ev
door evabats Dec 31, 2016 om 09:50
Computers & telefonie

Nu voor whats app betalen?

Krijg een mailtje van mijn nichgt.
Via http:www.rtlnieuws.nl/editienl/what.appen-gaat-geld-kosten
de informatie te ezen dat vanaf zaterdag voor iedere app € 0.01 betaald moet worden.
als je deze informatie echter doorstuurt naar 10 andere gebruikers dan blijft het gratis.
Bovendien krijgen de gratis gebruikers een baluwe stip om duidelijk te maken dat zij geen kosten hoeven te betalen.????

11907 11 Rapporteer

we
door weszz - Dec 31, 2016 om 10:03
1 Antwoorden / Vragen

Dit is eerste klas onzin.

Een betaling laten vervallen omdat je het deelt? Dit is gewoon 'clickbait', mail verwijderen en verder gaan met gebruik. Mocht er ooit een betaling komen dan zul je die melding in de app tegenkomen die je op dat moment gebruikt en niet op zo'n manier

Cookies
door Cookies - Dec 31, 2016 om 10:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is een fakebericht / onzinverhaal. En nu maar hopen dat dit topic niet in de Nieuwsbrief komt, want anders gaat deze nonsens door met ; ik lees op Kassa.

simon55
door simon55 - Dec 31, 2016 om 10:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

t Is een t vroege 1 april grap

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 31, 2016 om 10:30
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Betalen voor WhatsApp? Echt niet

Toch komt het nog steeds voor dat er berichten circuleren dat je voor WhatsApp moet betalen. Meestal fungeren die berichten zoals een kettingbrief: als je het bericht doorstuurt naar 10 mensen, voorkom je dat je moet betalen. Je snapt al: dit bericht komt niet van WhatsApp zelf, maar van een andere partij met als doel om je bang te maken. Link:
http://www.iculture.nl/tips/betalen-voor-whatsapp-zo-werkt-het/

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2016 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stuur die onzin NIET door.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 31, 2016 om 10:55
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Staat er de laatste dagen al niet met regelmaat het een en ander in de media over 'fake- berichten' die je dus vooral (NIET) moet geloven?

diumenge
door diumenge - Dec 31, 2016 om 11:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vette onzin en daarom werkt die link ook niet. Voor hele oude toestellen (o.a. iPhone3GS en Windows Phone 7) stopt overigens morgen wel de ondersteuning.

Edit (11:21): (oude) link (van 18 maart 2013) gevonden www.rtlnieuws.nl/editienl/what-appen-gaat-geld-kosten, maar het blijft onzin.

Cookies
door Cookies - Dec 31, 2016 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Betreft idd een zeer oude link. Handig dat mensen eerst zelf even iets checken voordat ze of doormailen of een topic er over openen.

DOOR DIUMENGE - 31 DEC. 2016 OM 11:00
7732 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

Vette onzin en daarom werkt die link ook niet. Voor hele oude toestellen (o.a. iPhone3GS en Windows Phone 7) stopt overigens morgen wel de ondersteuning.

Edit (11:21): (oude) link (van 18 maart 2013) gevonden www.rtlnieuws.nl/editienl/what-appen-gaat-geld-kosten, maar het blijft onzin.

diumenge
door diumenge Dec 31, 2016 om 11:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar waarom nadenken? Zo'n mailtje stuur je natuurlijk gewoon door, zonder verder te lezen of te controleren of het klopt. Dan kan je vanavond bij de oliebollen er weer schande over spreken hoe de grote bedrijven ons oplichten enzo...

Cookies
door Cookies Dec 31, 2016 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heerlijk die mensen die blind alles doormailen aan iedereen die in het adresboek staan and so on.

gsm
door gsm - Dec 31, 2016 om 11:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit betreft en zogenaamde HOAX. Er zijn altijd weer hele volksstammen die erin trappen.
Een HOAX is een regelrecht virus. Het doel is om het internet te overbelasten, doormiddel van bangmakerij van grote aantallen mensen, die vervolgens in een soort van kettingreactie deze onzin doorsturen aan Jan en Alleman.

reflecs
door reflecs - Dec 31, 2016 om 15:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad een hoax.

Als u de link gegoogled had:https://www.google.nl/search?q=+http%3Awww.rtlnieuws.nl%2Feditienl%2Fwhat.appen-gaat-geld-kosten
, dan had u ook de bewuste pagina gevonden waarop zelfs staat:
NB Onder WhatsApp-gebruikers gaat een bericht rond waarin staat dat je dat appje moet doorsturen om te voorkomen dat je moet betalen voor WhatsApp. De informatie die in het bericht staat, klopt niet - hoe het wel zit, staat in het artikel hieronder. In het berichtje staat een link naar deze pagina, maar RTL noch Editie NL heeft te maken met het verspreiden van het WhatsAppje.

Onderaan staan verwante zoekopdrachten (met de toevoeging hoax).
En vervolgens een link naar deze pagina:
https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/hoaxes/hoaxwhatsappzalvanafzaterdagbetaaldmoetenworden

Hopelijk heeft u het niet doorgestuurd? Mensen die hoaxes doorsturen, doen dat vaak naar hun hele (zichtbare) adresboek.
Behoorlijk vervelend, vooral als je zuinig met je e-mailadres bent.

ha
door harryromijn - Jan 6, 2017 om 13:24
272 Antwoorden / 0 Vragen

Even clicken en... http:www.rtlnieuws.nl/editienl/what.appen-gaat-geld-kosten   link bestaat niet meer.

Vermoedelijk dus het zoveelste nep-nieuws bericht.