le
door lence May 2, 2017 om 21:54
Computers & telefonie

Onbekend apparaat op netwerk

Op mijn goed beveiligd (WPA-2) Wifi netwerk met een sterk wachtwoord, zie ik regelmatig een "telefoon" verschijnen, t.w. RPM 760, model Axxo-7216. Dit blijkt een "Kindertablet" te zijn. Ik heb het mac adres op de router geblokkeerd, maar even goed verschijnt het nog regelmatig of valt weer even weg. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen om dit apparaat te weren? Is het gevaarlijk?

5982 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 2, 2017 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie op mijn I-pad zoveel andere wifi netwerken verschijnen, wat is daarvan het probleem?

diumenge
door diumenge May 2, 2017 om 22:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het apparaat verschijnt niet op de iPad of welk ander apparaat, maar in het netwerk van TS. Dat is heel wat anders.

sjjoppy
door sjjoppy May 3, 2017 om 09:37
7181 Antwoorden / 3 Vragen

edit

gerbera
door gerbera - May 2, 2017 om 22:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dit zou betekenen dat deze gebruik maakt van uw Wifi en als deze beschikt over de inloggegevens kunt u blokkeren wat u wilt maar dat werkt niet. Op zich hoeft dat niet gevaarlijk te zijn.

diumenge
door diumenge May 2, 2017 om 22:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

MAC-adres blokkeren zou wel moeten werken.

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2017 om 22:46
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hier vind u een soortgelijke vraag (uit 2014) waar aangeraden wordt om het wachtwoord te wijzigen.

https://www.security.nl/posting/384972/Vreemd+apparaat+dat+regelmatig+in+mijn+wifi+verbinding+verschijnt

pi
door pieterwolters - May 3, 2017 om 09:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je het standaardwachtwoord van de router? Bij sommige routers is het random wachtwoord niet zo random en is het af te leiden uit andere gegevens van de router. WIFI is sowieso niet superveilig en relatief makkelijk te kraken in vergelijking met andere access technologieen.

Wi
door Wil_H - May 3, 2017 om 10:06
270 Antwoorden / Vragen

Een macadres blokkeren is geen garantie dat hetzelfde apparaat niet opnieuw toegang gaat krijgen tot jouw netwerk.
Je kunt macadressen namelijk heel gemakkelijk veranderen.
Ik vermoed dat jouw sterke wachtwoord toch niet zo sterk is of op één of andere manier bekend is geworden.
Stel zelf een nieuw sterk wachtwoord in op de router en gebruik https://howsecureismypassword.net/ om te controleren hoe sterk jouw wachtwoord is.

Ge
door Genee - May 3, 2017 om 10:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel WPS in het modem of router uit.
zie ook http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1668867/network-hacked.html