ge
door gerwinnijland Aug 15, 2018 om 10:44
Computers & telefonie

Omzetting tele2 abonnenment

Geachte heer, mevrouw,
per 1 juli 2019 is mijn abonnement door tele2 omgezet naar bellen basis. Mijn vorige abonnement bestaat niet meer volgens tele2.
De factuur over juli 2018 was daardoor 40 euro hoger dan ik gewend ben. Dit vind ik onacceptabel. Dit kan toch ook niet zomaar ? Ik heb nooit expliciet de keuze kunnen maken voor een alternatief abonnement. Dat zou zorgeloos bellen zijn. Ik ben hier nooit duidelijk over geinformeerd en wist dus niets van deze wijziging! De medewerker van servicedesk van tele2 was het met mij eens dat dit noet correct is verlopen en begreep ook de omzetting in mijn situatie niet, die namelijk zeer negatief voor mij uitpakt van rond 25 per maand naar rond 70 per maand!
Ik heb per brief nu aan tele2 geeist mijn abonnement met terugwerkende kract per 1 juli jl. om te zetten in dat abonnenment.

Ik sta toch in mijn recht ? Dit levert voor mij nu betalingsproblemen op.

3304 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2018 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lijkt me een beetje vreemd dat je abonnement 'zomaar' omgezet is met als resultaat zo'n enorme verhoging.
Daar zou je toch bericht van gehad moeten hebben.
Ik heb per brief nu aan tele2 geeist mijn abonnement met terugwerkende kract per 1 juli jl. om te zetten in dat abonnenment.
Zou de reactie maar even afwachten.
Je zou ook een klacht kunnen indienen: https://www.tele2.nl/klantenservice/klachten/?sqr=klacht
Of maak gebruik van de chat.

marita5
door marita5 - Aug 15, 2018 om 11:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerwinwijland ,

Wacht het resultaat van de brief af , of plaats een klacht op het forum van Tele2 , klik op de rode regels .

https://forum.tele2.nl/

Bied dit geen oplossing , lees dan hier wat u verder kunt doen

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv.

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 15, 2018 om 11:41
509 Antwoorden / Vragen

Onbeperkt mobiel bellen kost € 25 .De goedkoopste internetpakket kost € 31 en de duurste € 39 bij Tele2.Er geen zijn pakketten verdwenen er is dus niets veranderd. Ik begrijp dus niet hoe je opeens € 40 duurder uit bent. Tenzij je van betaaldiensten gebruik gemaakt hebt.En waarom heeft de servicemedewerker het als het klopt niet hersteld ? Tele2 berekend sinds kort € 2 extra voor de vaste lijn ( bel basis )

koekeloer
door koekeloer - Aug 15, 2018 om 12:27
562 Antwoorden / 18 Vragen

Het wordt toch pas per 1 juli 2019 omgezet, dus U heeft nog bijna een jaar de tijd om een andere provider te zoeken. Geen idee waarom U nu al in 2018 meer moet betalen voor iets dat in 2019 pas ingaat.

marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 12:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

U kunt toch wel inzien dat dit een schrijffout is .

Grunnen.
door Grunnen. Aug 15, 2018 om 12:44
509 Antwoorden / Vragen

Helaas niet de enige fout in het bericht van TS.Er klopt eigenlijk helemaal niets van.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 15, 2018 om 17:29
16778 Antwoorden / 202 Vragen

V1126: Ts zal geen onzin verkopen en u ziet dat er gelijksoortige ervaringen zijn. Ik heb overeigens geen enkel probleem met tele2 en heb uitsluitend TV, Internet en vast bellen.

jt
door jtomassen - Aug 15, 2018 om 12:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Mij is exact hetzelfde overkomen.

Ik had een abo voor 21,50/mnd met avond en weekend bellen voor 11 ct per gesprek. Overdag betaalde ik 11 ct per minuut plus een starttarief van 11 ct per gsprek. Ik belde dus zo veel mogelijk 's avonds en in de weekends.
In juni ontving ik bericht dat het tarief verhoogd zou worden per 1-7-2018 (niet 2019) van 21,50 naar 26 euro/mnd.
Men noemde dit een kleine prijsaanpassing. Ik verwachtte dus dezelfde condities aangezien daarover met geen woord werd gerept.
Aangezien ik voor langere tijd in buitenland was, heb ik toen niet gebeld over de in mijn ogen te forse prijsverhoging. Dat heb ik pas begin juli gedaan. Een medewerker vertelde mij doodleuk dat mijn oude abo vervallen was per 1-7 en dat ik al een week belde voor 13 ct/min plus een starttarief van 13 ct/gesprek.
Hem er op gewezen dat ik niets wist van het vervallen van mijn abo. Kennelijk niet goed gegaan bij ons, maar ja , uw oude abo is inmiddels vervallen en dat kunnen we niet terugzetten. Toen maar snel per 7-7 een abo genomen en het bellen overdag afgekocht voor 5 euro per maand. Dus nog duurder uit maar nu is de schade nog te overzien omdat ik geen belkosten meer heb.
Ik heb met 5 medewerkers van Tele2 gesproken en niemand kan een oplossing aandragen. Je gaat van het kastje naar de muur. Meer dan 2 uur zitten bellen met deze club en geen oplossing bereikt.
Voor die eerst week in juli heb ik dus ook extra belkosten en die wil ik graag terug van Tele2. Maar ik heb weinig hoop bij deze club die bovendien niet per post en e-mail te bereiken is. (post wordt niet beantwoord)
Wordt vervolgd.

retjudyy
door retjudyy - Aug 15, 2018 om 13:06
38 Antwoorden / 25 Vragen

heb ook ellende gehad met tele 2 heb nu SIMPEL en is goed

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 15, 2018 om 17:27
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft SIMPEL dan ook vaste telefonie??

panter22
door panter22 - Aug 15, 2018 om 13:12
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op je rekening waar die €40 extra vandaan komt. Was het extra bellen of zijn per ongeluk 2 abonnementskosten afgesschreven. 1x het oude of 1 x het nieuwe. Of heb je nu het duurste abonnement.

ha
door hallosander - Aug 15, 2018 om 16:13
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Gerwin,

De meeste telecomproviders willen nu graag dat je vooraf aan de maand betaald, dus misschien hebben ze nu in een keer voor twee maanden afgeschreven.
Dus voor de maand juli en alvast voor de maand augustus.
Bekijk je factuur, daar staat vast precies op wat je betaald en waarvoor.
Groeten Sander.