mo
door monique3388 Jan 1, 2013 om 19:08
Computers & telefonie

Omslag boeken niet zichtbaar in ereader

Ik heb boeken op mijn Kobo.Glo gezet. Van enkele boeken kan ik de omslag niet op de ereader zien. Dat is dan een witte rechthoek. Alle boeken zijn legaal gekocht,. In de Adobe Digital Edition kan ik de omslag wel zien. Kobo vertelde me dat je niet verplicht bent om alléén boeken van kobo af te nemen.
Maar nu zeggen ze dat het komt omdat ik de boeken van derden heb afgenomen. ebook.nl kan dit probleem niet verhelpen. Bol.com ook niet. Wie kan ik dan om een oplossing van dit probleem vragen?

12553 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2013 om 19:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo monique3388,

Probeer Calibre eens. Klik hier.

Lees ook even hier het eerste commentaar.

Suc6

jokesk
door jokesk - Jan 2, 2013 om 12:14
50 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Monique,

Zelf heb ik een ereader van Sony.
Boeken met epub bestand, om op te halen, heb ik altijd met een omslag afbeelding.
Boeken met pdf krijg ik alleen tekst van te zien.
Misschien dat je boeken met alleen tekst (pdf) bestand heb om op te halen?
Of.... kan je ereader merk bepaalde bestanden niet goed aflezen?

ik zie dat er al tips gegeven zijn.
Ik wens je veel succes want lezen met een ereader vind ik echt je van het.
Vooral omdat mijn ereader niet te zwaar is en een omslag met een uitklapbaar verlichting heeft en daardoor ook in het donker goed te lezen is.

wi
door wilkra - Jan 2, 2013 om 13:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een paar weken geleden hetzelfde probleem met mijn Kobo Touch. Na mailen met de Kobo helpdesk kwamen zij met het volgende advies: geen SD kaart gebruiken, naar fabrieksinstellingen resetten en opnieuw boeken op de Kobo zetten (geen geheugenkaart gebruiken). Tot mijn verbazing werkte nu alles perfect. Volgens de helpdesk zijn niet alle geheugenkaartjes goed werkend en dat luistert bij de reader erg nauw. Succes!

wi
door wilkra - Jan 2, 2013 om 14:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog een kleine (gebruiks)-ervaring. Boeken bij derden gekocht zijn prima via Adobe Digital Editions op de Kobo reader te plaatsen, want de reader wordt gewoon herkend. Maar eerst moet je het gedownloade bestand dubbelklikken en dan staat in de map My Digital Editions het .epub bestand. Wat betreft Calibre: heerlijk programma en daar wordt de reader ook herkend, alleen zijn DRM beschermde boeken niet te openen, ook niet als je ze zelf gekocht hebt. Het enige vervelende van bij derden gekochte boeken is, dat je dan alle voordelen van Kobo mist, dus geen verandering van lettertype (wel grootte) en geen synchronisatie met andere apparaten.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2013 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... gelukt???

mo
door monique3388 - Jan 6, 2013 om 21:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar het wilt me maar niet lukken. Calibri geinstalleerd, dubbelgeklikt. Ik vind het heel jammer maar het ziet er niet naar uit dat het me gaat lukken. Bedankt voor de reacties.

freya
door freya - Jan 6, 2013 om 22:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo monique3388,

Naar ik aanneem is het een bepaald boek (of boeken) waarvan de cover niet zichtbaar is? Het boek kun je verder wel gewoon lezen? Ik kan me zo voorstellen dat er dan voor de cover een bepaald 'formaat' afbeelding is gebruikt, die niet door deze ereader wordt ondersteund. Je zou dan moeten proberen om het betreffende boek eens op een andere ereader te laden.
Afhankelijk van het 'formaat' van het boek is er wellicht een mogelijkheid om de afbeelding op een computer aan te passen, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee.

m.vr.gr. Freya