con1
door con1 Sep 5, 2022 om 06:43
Computers & telefonie

Omdraaien links-rechts koptelefoon

Ik ben een gamer op een PC die op Windows 10 draait. Heb onlangs een nieuwe headset gekocht met USB aansluiting. Merk nu dat het geluid is omgekeerd dus geluiden van rechts zitten op links en omgekeerd. Heel lastig met gamen. Is er een manier om daar wat aan te doen?

4143 11 Rapporteer

sira
door sira - Sep 5, 2022 om 09:18
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Kwestie van de koptelefoon andersom opzetten.

Vaak staat er op een headset wat right en left is. Waarom zit rechts rechts en links links, dat is ontstaan vanuit de klassieke muziek. Bij een symfonie-orkest zitten de cello's rechts en de violen links.

Aanvulling: heb dit nog voor u gevonden
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471681

Gr
door Grunn1 Sep 5, 2022 om 10:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als het een koptelefoon met microfoon is zo'n headset ding die gamers vaak gebruiken dan kan je hem wel andersom opzetten maar dan zit de microfoon achter op je hoofd.

sira
door sira Sep 5, 2022 om 20:55
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Dat kan hij in de link lezen hoe of wat.
Anders moet hij teruggaan naar de winkel.

Topantwoord

Mabelle
door Mabelle - Sep 5, 2022 om 11:05
403 Antwoorden / 1 Vragen

En waarom breng je dat ding niet terug dan? Of retour zenden? Of komt dat spul bij AliExpress vandaan?

con1
door con1 Sep 5, 2022 om 11:19
29 Antwoorden / 27 Vragen

Heb het ding voor mijn verjaardag gekregen en al enige tijd in gebruik. Doos heb ik niet meer. Is los van het mankement een prima hoofdtelefoon.

Mabelle
door Mabelle Sep 5, 2022 om 11:22
403 Antwoorden / 1 Vragen

Aha. Jammer dat je er pas achter kwam toen de doos al was weggegooid. Als de headset geen microfoon heeft, zou je het advies van @sira kunnen proberen.

con1
door con1 Sep 5, 2022 om 13:29
29 Antwoorden / 27 Vragen

Ja dat is tot op heden de beste optie. Kwam op Youtube nog iets tegen om links en rechts om te keren. Ga ik vanavond proberen.

con1
door con1 - Sep 5, 2022 om 13:27
29 Antwoorden / 27 Vragen

Inmiddels ben ik er achter dat het niet aan de koptelefoon ligt. Zit dus iets in mijn PC

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 5, 2022 om 14:35
2008 Antwoorden / Vragen

Ik verwacht veel eerder iets in het betreffende spel dan iets in de PC.

ro
door ronny530 Sep 5, 2022 om 14:46
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Lijkt mij ook want in de game zelf zijn de geluidsopties ook in te stellen.

mahadma
door mahadma - Sep 5, 2022 om 14:49
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Controleer eens met een youtube filmpje of eigen opname of links en rechts klopt. Het kan evengoed in de game zitten.

con1
door con1 - Sep 5, 2022 om 14:57
29 Antwoorden / 27 Vragen

Door met YouTube te testen ben ik er inmiddels achter dat het niet aan de koptelefoon ligt maar aan de PC.

con1
door con1 - Sep 5, 2022 om 14:59
29 Antwoorden / 27 Vragen

Het ligt dus ook niet aan de game (Far Cry 6)

mo
door mof - Sep 5, 2022 om 15:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het aan uw computer zou liggen dan moet dit op te lossen zijn via de instellingen van de geluidskaart denk ik. Heeft u een audio control app die alle functies van de geluidskaart weergeeft?

Janzegt
door Janzegt - Sep 5, 2022 om 15:28
122 Antwoorden / Vragen

Heb je misschien een losse geluidskaart in je PC? Van jaren terug weet ik dat je bij geluidskaarten links en rechts kon swappen.

Ozymandias
door Ozymandias - Sep 5, 2022 om 15:41
155 Antwoorden / Vragen

Misschien moet je ook even vermeld welk merk en type koptelefoon je hebt. Dat is nogal relevante informatie voor je probleem.

con1
door con1 Sep 5, 2022 om 16:26
29 Antwoorden / 27 Vragen

Het is een Genesis koptelefoon. Maar nogmaals het ligt niet aan de koptelefoon maar aan de PC

con1
door con1 - Sep 5, 2022 om 18:37
29 Antwoorden / 27 Vragen

Inmiddels ben ik eruit met behulp van https://equalizerapo.com/. Dus iedereen bedankt voor de inbreng.

sira
door sira Sep 5, 2022 om 20:57
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor het melden