vr
door vraagpaul Jan 23, 2011 om 21:19
Computers & telefonie

Onjuiste factuur van Ziggo

Ziggo stuurt mij een onjuiste factuur en telefonisch kom ik niet verder dan dat ik moet betalen en later terug krijg. Verder moet ik maar via internet klachten en vragen indienen.

Via internet schrijf ik Ziggo: "Op 7/1/2011 heeft u mij schriftelijk (kenmerk DOT10 17192922)meegedeeld dat mijn abonnement tot 1/2/2011 loopt. Op 14/1/2011 heeft u mij een factuur (factnr 299071596) gestuurd voor een abonnement tot 1/4. Dat is dus niet juist.
Telefonisch heeft u mij meegedeeld dat ik deze onjuiste factuur moet betalen en dat u dan later het teveel betaalde terugbetaalt. U heeft mij telefonisch meegedeeld dat u mij geen correcte factuur wilt sturen, omdat u werkt zoals hiervoor aangegeven. Toen ik aangaf dat ik anders werk en de onjuiste factuur niet zal betalen, heeft u gedreigd dat de consequenties dan voor mij zijn.
Ik vind dat geen nette manier van doen en wil u hierbij vragen mij alsnog een correcte factuur te sturen."

Krijg als antwoord: "Het is niet mogelijk een factuur te sturen voor de periode dat u signaal gehad heeft. Zoals mijn collega eerder ook al gemeld heeft, adviseer ik u toch de factuur volledig over te maken. Eind februari/ begin maart zult u het teveel betaalde bedrag terug op uw rekening ontvangen."

Moet ik de factuur wel of niet betalen?

7302 22 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 23, 2011 om 21:36
3777 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het opzeggen van een abonnement die volgens de voorwaarden van Ziggo te geschieden. Daar heeft u voor getekend bij het afsluiten van het abonnement.

U kunt niet eenzijdig van de overeengekomen voorwaarden afwijken omdat u dat beter lijkt cq uitkomt.

Niet betalen zal betekenen dat Ziggo gerechtigd zal zijn incasso maatregelen te treffen die u veel geld kunnen gaan kosten. Daartegen procederen zal vruchteloos zijn en nog meer geld kosten.

Advies is de factuur toch maar te betalen en scherp in de gaten houden dat Ziggo zijn toezeggingen nakomt.

vr
door vraagpaul - Jan 23, 2011 om 22:20
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor je reactie swat1500. Wellicht heb ik mijn vraag niet helder geformuleerd, of wellicht heb jij te snel gelezen, maar volgens mij heb ik geheel conform de algemene voorwaarden gehandeld en heb ik niets eenzijdig besloten, getuige de bevestiging van Ziggo van 7 januari dat mijn abonnement tot 1 februari loopt.
In de algemene voorwaarden vind ik niet dat ik moet betalen voor een periode waarvan Ziggo al heeft gemeld dat ik dan geen abonnement meer heb: want de factuur is van latere datum!

valerius-2
door valerius-2 - Jan 24, 2011 om 00:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja dit is het resultaat van automatisering daar moet we echt aan wennen.U heeft waarschijnelijk alleen maar een abonnement op tv die per 3 maanden in rekening wordt gebracht dus daarom duurt het zolang dat u het teveel betaalde geld terug gestort krijgt. De datum van die terug betaling goed in de gaten houden.

nb
door nbw - Jan 24, 2011 om 02:00
521 Antwoorden / 24 Vragen
0

Hahaha, jij hebt weliswaar volledig volgens de regels gespeeld en je recht aan je zij, maar als er ergens bij Ziggo iets mis gaat moet je nog maar zien of je gelijk krijgt. Je moet door uitbesteedsysteemmuren breken a zoveel cent per minuut. Dat is nog nooit iemand gelukt. Het wordt alleen maar erger. Betaal je onterechte rekening niet spuugt het systeem deurwaarderdreiging en sta je gesignaleerd als wanbetaler bij de helpdesk en ben je niet langer helpbaar. Ze hebben de opdracht je zo vriendelijk mogelijk niet te helpen zolang je wanbetaler bent.

Alleen als er iets van rechtsdruk op af gestuurd wordt verdwijnen de problemen en ben je geen wanbetaler meer opdat de oppercomputer zo heeft gesproken. Je krijgt je geld en je gelijk.|Echter 90 % doet dat niet en betaald maar.

le
door leolouwers - Jan 24, 2011 om 12:59
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,
Mijn advies is, gewoon tot 01-02-2011 betalen en geen cent meer. Als Ziggo dan met incassokosten en deurwaarders gaat dreigen, laat ze dat maar doen. Jij hoeft niet meer te betalen dan wat je moet betalen. Wel als betalingskenmerk je klantnummer en periode januari 2011 vermelden.
Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die jou de gerechtelijke kosten van niet verschuldigde bedragen laat betalen.
Bewaar je bevestigingsmail van Ziggo wel goed.

Succes

qp
door qpc - Jan 24, 2011 om 13:05
203 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ nbw, jij zit zeker niet bij Ziggo?
Ik heb ook eens ten onrechte voor 6 maanden dubbel betaald voor analoge tv. Toen ik daar achter kwam heb ik het GRATIS nummer (1200 vanaf het vaste toestel) gebeld en binnen 2 minuten was het geregeld. Het teveel betaalde bedrag werd bij de volgende factuur netjes in mindering gebracht.
Ik begrijp de ophef van de TS niet zo, uiteraard is het een beetje vervelend dat er teveel geld wordt afgeschreven, maar men is niet negatief of ontkennend over dat feit. Het enige is dat men administratief gezien het teveel betaalde bedrag pas na een bepaalde datum kunnen crediteren. Waarom dan zo moeilijk doen en al die ellende op de hals halen? Mocht het bedrag op de afgesproken datum niet in mindering gebracht zijn, dan is het toch vroeg genoeg om van de toren te blazen?

gr
door grietjejanna - Jan 24, 2011 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb zeeeeer slechte ervaringen met ziggo.
onjuiste vacturen, tig keer bellen, maar geen oplossing. talloze brieven van hun ontvangen, ondertekend door een meneer die, naar bleek, al lang niet meer bij ziggo werkte. eindelijk van mijn abonnement af, dacht ik, wordt het contract gewoon verlengd op naam van mijn nota bene overleden echtgenoot. weer tig excuusbrieven ontvangen en zo ging het maar door. wel ben ik op een gegeven moment begonnen met het stoneren van de bedragen die ze afschreven. kheb zelfs stukken in de krant geschreven en hierop veel ingezonden brieven ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen hadden , en ziggo voorgedragen voor radar, voor de superkoude douche.
instanties kunnen je het leven behoorlijk zuur maken.
ik wens je alle sterkte en succes

qp
door qpc - Jan 24, 2011 om 14:32
203 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=grietjejanna schreef op maandag 24 jan 2011, 13:52]ik heb zeeeeer slechte ervaringen met ziggo.
onjuiste vacturen, tig keer bellen, maar geen oplossing. talloze brieven van hun ontvangen, ondertekend door een meneer die, naar bleek, al lang niet meer bij ziggo werkte. eindelijk van mijn abonnement af, dacht ik, wordt het contract gewoon verlengd op naam van mijn nota bene overleden echtgenoot. weer tig excuusbrieven ontvangen en zo ging het maar door. wel ben ik op een gegeven moment begonnen met het stoneren van de bedragen die ze afschreven. kheb zelfs stukken in de krant geschreven en hierop veel ingezonden brieven ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen hadden , en ziggo voorgedragen voor radar, voor de superkoude douche.
instanties kunnen je het leven behoorlijk zuur maken.
ik wens je alle sterkte en succes

Tja, vervelende dingen gebeuren inderdaad bij enkelen, zeker omdat Ziggo 3,3 miljoen klanten heeft. Het is niet voor niks dat Ziggo uitgeroepen is tot provider van het jaar 2010. Ze doen beter hun best dan menig andere provider.

Lsk520
door Lsk520 - Jan 24, 2011 om 15:22
827 Antwoorden / 2 Vragen
0

"de publieksprijs voor beste technologie- en elektronica producten, die wordt toegekend aan de beste fabrikanten of producten hiervan."

Nergens lees ik dat ze ook als beste gescoord hebben op het gebied van klantenservice....

Gebakken lucht dus....

wimbremer
door wimbremer - Jan 24, 2011 om 17:13
122 Antwoorden / 19 Vragen
0

Hetzelfde gehad bij Ben. Vreemde is dat, nadit ik betaald had (door adm. fout) er op mijn afschriften NOG STEEDS staat: niet betaald, terwijl ik het geld WEL DEGELIJK heb overgemaakt. Vreemde zaak derhalve...

vr1944
door vr1944 - Jan 24, 2011 om 17:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

@ QPC Dat is dan een lijst die je zelf bedacht hebt want Ziggo staat zelfs onder UPC en dat is een hele prestatie.Ze zijn twee keer onderwerp bij KASSA geweest wegens wanprestaties .Nummer een met stip is Tele2.De goedkoopste is Online.



(.Tja, vervelende dingen gebeuren inderdaad bij enkelen, zeker omdat Ziggo 3,3 miljoen klanten heeft. Het is niet voor niks dat Ziggo uitgeroepen is tot provider van het jaar 2010. Ze doen beter hun best dan menig andere provider

quantas
door quantas - Jan 24, 2011 om 17:41
670 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat een geblaat allemaal om niks.

Elke provider heeft zijn problemen, alleen wat consumenten organisaties roepen klopt van geen kant.
VB vorig jaar zou Ziggo 100000 klachten per maand hebben, alleen helaas wel fout ik weet uit betrouwbare bron dat het nl het totaal aantal telefoontjes is dus oa verkoop/veranderingen/email wachtwoord vergeten etc etc.

Dus dat zijn geen storingen maar worden wel meegeteld ook bij andere providers.

Ook vergeten die organisaties ook te melden dat je ook van die halve zolen aan de lijn krijgt dat hun muis niet meer werkt ja sorry dat heeft niks met je verbinding te maken.

Bij TS klopt het gewoonweg omdat we het hier niet over het Internet abbo hebben maar over de het VASTRECHT TV welke je per kwartaal betaald anders betaal je nl niks per kwartaal alleen dit.
Dat Ziggo dan ook alleen verrekend na dat kwartaal is dus geheel normaal.

Je kan overal onderwerp zijn dat is niet zo moeilijk en uiteraard zullen er overal problemen zijn maar het probleem groter voordoen dat het is zijn ze bij TR en Kassa erg goed in.

Als er 100 man op 3,5miljoen mensen een klacht hebben spreken ze al over grote klachten, maar van die 100 zitten er dus ook bij waar hun muis niet van werkt, de pc zelf al niet veel meer is etc.

Ik kom net ook van een spoedje van Z af, klote internet en niks werkt, nee gek he met een p3 met win95 er nog op.
En dan ook geen netwerkkaart erin men denkt gewoon zet de modem neer en hij straalt mijn pc wel op internet.

Maar je wilt niet weten wat voor bek diegene heeft gehad die de telefoon aannam, dat zie je dan niet op TV komen.

Nogmaals iedereen kan fouten maken maar behandel zo'n callcenter ook eens zoals je zelf behandeld wilt worden dan zul je zien dat je meer voor elkaar krijgt dan met snauwen.

tdehond
door tdehond - Jan 24, 2011 om 17:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=leolouwers schreef op maandag 24 jan 2011, 12:59]Hallo,
Mijn advies is, gewoon tot 01-02-2011 betalen en geen cent meer. Als Ziggo dan met incassokosten en deurwaarders gaat dreigen, laat ze dat maar doen. Jij hoeft niet meer te betalen dan wat je moet betalen. Wel als betalingskenmerk je klantnummer en periode januari 2011 vermelden.
Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die jou de gerechtelijke kosten van niet verschuldigde bedragen laat betalen.
Bewaar je bevestigingsmail van Ziggo wel goed.

Succes

Ik raad aan om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per 1 februari a.s. te eisen. U kunt in deze brief ( die u het beste aangetekend met ontvangstbevestiging verstuurt) ook bezwaar maken tegen de hoogte van de factuur.

Reden: uw overeenkomst eindigt op 1-2-11 en u heeft derhalve geen betalingsverplichting tot 1-4-11.
Dus gaarne binnen uiterlijk 10 werkdagen een juiste factuur, die u vervolgens zo spoedig mogelijk voldoet.

U kunt ook berekenen wat u verschuldigd bent tot 1-2 -11 en dit bedrag overmaken. Ik zou dan wel bij de overmaking het factuurnummer en klantnummer vermelden.

Als u hier voor kiest dan vermelden in brief welk bedrag u al vast overmaakt ( met vermelding klant- en factuurnummer) .

Kopie brief en verzend- en ontvangstbewijs brief bewaren. U kunt dan aantonen: dat Ziggo een brief met bezwaar tegen factuur, verzoek om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst en eventueel welk bedrag u al heeft overgemaakt om uw bereidwilligheid tot betalen van mogelijk aan Ziggo verschuldigd bedrag aan te tonen.

vr1944
door vr1944 - Jan 24, 2011 om 18:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dat is een select groepje stemmers van tweakers en is gebaseerd op snelheid maar niet op service e.d. en daar gaat het hier over.

=qpc schreef op maandag 24 jan 2011, 18:01: @ VR1944;

http://tweakers.net/reviews/1935/7/gouden-steeksleutel-2010-de-uitslag-internet-en-browsers.html

qp
door qpc - Jan 24, 2011 om 18:44
203 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=vr1944 schreef op maandag 24 jan 2011, 18:17]Dat is een select groepje stemmers van tweakers en is gebaseerd op snelheid maar niet op service e.d. en daar gaat het hier over. [quote=qpc schreef op maandag 24 jan 2011, 18:01]@ VR1944;

Als je mee had gedaan aan de test, dan had je geweten dat dit niet waar is..... Dus gaarne niet zomaar uit je nek kletsen zonder feitelijke kennis. Met jouw stelling zou XS4ALL sneller zijn dan UPC...... right.......

ge
door gewicht - Jan 24, 2011 om 19:33
170 Antwoorden / 1 Vragen
0

tdehond , heb je de vraag van vraagpaul wel goed gelezen ?
Hij heeft allang de bevestiging onvangen.
Waarom nog een dure aangetekende brief met ontvangstbevestiging versturen,
zonde van het geld.
Het advies van grc is veel beter.
Het kan stress en veel moeite besparen.

ge
door gewicht - Jan 24, 2011 om 19:39
170 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry ,grc is foutief moet gpc zijn van 13uur 05

birdies
door birdies - Jan 24, 2011 om 20:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

.......Bij TS klopt het gewoonweg omdat we het hier niet over het Internet abbo hebben maar over de het VASTRECHT TV welke je per kwartaal betaald anders betaal je nl niks per kwartaal alleen dit. Dat Ziggo dan ook alleen verrekend na dat kwartaal is dus geheel normaal........

@dehond: die opzegbevestiging heeft hij allang! En gezien bovenstaande quote van Quantas, kan het dus inderdaad niet anders dan achteraf terug betaald krijgen.

Ben het in dit geval helemaal met Quantas eens: geblaat om niks.

abarth
door abarth - Jan 24, 2011 om 21:30
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Als u een factuur per kwartaal krijgt moet u gewoon betalen.
Als u per maand betaald kunt u een nieuwe factuur vragen die wel correct is.


quantas
door quantas - Jan 24, 2011 om 21:50
670 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vraag me af of sommige mensen uberhaubt de vraag wel lezen en de antwoorden die gegeven zijn!!!!!!!!!!

vr
door vraagpaul - Jan 24, 2011 om 23:15
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat een reacties! Dank voor alle meningen.
Ik denk dat ik de factuur maar gewoon betaal en wacht op de teruggave.
Maar ik blijf het vreemd en zelfs onjuist vinden dat je eerst een brief stuurt dat het abonnement een bepaalde periode duurt en meer dan een week later een factuur opmaakt voor een andere periode. En ja, ik weet hoe geautomatiseerde systemen langs elkaar heen kunnen werken, maar dat is natuurlijk geen excuus, eerder een reden om dat te veranderen.
En op de tweede plaats vind ik ergerlijk dat met bovenstaande als excuus alle flexibiliteit verloren gaat; wanneer een organisatie als Ziggo zegt op verzoek niet eens een factuur te kunnen corrigeren, dan zeggen ze eigenlijk dat ze dat niet willen, dan denk ik dat ze liegen.
Trouwens Quantas, ik heb de dame die mij telefonisch met een kluitje het riet in stuurde, gezegd dat ik niet boos op haar was, omdat zij haar best leek te doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer