ga
door gansje Jul 5, 2007 om 21:58
Computers & telefonie

Onterechte rekening PLANET

Hallo.

Nooit gedacht dat ik ook problemen met Planet zou krijgen na een opzegging,maar het is wel gebeurt.

Krijg in september een andere provider via de kabel,en zeg op tijd mijn abbonnement op die 7 september afloopt.

Eerts een brief met bevestiging en een ander abbonnement zonder vaste telefoonaansluiting??

Hiertegen bezwaar gemaakt en heb een bevestiging gekregen dat het 07 september afloopt.

Wat schertst mijn verbazing dat ik nu inplaats van €14.95 per maand nu ineens €53.08 moet betalen.

Ik snap er niks van en vraag wat kan ik daar aan doen?

In ieder geval alvast bedankt voor de reactie.

650 8 Rapporteer

mr
door mrtnvane - Jul 9, 2007 om 14:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als eerste is het belangrijk om na te gaan waar het verschuldigde bedrag vandaan komt? Zijn er overstap kosten in rekening gebracht?
Zijn de kosten niet nader gespecifiseerd in een rekening? (die wordt bij een aantal internet providers per mail gestuurd)

groeten mrtnvane

ga
door gansje - Jul 9, 2007 om 18:09
38 Antwoorden / 33 Vragen

Bedankt voor de reactie,waar het mij omgaat dat ik per 7 september mijn contract beeindig.

En dat je dan dit soort dingen krijg ,want ik betaal ook een gedeelte aan KPN.

Ik had eerst altijd €14.95 betaald en na opzegging krijg ik opeens een hogere rekening.

pret
door pret - Jul 24, 2007 om 22:01
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik heb sinds maart 2003 adsl van planet, maar aangezien dit toch wel erg prijzig was, en de problemen minder werden met bellen via de kabel, besloten om upc te nemen. Die hebben mijn vaste nr van kpn overgenomen, en tevens opgezegd. Ik wist niet dat ik een jaar abb. had bij planet, maar toen me dat duidelijk werd gekeken naar de verloop datum te weten, maart 2008. Nu dacht ik niets aan de hand gewoon die 14,95 betalen tot maart 2008, daar kon ik wel meeleven. (eigen schuld dikke bult) Krijg op 11 juli 2007 een brief van planet dat mijn aanvraag voor ADSL in behandeling is genomen. Ik gebeld dat ik geen adsl had aangevraagd daar ik het al had sinds 2003. Ik moest de brief maar als niet verstuurd beschouwen, en sorry voor het ongemak. Totdat ik vandaag een rekening kreeg van 43.55 voor mijn adsl aansluiting. Gebeld met planet, omdat mijn aansluiting met de kpn er niet meer was, hebben ze mijn abb omgezet naar adsl zonder vaste telefoon aansluiting. En dat staat volgens die mijnheer van de helpdesk in de algemene voorwaarden. Dus niet 14.95 betalen tot maart 2008 maar 34,90 betalen tot juli 2008. Wat een verschrikkelijke boeven zijn dat en zich dan verschuilen achter de algemene voorwaarden. Wanneer worden deze praktijken nu eens opgelost voor de gewone mens.

ga
door gansje - Jul 24, 2007 om 22:08
38 Antwoorden / 33 Vragen

Kreeg ook van die rare antwoorden van de service lijn,maar het cotract moet uitgediend worden.

Heb een brief gekregen dat dit wel kon per september 2007,maar wel de dure prijs betalen.

Ze zeggen ook ik heb ADSL opgezegd en beweren dat ik ook KPN opgezegd heb?????

Dus ik ga naar UPC maar kan mijn oude nummer niet meenemen,omdat ik z.g. opgezegd heb.

Mijn ervaring is :zeg een abbonnemnt niet te vroeg op ,want nu kan ik 3 maanden de dure versie betalen.

Bij mij in mijn nieuwe huis komt geeeeen KPN meer of een van die andere  providers die met de KPN te maken hebben.

Want na een briek of 10 en diverse telefoontjes en mailtjes ,heb ik van die lui schoon geneog   en nu druk ik het nog netjes uit.

Zal mij niet verwonderen dat ik vandaag of morgen weer van die vreemde brieven van die lui krijg.

Ik reageer hier niet meer op.

elenay
door elenay - Jul 24, 2007 om 22:45
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Dag gansje, ik denk dat je terecht hier je gevoel van onmacht wel kwijt kunt:

Klaagpunt over providers geopend

Van onze redactie economie

AMSTERDAM - Consumenten met klachten over hun internetprovider kunnen voortaan terecht bij een onafhankelijke geschillencommissie. Die moet de abonnees beschermen tegen de macht van internetaanbieders.

De aanbieders hanteren nu verschillende en ondoorzichtige regels. Bovendien komen bij de Consumentenbond steeds meer klachten over internetaanbieders binnen. Vorig jaar waren het er al 4500.

Staatssecretaris Karien van Gennip van Economische Zaken wil met de providers overleggen over wat wel en niet door de beugel kan in deze sector.

Het grootste probleem is dat providers onduidelijke regels hanteren. De consument weet daardoor niet waar hij aan toe is.

''We hebben te maken met een onvolwassen sector,'' zegt Edward Sterenborg, woordvoerder van de Consumentenbond. ''Onderling vergelijkbare voorwaarden ontbreken en de verkoopmethoden zijn vaak opdringerig. Daarom pleiten wij voor duidelijke regels zodat consumenten kunnen terugvallen op eenduidige leveringsvoorwaarden.''

De Consumentenbond en de internetaanbieders stellen samen de algemene voorwaarden op voor de manier waarop de geschillencommissie moet gaan werken.

De bond signaleert een toename van het aantal klachten. Die klachten spitsen zich vooral toe op storingen, financiële afhandelingen en problemen bij het overstappen van de ene naar de andere provider.

Als voorbeeld noemt Sterenborg lijnen voor internettelefonie die door de oude provider niet beschikbaar worden gesteld aan de nieuwe provider. Daardoor zitten mensen tijdelijk zonder internet of telefoon.

© Het Parool, 21-09-2006, 11:33 uur

elenay
door elenay - Jul 24, 2007 om 22:52
1031 Antwoorden / 142 Vragen

En hier kun je ook terecht, succes ermee!!

AANSPRAKELIJKHEID VAN INTERNET PROVIDERS

ga
door gansje - Jul 25, 2007 om 09:44
38 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo allemaal.

Hartelijk dank voor de reactie's,want zo ik het nu lees is het een grote zooi onder die providers en verschuilen zich achter algemene voorwaarden.Wanneer wordt daar wat aan gedaan??????????????,

want of er nu wel of niet een uitzending aan besteed wordt ,ze doen toch waar ze zelf zin in hebben,Voor mij is het alleen maar het grote geld dat ze zien,en service ho maar.

Hoop dat na mijn verhuizing UPC goed bevalt en tot ziens.

ga
door gansje - Sep 5, 2007 om 19:11
38 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo.

Mijn vraag en jullie antwoorden hebben niet geholpen dat ik vandaag toch weer een afrekening van Planet heb gehad.

Terwijl ze zelf mij een brief hebben gestuurd dat mijn contract per 9 september is afgelopen.

En ze durven toch mij een rekening te sturen van de hele maand september.

Hoezo een zooooooitje.

Maar wat moet ik hier mee aan??

Alleen wil ik ook nog kwijt dat als dit is opgelost ik NOOIT meer zaken doe met KPN/PLANET

gansje