el
door els vermeren Mar 27, 2017 om 16:30
Computers & telefonie

Ongewenste e mails

Ik krijg regelmatig ongewenste e mails. Ik klik dan onderaan op de mails op hier uitschrijven.
Regelmatig kom ik dan op: www.trk03.com en die nooit bereikbaar. Herkenbaar? en is er wat aan te doen?

Ik blokkeer de mails wel.

3494 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2017 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nooit op uitschrijven klikken. Dan weten ze juist dat het email adres juist is.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 27, 2017 om 16:40
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Wacht even af of de mails na de blokkade wegblijven, komen ze terug dan wordt er steeds een ander afzenderadres gebtuikt en kunt u ze zelf verwijderen, eens blijven ze wel weg.

marita5
door marita5 - Mar 27, 2017 om 17:51
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Els Vermeren ,

Blokkeren heeft geen zin , blijven ze terug komen zoals @sjoppie aangeeft onder een ander e-mailadres verwijder de mails dan meteen .
Ik had hetzelfde met een bedrijf , geblokkeerd maar kwam steeds terug onder een ander e-mailadres , meteen verwijderd .
Ik heb nu al een aantal weken nergens meer last van , op hoop van zegen .

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2017 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij betrouwbare bedrijven (bijv. Ziggo, Kruidvat, Wehkamp, CoolBlue enz. enz. enz. enz. enz.) kun je prima op uitschrijven klikken, hoor. Op spammails moet je inderdaad nooit op uitschrijven klikken.

DOOR TIJGER1 - 27 MRT. 2017 OM 16:35
30817 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

Nooit op uitschrijven klikken. Dan weten ze juist dat het email adres juist is.

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2017 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die zijn dan niet ongewenst, daar moet je je voor aanmelden.

Cookies
door Cookies Mar 27, 2017 om 19:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee hoor, vaak staat er al een vinkje en je weet hoe mensen lezen/kijken. En dan verschijnt hier weer de klacht: ik heb me nergens voor aangemeld enz.

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2017 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan zijn, maar voor alle mails die ik krijg van bedrijven, heb ik mij persoonlijk asngemeld.

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2017 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Rare link!
Spammail gewoon weggooien en NIET op reageren/klikken.

ge
door gerardvantol - Mar 27, 2017 om 23:21
57 Antwoorden / 2 Vragen

Dit soort mails meteen naar de spam verwijzen, dus afzender of eventueel domein blokkeren.

costnix
door costnix Mar 28, 2017 om 09:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Domeinblokkade voor spam via Yahoo of Gmail? Dat gaat problemen opleveren.

costnix
door costnix - Mar 28, 2017 om 12:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt deze webstek voor $12,99 kopen :-)
https://who.is/whois/trk03.com

Er
door ErikDU - Mar 28, 2017 om 12:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

je kan dit adres ook doorzenden naar je provider, met het gedrag van deze spammer erbij, en dan word het IP adres gewaarschuwd, en als ze dan niet stoppen, hebben ze geen internet meer, op het adres waar ze hun email vandaan sturen ! dus dan moeten ze vanaf een andere locatie opnieuw beginnen !?

heeft men een mobiele internet locatie, dan is dat naamsgebonden, en hebben ze een nog groter probleem, en als ze via een Gmail of andere provider werken, kan je deze provider ervan op de hoogte stellen, en wordt het IP adres wederom geschrapt van internet af !