Onze mailbox wordt de laatste tijd overspoeld met email die niet van bekende afzenders is. Veelal is het uit het Engels vertaalde tekst vol met fouten en een link naar een site, waar ik al eens per ongeluk op geklikt heb en gelijk mijn virus scanner z’n werk ging doen.
Nu is mijn vraag hoe kom je van deze onzin af, heb Ziggo hier al over gebeld maar kunnen niks betekenen betreffende de spam. Ik begrijp niet hoe dit soort laten we het maar mensen noemen die niks beters te doen hebben aan mijn email adres komen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Misschien zou je eens een spamfilter kunnen installeren. Bv. spamfighter. Kun je hier gratis downloaden. Er zijn trouwens nog wel meer van dit soort progjes te vinden.
Normaliter worden deze ongewenste mails door een spam filter van je provider verwijdert. Blokkeer in ieder geval al deze afzenders.
Ik heb hier regelmatig last van en blokkeer de afzenders doch er komen steeds meer nieuwe bij. Als jouw server dit probleem vasstelt zal het weer even rustig zijn doch blijven ze terugkomen. Als je een oud mailadres hebt kan je vaak meer last van spam ondervinden. Discussieren met mijn provider heb ik al lang opgegeven, dit zet geen zoden aan de dijk.
Volgens de website van Ziggo maken zij gebruik van een virus- en spamfilter, dus ik zou zeker eerst eens controleren of dat wel ingeschakeld is. Dus, inloggen via de website van Ziggo en de instellingen van je account controleren. Als dat filter ingeschakeld staat, dan stelt dat filter blijkbaar weinig voor en zul je zelf een alternatief moeten installeren. Een goed filter houdt nagenoeg al die troep tegen. Zelf heb ik geen spamfilter geïnstalleerd omdat het spamfilter dat bij xs4all op de mailserver draait, perfect werkt. Als er één spammailtje per maand doorheen glipt is het veel.....
Maar als je b.v. gebruik maakt van een hotmail e-adres, dan werkt het spamfilter van Ziggo uiteraard niet....
Ziggo maakt inderdaad gebruik van een spamfilter,en dat heb ik op streng ingesteld,kan nog een stap hoger eventueel naar zeer streng.
Maar het gaat hier gewoon om tekst mail met een link erin naar een website en die gaan gewoon door.
Heb al aan spamfighter zitten denken.zoals edrick3 dit aangeeft,maar volgens mij zet dit programma ze gewoon in een aparte map en worden dus niet op de mailserver al geblokkeerd.
[quote=remi16 schreef op dinsdag 22 nov 2011, 17:23]Onze mailbox wordt de laatste tijd overspoeld met email die niet van bekende afzenders is. Veelal is het uit het Engels vertaalde tekst vol met fouten en een link naar een site, waar ik al eens per ongeluk op geklikt heb en gelijk mijn virus scanner z’n werk ging doen.
Nu is mijn vraag hoe kom je van deze onzin af, heb Ziggo hier al over gebeld maar kunnen niks betekenen betreffende de spam. Ik begrijp niet hoe dit soort laten we het maar mensen noemen die niks beters te doen hebben aan mijn email adres komen.
Hoor graag eens jullie reactie….
Tja, hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Heb nu inderdaad ook de spamfilter op zeer streng gezet, stond op streng. Nou maar hopen dat het helpt. Vandaag had ik er ook weer een stuk of 5 in mijn mailbox zitten. Meteen de prullenbak in ermee.
Mijn ervaring is dat de Spamfilter van Ziggo niets voorstelt en zijn werk in ieder geval niet doet.
Een andere oplossing kan zijn dat u een gmail account aanmaakt en u daarin opdracht geeft uw e-mail van Ziggo via dat adres door te sturen. U krijgt dan voortaan alle post binnen via uw gmail account en die filtert perfekt.
Wel ook even in uw mailprogramma onder extra>mail accounts>nieuwe account toevoegen. uw gmailadres confiigureren.
Het voordeel van gmail is dat u waar u ook bent uw mail altijd kunt ophalen en verzenden vanuit uw mailprogramma. U heeft daar geen provider meer voor nodig.
Ik heb een gmail account die wordt overspoelt met spam,het werd wel gefiltert en apart gezet. Als ik een tijdje niet kijk zijn 500 spam berichten normaal. Het email adres is schijnbaar bekend bij de spammers. Ik ben over gegaan naar een msn emailadres die filtert zodanig dat je het niet ziet. Ook beter beschermd. Het gebeurd maar heel zelden dat ik een vreemde email krijg ,onbekend wordt niet geopend en ook niet beantwoord.
ga naar Gmail.com en neem daar een gmail account. in gmail kan je de post over laten halen vanaf ziggo. in je eigen mailbox je post op laten halen met gmail account. de eerste weken wel ff blijven controleren in gmail bij spam, of er geen goede post is weggegooid. wijst zich vanzelf. je kan ook natuurlijk naar gmail gaan en daar je post bekijken. loop je helemaal geen risico. gmail is over de hele wereld bereikbaar (lekker met vakantie) kan ook nog eens 7 Gb verwerken. Dus box zal ook niet snel vozitten.
Tja ik krijg óók vaak van die Engelse onzin. vooral viagra en elektronica. ik heb een goede filter, maar het zijn gewone mailtjes die weinig "documentatie" bevatten dus wordt gezien als zijnde een normaal mailtje. Wat mij wél opvalt is, dat bij aan: mijn mailadres er niet staat maar een vreemd adres terwijl hij tóch bij mij aankomt. Telkens als ik er een krijg geef ik gelijk aan dat de volgende keer meteen in de vuilnisbak terecht moet komen. aan de afzender zie ik al meteen wat het voor iets is en meteen......................... weg ermee.
Heb professionele MacAfee virusscanner al jaren op mijn pc en doet het uitstekend. Wel krijg ik ook die spam mail de laatste tijd en hoe vaak ik ze ook bij "geblokkeerde afzender" zet het helpt niet en dezelfde komen nog vaker terug. Weet dus niet meer wat ik moet doen ermee.
[quote=aurora1 schreef op woensdag 23 nov 2011, 10:56]Dag remi16,
Je zou de gratis versie van de Mailwasher kunnen proberen, die controleert bij de server. Klik hier...
vr.gr.
remi16, Dit spamfilter wat aurora1 aangeeft, is bij mijn weten het allerbeste wat er op dit gebied te krijgen is, dit door jarenlange ervaring met deze. Het is de enige die 100% alle spam tegenhoud, iets wat van anderen niet te zeggen is. De freeware versie is in het Engels, en daar kan je maar een provider in gebruiken. De betaalde versie (die ik zelf dus gebruik) kan ook in het Nederlands, en daar kun je meerdere providers in instellen, wat ik zelf heb. Heel veel succes ook met dit programma; dit is echt een regelrechte aanrader.
Im wil daarbij wel opmerken dat sinds ik me Facebook heb laten aanpraten het percentage ongewenste mail is opgelopen van 4% tot 28% maar mailwasher houdt alles keurig tegen..
Bij mij is het de laatste tijd ook raak. Nooit last van gehad en nu ineens is het een ramp. Er waren laatst werkzaamheden bij Ziggo en sindsdien is het raak.
Het vreemde is dat de spam bij mij naar één specifiek adres gestuurd wordt. Ik heb het adres verwijderd.
Ik krijg steeds mailtjes van een casino-gedoe.
Misschien is er toch ergens ingebroken en zijn onze mailadressen op straat terechtgekomen.
Remi16, je kan je wachtwoord van de mailbox bij ziggo laten veranderen. Ik heb het eergisteren bij online laten doen en dat werkt, heb geen rare emails meer gekregen.
Ik krijg ook veel spam-mailtjes vooral van banken en van UPC. Ik kreeg gister mail van mezelf haha dus kon ik niet blokkeren. Ik had die mails in verwijderde items gezet maar kon ze niet verwijderen in 1 keer,moest ze èèn voor èèn verwijderen. Toen alles leeg was en ik nog een paar verwijderde lukte het wel. Er zat waarschijnlijk zware spam bij. Sommige mails komen in ongewenst maar veel ook niet. Ik open niks!!!!!
[quote=hilly schreef op woensdag 23 nov 2011, 13:03]Ik krijg ook veel spam-mailtjes vooral van banken en van UPC. Ik kreeg gister mail van mezelf haha dus kon ik niet blokkeren. Ik had die mails in verwijderde items gezet maar kon ze niet verwijderen in 1 keer,moest ze èèn voor èèn verwijderen. Toen alles leeg was en ik nog een paar verwijderde lukte het wel. Er zat waarschijnlijk zware spam bij. Sommige mails komen in ongewenst maar veel ook niet. Ik open niks!!!!!
Het allerbeste is om zelf een spamfilter op je computer te instaleren, hiermee blijf je baas wat er wel en niet binnenkomt. Zie ook mijn eerdere antwoord. Nog even ter verduidelijking : bij Mailwasher bekijk je de email op de server, en wat je daar verwijderd, komt nooit in je postvak. Gevolg : altijd schone email.
Ik heb zojuist MailWasher geinstalleerd. Tijdens het proces kun je aangeven voor welke mail. In dit geval Windows Live mail, maar als ik dat account wil toevoegen vraagt het toch om een POP en SMPT adres. Hoe krijg ik Live Mail er toch in?
[quote=kessel45 schreef op woensdag 23 nov 2011, 11:58] Wat mij wél opvalt is, dat bij aan: mijn mailadres er niet staat maar een vreemd adres terwijl hij tóch bij mij aankomt. Telkens als ik er een krijg geef ik gelijk aan dat de volgende keer meteen in de vuilnisbak terecht moet komen. aan de afzender zie ik al meteen wat het voor iets is en meteen......................... weg ermee.
En hier zit nu precies het geniepige truucje dat spammers gebruiken: Eén adres tonen, en honderden zo niet duizenden in BCC. U kunt dan blokkeren wat u wilt, maar u blokkeert alleen maar dat ene zichtbare adres. Dus blijven die mailtjes komen.
Mailwasher is inderdaad een goed programma. Spamfighter plaatst ze in een aparte map. Maar elke ontvangen mail wordt wel door Spamfighter gemarkeerd zodat de centrale database up to date blijft. Bovendien: dat het in een map geplaatst wordt, geeft ook de kans om fouten te corrigeren. Want als tante Jans weer eens een "o zo grappige mail" of een "zo ongelooflijk ontroerende fotoserie" met adressen in BCC dan kan het beste spamfilter toch nog concluderen dat mail van Tante Jans spam is. En als u per ongeluk Tante Jans geblokt hebt, bent u of een ruzie met een tante OF u wordt hemels gelukkig dat die kwebbelelnde tante nooit meer naar je mailt. Kortom: u moet er zelf ook blij blijven denken. Doet u de groeten aan Tante Jans?
Beste Remi16. Het loont zeer de moeite je imailadres te wijzigen en wel door geen maan e.d. te gebruiken maar een mail adres op postcode. Dat hebben wij ook en dan ben we voor 99% van je spam verlost. Onze vrienden vonden dat eerst raar maar het werkt echt. Succes ermee.
[quote=grace10 schreef op woensdag 23 nov 2011, 14:02]Ik heb zojuist MailWasher geinstalleerd. Tijdens het proces kun je aangeven voor welke mail. In dit geval Windows Live mail, maar als ik dat account wil toevoegen vraagt het toch om een POP en SMPT adres. Hoe krijg ik Live Mail er toch in?
@grace10,
Ga in Mailwasher naar instellingen-accounts-vind accounts automatisch, klik hier op Hiermee wordt worden de email-accounts aan Mailwasher toegevoegd, zo ook de pop en smtp adressen. Mocht dit niet lukken, dan even handmatig instellen. Mailwasher zal dan zelf het email-programma vinden in een keuzemenu, bv.Outlookexpress of Live Mail.
Een kleine aanvulling : Ga in Mailwasher naar algemene instelingen, en klik daar op Email Wassen. Rechts in het menu verschijnt dan het email keuzemenu.
[quote=salty677 schreef op woensdag 23 nov 2011, 11:58]ga naar Gmail.com en neem daar een gmail account. in gmail kan je de post over laten halen vanaf ziggo. in je eigen mailbox je post op laten halen met gmail account. de eerste weken wel ff blijven controleren in gmail bij spam, of er geen goede post is weggegooid. wijst zich vanzelf. je kan ook natuurlijk naar gmail gaan en daar je post bekijken. loop je helemaal geen risico. gmail is over de hele wereld bereikbaar (lekker met vakantie) kan ook nog eens 7 Gb verwerken. Dus box zal ook niet snel vozitten. Suc6
@salty Als je eerst de voorgaande antwoorden ook leest dan zie je dat jouw antwoord al gegeven was....
plotseling begon men mij te vragen om het wachtwoord, de mails kwamen zogenaamd van mijn provider, ik weet dat zij nooit om wachtwoorden vragen, geen enkele provider doet dat via de mail, het ging een paar weken door, heb toen gewoon mijn emailadres veranderd, probleem opgelost. mijn pc is goed beschermt, toch weten die criminelen uit nigeria er soms door te komen.
[quote=gerard1947 schreef op woensdag 23 nov 2011, 15:37]plotseling begon men mij te vragen om het wachtwoord, de mails kwamen zogenaamd van mijn provider, ik weet dat zij nooit om wachtwoorden vragen, geen enkele provider doet dat via de mail, het ging een paar weken door, heb toen gewoon mijn emailadres veranderd, probleem opgelost. mijn pc is goed beschermt, toch weten die criminelen uit nigeria er soms door te komen.
Email adressen zijn een soort van "open source", die zijn veelal op het internet te vinden. Daarom is het zo belangrijk om een goed spamfilter op je computer te zetten. Zo'n afzender zet je bij b.v. bij Mailwasher op de spamlist, en als de mail wordt opgehaald worden dit soort berichten direct verwijderd op de server, en zijn ook niet meer zichtbaar. Veranderen van emailadres heeft weinig zin, binnen de kortste keren zal ook daar de nodige spam op verschijnen. Een goede beveiliging is nu eenmaal de beste oplossing.
Natuurlijk ongelezen weggooien, dat doe ik zelf (in Outlook Express dan) met Shift-Del, dan worden ze meteen permanent verwijderd en niet eens in de prullenbak gedaan. Prullenbak is dubbel werk: die moet je ook weer leegmaken. Wel veilig: bij mijn methode moet je extra goed kijken wat je weggooit!
Wij kregen laatst zelfs mailtjes in het Russisch binnen, dat is natuurlijk meteen Shift-Del! Andere permante troep: berichtjes ´van de bank´ (ja, DOEI!) in steenkolenNederlands, altijd ongelezen de riool in, niet veel anders aan te doen. Ik heb ze tijden lang doorgestuurd naar de beveiligingsafdelingen van de echte banken, maar dat begon een halve dagtaak te worden, dus mee gestopt.
Ga die ideeën van jullie eens bekijken, want ik word een beetje moe van die troep...........
Ik kreeg vanmiddag ineens spam in mijn hoofd email adres. Ook die heb ik gemeld bij de Opta, maar daarna heb ik Ziggo gebeld. Waarschijnlijk is er ergens een bedrijf gehackt waar onze adressen staan, waar we iets gekocht hebben bijv. Dat hele adressenbestand wordt nu gebruikt om spam rond te sturen. Het enige wat we kunnen doen is klachten in blijven dienen bij de Opta.
IK HEB NIET ALLE REACTIES GELEZEN MAAR TOCH DIT. iK GEBRUIK BUITEN MIJN OFFICIËLE MAIL ADRES NOG DRIE ANDERE DIE GEBRUIK IK VOOR ANDERE DINGEN ZOALS NIEUWS BRIEVEN e.d EERSTE MAIL CONTACT MET ANDEREN b.v MAIL ADRES JAN/PIET/ KEES EEN KEER PER JAAR ANNULEER DAN WISSEL IK ,DIE IK DAARVOOR GEBRUIKTE EN NA EEN TWEE OF DRIE MAANDEN MAAR IK DIE WEER AAN. DAN BEN IK WEER BEZIG MET EEN ANDERE ALIAS . DAT DOEN IK IEDER JAAR DUS WEG SHIT. m.v.g ikke
Ik lees het al,ik ben niet de enigste met spam problemen.
Had er nooit zo heel veel last van,maar de laatste tijd is het echt verschrikkelijk. Ik ben eigenlijk van mening dat Ziggo er eens wat aan zou moeten doen,dan is iedereen in het Ziggo gebied hier mee geholpen.
ook ik sluit mij aan bij diegene die mailwashes gebruiken, Al jaren maak ik daar gebruik van. Maar ook alle uitgaande mail als eerste naar een fictief adres sturen maakt het de hackers moeilijk .om jou adres op te vissen.
Ik gebruik al jaren het progje PopPeeper. Krijg een pingeltje als er mail is en bekijk die dan op de server. Kleine berichtjes lees ik en worden meteen door mij verwijderd. Rommel en onbekende afzenders worden meteen verwijder. In Outlook haal ik daarna de overblijvende mail binnen op de pc. Tetsje
Hier weer een....,heb de link weg gelaten,maar dan heb je succes verzekerd een virus.
Ons bedrijf is een snel groeiende internationale adviesbureau dat de diensten tot 46 landen verleent.. We hebben succesvol geweest voor een lange periode van werk in nauwe samenwerking met een aantal organisaties voor onderzoek en investeringen over heel Europa. We hebben vele boeiende projecten in de financiële diensten, financiële steun, die eisen dat WUG bedrijf is voortdurend groeien en ontwikkelen..
Dankzij de uitbreiding van onze zaken ons bedrijf is op zoek naar een individu om de positie van regionalefinanciële vertegenwoordiger te vullen. Wij stellen voor werken in een internationale omgeving met een vriendelijk team van hoog gekwalificeerde professionals en leren van de leider in deze opwindende industrie..
Belangrijke verantwoordelijkheden: - Handhaving van de database op de website met behulp van onze speciale software - Het opstellen van de verslagen - Omgaan met bestaande en nieuwe komen klanten - Werken met Internet en E-mail
Wij hebben vereist: - Hoger onderwijs - Klant minded-responsieve/vermogen/wens om te dienen van klanten - Technische kennis - goed Windows begrip - Proactief - zoeken naar oplossingen - Een goede beheersing van het Engels (verplicht)
Wij waarborgen: - Volledig betaald opleiding - Competitief loon 2300 Euro per maand - Mogelijkheid voor promotie - Een sociaal pakket (verzekering, enz.) - Speciaal ontworpen bonussysteem
Stuur uw gedetailleerde cv's in het Engels voor onze overweging op onze e-mail met vermelding van de Financieel Vertegenwoordiger functie. Succesvolle kandidaten zullen worden gecontacteerd met betrekking tot de tijd voor het interview..
Als het om Windows gaat kan ik uitleggen wat ik doe:
Bij Windows Mail - Extra - Berichtregels - E-Mail: Heb ik berichtregels die bekende mail naar speciaal aangemaakte mappen verplaatst. Het is even stoeien met de berichtregels maar mij lukt het.
Als laatste berichtregel gebruik ik deze (en die blokt al de andere mail): Deze regel toepassen nadat het bericht is aangekomen Voor alle berichten Niet van de server downloaden
Verder gebruik ik PopTray (freeware) en kijk met PopTray of er mail op de server blijft staan! Bekende afzenders vul ik alsnog bij Windows Mail - Extra - Berichtregels - E-Mail in. Spam verwijder ik via PopTray. Mail die af en toe aankomt sla ik op in Mijn Documenten map Poptray. Deze mail sleep ik Windows Mail in (dat slepen kan!).
Hoi, Nou zo wordt ik ook behandeld bij ziggo met een standaard brief! Niets van o wat vervelend mevr.! Ik ga bijna eraan denken om ziggo maar helemaal te stoppen wat internet betreft! Zeer slechte service wordt er verleend.
[quote=Ik heb ze tijden lang doorgestuurd naar de beveiligingsafdelingen van de echte banken, maar dat begon een halve dagtaak te worden, dus mee gestopt. quote]
Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien.
waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen 1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering) 2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen. Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer