23:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat denk ik niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 11, 2021 om 01:20
2010 Antwoorden / Vragen

Je zou denken dat als iedereen nou antwoord op de onderwerpen waar hij of zij verstand van heeft scheelt dat een hoop "lucht" maar je kunt hier het Dunning Kruger effect aan den lijve meemaken want echt iedereen heeft verstand van computers, ze hebben er namelijk zelf ook één of ze hebben er ooit een cursus in gehad.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 11, 2021 om 03:42
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,

Ik heb even opgezocht wat het "Dunning Kruger" effect is, maar dat is hier echt niet aan de orde.

Hopelijk komt er in de loop van de dag meer duidelijkheid want er zijn misschien toch forumleden, die met ditzelfde probleem te maken hebben gehad.

Als TS niet reageert (wat vaak gebeurt) bemoeilijkt dit de oplossing.

sjjoppy
door sjjoppy - May 11, 2021 om 08:29
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als het met  deze   link niet lukt zal het inderdaad aan de instellingen liggen om te voorkomen dat de werklaptop voor iets anders dan het werk gebruikt wordt.

diumenge
door diumenge May 11, 2021 om 08:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om te voorkomen dat werk laptop alleen voor het werk gebruikt wordt? ;-)

sjjoppy
door sjjoppy May 11, 2021 om 09:04
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@diumenge,
scherp, heb het bewerkt. :)

sjjoppy
door sjjoppy May 11, 2021 om 12:51
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Wilde reageren op een reactie maar deze is verdwenen.

BT
door BTVB May 11, 2021 om 16:16
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de tips. Jouw link is npostart.nl, daar spelen de video's dus niet af. Netflix en Ziggo en Youtube werken wel, het ligt echt aan npostart. Helaas nog geen oplossing voor het probleem gevonden.

Donuts
door Donuts May 11, 2021 om 17:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@sjoppy: ach ja, de redactie begrijpt dus kennelijk niet dat ik met mijn reactie bedoelde dat npostart werkt bij mij... Triest hoor.

sjjoppy
door sjjoppy May 11, 2021 om 17:34
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@sprietje maar ik begreep het wel hoor en omdat het in mijn reageerveld stond is dat het belangrijkste. :))

Donuts
door Donuts - May 11, 2021 om 08:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer het eens bekabeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 11, 2021 om 08:48
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Laat weten of u via de link die @SHOPPY gaf succes heeft. In ieder geval werkt het bij mij wel.
Indien niet zal de reden vrijwel ongetwijfeld zijn dat u voor de NPO het cookie 'mediagebruik' niet heeft geactiveerd. En mogelijk ook nog andere cookies die hier van belang zijn, bijv. advertenties die ook meekomen in het geen u achteraf wilt bekijken.

Er is onderscheid tussen NPO Start en Start+. De laatste betreft een betaaloptie/abonnement nodig.

Aanvulling: uit d reactie van @GEBORENAMSTERDAMMER kunt u afleiden dat indien het met uw laptop niet zou lukken terugkijken via NPO start op uw teklefoon ook kan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 11, 2021 om 16:19
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Werk Laptop?

Als  die het beveiligde en dat mogen ze doen lukte het niet .

Ik mis  Firefox  als Brouwser,   dus die proberen?

En als NPO strart niet lukte,  ik gebruik  nog uitzendinggemist en kreeg ook alles nog.

ja
door jan24 May 12, 2021 om 13:42
109 Antwoorden / 4 Vragen

Uitzendinggemist heet nu NPOStart.
Naam is gewijzigd, zo ver mijn informatie klopt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 12, 2021 om 14:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Oude werkte nog,   resultaat zelfde,  ik haat nieuwe namen.....

sjjoppy
door sjjoppy - May 11, 2021 om 16:40
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Klik eens op:
Ik heb een probleem met NPO start.

https://allestoringen.nl/storing/npo/

Donuts
door Donuts - May 11, 2021 om 16:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Laatste poging: heb je bekabeld al geprobeerd? Met een brakke WiFi verbinding kan npostart problemen geven. Dat Netflix het wel doet, is niet relevant.

Bij mij werkt npostart op de laptop wel, net als bij anderen. Het probleem zit dus bij jou.

diumenge
door diumenge - May 12, 2021 om 14:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je dan al navraag gedaan bij de beheerder van je laptop? Het ligt namelijk niet aan npostart, maar aan je laptop.

DOOR BTVB 11 MEI 2021 OM 16:16
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dank voor de tips. Jouw link is npostart.nl, daar spelen de video's dus niet af. Netflix en Ziggo en Youtube werken wel, het ligt echt aan npostart. Helaas nog geen oplossing voor het probleem gevonden.

mo
door mof - May 12, 2021 om 14:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

met vpn aan zou het kunnen dat npo start denkt dat je vanuit het buitenland kijkt. met vpn uit zou je via je lokale ip adress kijken. als dat in NL geregistreer4d is dan is dat dus ok.
Wat de code 12 betekent weet ik niet, maar ws kun je daarmee bij de (web)redactie van NPO start meer informatie krijen.

Ee
door Ee Bee - May 12, 2021 om 16:25
5 Antwoorden / Vragen

Het kan al beter gaan als u een account hebt en bent ingelogd. Maar ook zonder ingelogd te zijn kunt u achteraf kijken (als het tenminste niet NPO Plus is).

ITip: als u via de programma Gids en dan via het tabblad Overzicht probeert te kijken, bijv. het Journaal, = aflevering klikken, dan krijgt u vaak een foutmelding (ook ik, op PC).
Probeer het eens via het tabblad 'Overzicht'. Als u dan op aflevering klikt lukt het misschien wel. Bij mij i.e.g. dan wel (zelfs met mijn geheel tegen tegen ads en scripts dichtgetimmerde privacy-browser ...).

aurora1
door aurora1 - May 12, 2021 om 19:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De werklaptop voor werk gebruiken en thuis naar NPO Start kijken?

1paul
door 1paul - May 13, 2021 om 10:36
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ben je al eens naar de npo site gegaan en via die weg geprobeerd?

diumenge
door diumenge May 13, 2021 om 11:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat versta jij dan onder 'npostart via de browser op mijn laptop bekijken'?

1paul
door 1paul May 14, 2021 om 08:31
3101 Antwoorden / 0 Vragen
alexishoop
door alexishoop - May 15, 2021 om 10:35
561 Antwoorden / 6 Vragen

volgens mij zijn er al weken zoniet maanden al grote problemen met npostart, hier krijgen we ook regelmatig foutcode 12 en op de TV loopt de app ook regelmatig vast. live terug kijken wil al helemaal niet. uit nood maar een NLziet genomen maar die houden we niet, danmaar geen TV meer. andere apps zoals YT werken wel goed en daar is ook genoeg andere content op te vinden.