be
door berend1963 Jul 18, 2015 om 13:30
Computers & telefonie

Onrechtmatig aangemeld bij Intrum Justitia door Power Internet

Op 13-07-2015 kreeg ik van Intrum Justitia het formulier om voor 20-07-1015 een bedrag van 721,07 over te maken aan Intrum Justitia, voor hun client POWER INTERNET B.V.

In 2012 ben ik door boven genoemde provider per telefoon meerdere malen benaderd om van hun diensten gebruik te maken, dit heb ik steeds af gewezen.

Daarna kreeg ik steeds code's toe gestuurd van POWER INTERNET waarmee ik mijn website kon bekijken die hun voor mij aangemaakt hadden ( let wel zonder mijn goed keuring ) na de code's te hebben ingevuld op Google, bleek dat er helemaal geen website was aangemaakt.

Heb toen ook contact met POWER INTERNET opgenomen naar dat ik van hun een rekening van hun ontvangen had voor de gemaakte kosten van de website.

Heb ze toen ook mede gedeeld dat ik geen betaling zou doen, omdat ik nergens opdracht voor had gegeven.
Des betreffende mevrouw deelde mij toen mede dat ik ook wel in termijnen mocht betalen.
Heb toen ook medegedeeld dat ik niet tot betaling over zou gaan omdat ik niets had besteld.

Heb toen alles van de hand gewezen en verteld dat ik geen betaling zou doe voor ongevraagde opdrachten, en de zaak was daarmee afgedaan.

Nu, enkele jaren later krijg ik dus bericht van INTRUM JUSTITIA dat ik bovenstaande bedrag voor 20-07-2015 zou moeten betalen, dat daarmee een bezoek van de deurwaarde geannuleerd zal worden.

Mijn vraag is dus: Hoe kan dit? en wat kan ik hier tegen doen?

Met vriendelijke groet: Dhr, B Grave

3981 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2015 om 13:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien er echt niets besteld is, dan hebben ze een kansloze zaak. Deel ze mee een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet te zien.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2015 om 13:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt het allemaal wel?
Google maar eens op intrum justitia; klik hier.

chris74
door chris74 - Jul 18, 2015 om 15:07
564 Antwoorden / 44 Vragen

Even een vraag ging dit om een zakelijk aanbod van Power Internet of om een consumenten aanbod?

ph
door philip36 - Jul 18, 2015 om 15:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is dit wel het hele verhaal?
Per telefoon benaderd en steeds afgewezen.
Hoe komen ze dan aan uw telefoonnummer en adres?
Al eerder contact geweest?

mahadma
door mahadma - Jul 18, 2015 om 17:12
11505 Antwoorden / 51 Vragen

Zolang er geen handtekening is, zwart op wit, wens ze dan veel succes, wie eist, bewijst.
Weet u zeker dat niemand een handtekening heeft gezet?

sw
door swat1500 - Jul 18, 2015 om 17:57
3761 Antwoorden / 0 Vragen

Power internet meent een vordering op u te hebben en hebben deze daarom aan Interum Justitia ter inning overgedragen. Dat kan en is zeker niet onrechtmatig.
Als u een vordering op iemand hebt dan kunt u ook dit incassobureau inschakelen.
Van belang voor u is in hoeverre deze vordering terecht is. U stelt Power Internet nooit opdracht te hebben gegeven voor u een web site te bouwen. Dat zou dus moeten betekenen dat er geen door u ondertekende overeenkomst bestaat tussen u en Power Internet noch enig ander document dat van u afkomstig is en een dergelijke opdracht zou kunnen inhouden.
Als dit het geval is dan stuurt u een briefje naar Interum Justitia waarin u kort en krachtig uitlegd dat er geen overeenkomst bestaat en dus ook geen grond voor de vordering en u een dagvaarding om te verschijnen bij de kantonrechter, als zij anders menen, met vertrouwen tegemoet ziet.

alfatrion
door alfatrion - Jul 19, 2015 om 11:56
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het hardnekkig en ongewenst aandringen per telefoon, fax, e-mail of andere afstandsmedia tenzij, voorzover wettelijk gerechtvaardigd, wordt beoogd een contractuele verplichting te doen naleven is onrechtmatig. Power Internet kan hier alleen aan ontkomen door te bewijzen dat zij een overeenkomst met TS heeft.

ho
door hopetobehelping - Jul 19, 2015 om 12:20
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste berend1963,

als u zeker weet dat u geen contractuele verplichting bent aangegaan met Power Internet B.V. dan heeft u niets te vrezen.
Het is simpel, wie eist die bewijst, dus laat ze dan maar met bewijzen komen. Deel dit schriftelijk (brief of email) mede aan Power Internet B.V. en Interum Justitia.
Als dit echt zo is dan zal men ook zeker geen rechtszaak aan gaan spannen om vervolgens een deurwaarder in te kunnen zetten. Er zal dan geen rechter zijn die een uitspraak in uw nadeel doet als men niet kan aantonen dat u een contractuele verplichting bent aangegaan.

Als u wel een contractuele verplichting bent aangegaan dan ligt het uiteraard anders. Mocht dat zo zijn let dan op de incassokosten. Als ik uw vraag lees dan vermoed ik dat u geen betalingsherinnering heeft gehad en dat er derhalve geen incassokosten bij u in rekening mogen worden gebracht. Hier vind u meer informatie over wanneer incassokosten in rekening mogen worden gebracht, klik hier.