mu
door muk Jan 31, 2007 om 23:29
Computers & telefonie

Onjuist internet/voip abonnement bij caiway

Pakweg een half jaar geleden heeft onze zelfstandig wonende dochter een internet/voip abonnement afgesloten bij Caiway. Ze koos voor VOIP first. Kosten €5 per maand. Uiteraard moest ze weer tekenen voor automatische incasso. De eerste beste, per e-mail binnenkomende factuur, vermelde een verkeerd telefoontarief. Dat van €15 per maand. Natuurlijk incasseerde Caiway direct dit bedrag. Onze dochter reclameerde hiertegen per e-mail. Zij werd, weken later, in het gelijk gesteld. Inderdaad was het foutieve abonnement berekend. Helaas kon dat deze termijn niet meer hersteld worden om administratieve redenen. Bij de volgende factuur zou de zaak verrekend worden. Niet dus. De volgende factuur rolde per e-mail binnen rond half december: €75,14. Fout dus. Weer was het hoge telefoontarief in rekening gebracht en de 20 euro van de vorige keer waren ook niet in mindering gebracht. Een schade inmiddels van 40 euro voor niet ontvangen diensten. Onze dochter heeft het bedrag laten stoneren en vervolgens het verschuldigde bedrag van €55,14 overgemaakt voor deze abonnementsperiode. De 2 tientjes van daarvoor heeft zij niet verrekend. Caiway reageerde nu heel snel per normale post met de mededeling dat de incasso was mislukt. Zij gingen een 2e poging doen. Daags erna was er alweer €75,14 euro van haar rekening gehaald. Weer gestoneerd en de automatische incasso ingetrokken. Daags later een tweede herinnering. Met dreigement. Inmiddels zo'n 60 minuten aan de telefoon gehangen en geen stap verder gekomen dan de mededeling dat zij gewoon de foutieve incasso moet voldoen en dat op de volgende factuur een correctie plaats zal vinden. Na zoveel, niet uitgevoerde toezeggingen, geloven wij daar niet zo in. Bovendien kan zij dat geld helemaal niet missen. Het komt Caiway ook niet toe. Wie kan in deze adviseren?     


 


 

393 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

nowhere
door nowhere - Feb 5, 2007 om 18:29
127 Antwoorden / 1 Vragen
0

Stel het bedrijf schriftelijk in gebreke en geef ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen. Noem duidelijk de punten met betrekking tot de facturatie en niet nagekomen beloftes. Een redelijke termijn voor iets als dit is twee weken, voldoen ze niet aan die eis dan kunt u het contract eenzijdig openbreken en een andere aanbieder zoeken. Het is in verband met de bewijslast verstandig deze brief aangetekend te versturen. Mocht er helemaal geen reactie komen, stuur dan nogmaals een brief en geef aan dat u (uw dochter) de betaling gaat stopzetten. Mocht het bedrijf geen reactie geven op uw brief dan kunnen ze juridisch gezien weinig beginnen. Als uw dochter een incasso bureau op haar dak krijgt, stuur die dan gewoon een kopie van beide brieven.

mu
door muk - Feb 5, 2007 om 18:33
2 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hierbij een reactie van de vraagsteller! Brief mbt tot klacht aan caiway inmiddels verzonden. Zij verstuurden wel inmiddels een laatste herinnering. Met incassodreigement. Afsluitingsdreigement. Bij heraansluiting deblokkeringskosten enz enz. Telefonisch blijven zij ons te kennen geven dat wij gewoon de openstaande, te hoge, factuur moeten voldoen. Daarna moeten we maar gaan touwtrekken om ons eigen geld. Met al die dreigementen in de door hen verstuurde brief ben je wel bijna geneigd dan toch maar het bedrag te voldoen om een heleboel herrie te voorkomen. Hoe onterecht hun handelwijze ook is. 


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer