johanna66
door johanna66 Jan 9, 2019 om 12:50
Computers & telefonie

Ongewenste mails

Vrijwel iedere dag krijg ik mails over gokken en  bitcons. Deze onbetrouwbare mails wil ik niet en verwijder ik direct naar "blokkeren". Echter dit helpt niet, de mails blijven komen. Weet iemand hoe ik deze definitief kan verwijderen?

13104 14 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jan 9, 2019 om 13:02
809 Antwoorden / Vragen

Oplossing is niet overal met je gegevens strooien, dus niet op elke aanbieding klikken. Scheelt de helft.
Verder direct verwijderen niet op reageren. Want bij dat laatste weet men dat het mail adres in gebruik is.
Definitief gaat het m niet worden want dan moet je je telefoon/laptop/tablet de deur uitdoen.

Bo
door Bonte Specht Jan 11, 2019 om 14:26
45 Antwoorden / Vragen

Ik krijg ook mailtjes en ik strooi echt niet met mijn gegevens.

Zelfs op mijn werkmail waar ik alleen maar werkgelateerde mail heb krijg ik de meest vreemde mailtjes

sira
door sira Jan 11, 2019 om 15:49
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@vanlotjegetikt
Jouw antwoord klopt van geen kanten. Ik krijg dergelijke spam mail ook, maar strooi nergens met mijn gegevens. Ergo, ik ben zelfs op het gehele internet niet eens te vinden met mijn echte naam.

va
door vanlotjegetikt Jan 11, 2019 om 21:33
809 Antwoorden / Vragen

Hacken is ook een optie. Dat wordt meestal wel gemeld dmv zaken als "Zoveel adressen gehackt bij LinkedIn"
Hier nog iemand die met eigen naam niet te vinden is. Weet dat mijn oude LinkedIn is gehackt. Verder is heel consequent zijn met communicatie aan wie je je mail adres achterlaat en welk adres. Er is nl een levendige handel in adressen.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2019 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Installeer eens een spamfilter: lees eens hier: https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/tips_spamfilter.html

Het gebruik van een spamfilter

Is het e-mailadres toch ten prooi gevallen aan een grote hoeveelheid ongewenste e-mail, dan kan altijd nog gebruik worden gemaakt van een spamfilter om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Naast filterprogramma's die als plug-in aan het mailprogramma worden toegevoegd (zoals Spamihilator; download: www.spamihilator.com), kan ook gebruik worden gemaakt van een door de provider beschikbaar gesteld online spamfilter. Deze online filters controleren de bij de mailserver binnenkomende berichten automatisch op spam en verwijderen of verplaatsen deze, nog vóórdat de gebruiker ze met het e-mailprogramma downloadt (dit in tegenstelling tot de plug-ins, deze moeten namelijk eerst alle e-mail downloaden voordat de ongewenste berichten er tussenuit kunnen worden gefilterd). Hierdoor gaat het downloaden van de resterende berichten sneller en wordt de overlast aanzienlijk beperkt. Raadpleeg de website van je eigen provider om te achterhalen of zij een dergelijke online filter aanbieden.

audb
door audb Jan 11, 2019 om 13:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ze maken gebruik van tig verschillende email adressen waardoor een spam filter weinig kan doen behalve als je de mogelijkheid hebt om teksten die ze vaak gebruiken in zo filter te plaatsen.

aurora1
door aurora1 Jan 11, 2019 om 18:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u wel de informatie van de computerexpert Schoone gelezen via de door @edrick3 middels een link gegeven?

marita5
door marita5 - Jan 9, 2019 om 13:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johanna66 ,

Verwijderen naar blokkeren helpt niet , de e-mails komen dan terug onder een ander e-mailadres .
Meteen op verwijderen klikken .

jo
door jorisw - Jan 9, 2019 om 13:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gmail gaan gebruiken. Die hebben het beste spamfilter dat beschikbaar is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2019 om 16:37
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het probleem is waarschijnlijk dat de verzenders van deze e-mails steeds andere verzendadressen benutten en dan helpt 'wegzetten' als spam niet. Er is wel een kans dat een deel verdwijnt als de domijnnaam wordt geblokkerd ogf met een specifiek filter op bepaalde woorden wordt geblokkeerd. Zie @EDRICK3

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2019 om 17:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Definitief verwijderen is niet zo moeilijk, maar waarschijnlijk bedoel je dat je deze mails definitief niet meer wilt ontvangen. Da's een stuk lastiger. Spamfilters kunnen helpen, melden bij Spamcop of Spamklacht misschien ook, maar een ander e-mail adres nemen is waarschijnlijk nog de meest effectieve oplossing.

dr
door drabbel - Jan 9, 2019 om 17:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met je provider, als deze een spamfilter hanteert kunnen ze die wat zwaarder zetten. Mogelijk kun je dit ook zelf na inloggen bij de provider, meestal onder instellingen.

no
door nomennescio - Jan 11, 2019 om 12:36
8 Antwoorden / 0 Vragen

Alles doorsturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl

koekeloer
door koekeloer Jan 11, 2019 om 18:57
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat heeft dit met Fraude te maken dan?

johanna66
door johanna66 - Jan 11, 2019 om 12:56
48 Antwoorden / 6 Vragen

Hierbij bedank ik iedereen voor de vele tips.
Hier waren hele bruikbare onder zoals: www.schoonepc.nl, Spamihilator (helaas helemaal in  het Engels), Gmail gebruiken of een ander emailadres nemen. Dat laatste is een enorme klus, dus daar begin ik niet aan.
Fijne dag allemaal.

Beps
door Beps - Jan 11, 2019 om 13:14
75 Antwoorden / Vragen

Iets meer info geven kan geen kwaad.
1 met welk programma bekijk jij je mail?
2 doe je dit online of laptop/computer?
Als deze antwoorden gegeven zijn kunnen we ook gerichter een antwoord geven, nu gaan er al een paar van uit dat je via je pc antwoord via een eigen programma, zo te lezen aan de antwoorden. Maar er staan er ook tussen die je adviseren om Gmail te nemen, maar misschien werk je daar al mee! Een provider melden over fraude of valse mail heeft geen nut als het niet van een bekende site komt, je eigen provider stuurt die mails niet dus daar kan eigen provider niets aan veranderen maar de site waar het vandaan zou komen wel, deze kan aangifte doen of er werk van maken als ze gehackt zijn. Dus iets meer informatie dan zijn de antwoorden ook niet zomaar antwoorden. Ik ga geen advies tegenspreken over spamfilters, ik gebruik ze niet meer omdat Gmail en outlook dit al zelf regelen maar het is een goed advies als je via een eigen programma werkt op de pc/laptop.

In ieder gaval mocht je nog niet met een online programma als gmail of outlook werken, begin er dan mee, deze houden veel tegen en als deze vervelende sites een poos in de spam gedaan worden dan houden ze op of je kunt een extra filter maken met een bekend stukje tekst erin die de mails direct in de vuilnisbak gooien. Al met al teveel mogelijke antwoorden dus omdat we niet weten waar en hoe je met je mails werkt.

vu2615
door vu2615 - Jan 11, 2019 om 17:06
81 Antwoorden / 3 Vragen

Op wat voor apparaat gebeurd dit? Smartphone/ Android, PC/ Tablet op Windows. Je software moet ahw leren wat spam is, en wat niet. Bijvoorbeeld heb ik in mijn telefoon (Samsung S5 mini) in mijn email een lijst met spamadressen die ik zelf kan uitbreiden. Ook hotmail/live/google/outlook etc kun je vertellen wanneer een bericht spam is. Er kunnen ook regels opgesteld worden om te kijken of de afzender in je adreslijst voor komt; zo ja inbox, zo nee spambak. Verwijderen op zich is niet voldoende. En inderdaad niet klikken op advertenties in FB ed maar deze meteen blokkeren.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2019 om 18:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt de gratis Mailwasher installeren. Die bekijkt bij de server de mails en dus niet als ze al op de pc staan. Meestal is men dan in een maand van de spam af en kan het programma weer verwijderd worden.
En, zoals gezegd: Gmail heeft een erg goed filter.
Ook oppassen dat uw adres niet zichtbaar in mailings van anderen staat. Geen enquêtes invullen, niet bij allerhande bedrijven over allerhande infornatie opvragen etc.
Zelf anoniem op internet gaan en adblockers e.d. gebruiken.

PvBaak48
door PvBaak48 - Jan 11, 2019 om 18:47
65 Antwoorden / 1 Vragen

Markeer ze als spam en ze verdwijnen in spambox en deze regelmatig legen.
Volgende keer zal mail van deze afzender automatisch in spambox verdwijnen.

Ja
door JasperBerk - Jan 15, 2019 om 15:13
7 Antwoorden / Vragen

Als je een mailadres hebt van je provider kun je meestal inloggen op hun website om gegevens aan te passen, bij je instellingen van je mail is het vaak ook mogelijk om een spamfilter te activeren. Succes!