kaasbroodje
door kaasbroodje Sep 8, 2013 om 10:39
Computers & telefonie

Onzin in de kassa uitzending

Wat voor een onzin hebben ze nu bij de belbus staan verkopen aan die winkelier??? Is het normaal dat wetten en regels zo verdraaid worden?! deze ondernemer is gewoon gechanteerd door kassa omdat deze anders slecht op tv komt.

SCHANDE!

727 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2013 om 11:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik met je eens ben is dat het abominabel slecht werd uitgelegd. Geen mens wordt wijzer van zo'n uitzending.

Als koper van een non-conform product heb je recht op vervanging of herstel van een product. Die keuze heb je als koper, maar als vervanging onredelijk zou zijn omdat het gebrek te klein is en niet in verhouding staat tot de kosten van herstel, dan mag de verkoper tot reparatie overgaan ook al heb je zelf liever een vervanger.

Nu was er in dit geval al 5 keer gerepareerd aan hetzelfde euvel en nog was het niet gelukt het product te repareren. Op grond van die 5 keer reparaties mag je de koop ontbinden. Je hoeft dus niet nu alsnog een vervangend product te accepteren. Dat mag wel als je daarvoor kiest. Bij ontbinding van de overeenkomst zou het redelijk kunnen zijn dat je wat inlevert op de prijs als het product een langere tijd goed hebt kunnen gebruiken, maar daarvan was hier m.i. geen sprake, omdat 5 keer in de reparatie in ong. 1 jaar tijd echt belachelijk veel ongemak is en je niet kunt spreken van een langdurige tijd goed gebruik.

Die barst in het toestel had in feite geen barst met het defect te maken.

Het is heel jammer dat men zomaar een winkel binnenstuift en zonder duidelijke uitleg van de wet en zo'n verkoper overvalt, die duidelijk alleen maar toegeeft zonder te begrijpen waarom. Ik had ook niet het gevoel dat de belbusman (hoe heet die vent?) zelf precies weet hoe het zit.
Een gemiste kans.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 8, 2013 om 12:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet geheel duidelijk wat buiten de camera om is gedaan...
Vaak word er geknipt en gemonteerd wat niet zichtbaar is.

Ik kreeg duidelijk de indruk dat er meerdere stukken gemonteerd zijn tot 1 verhaal.
Kijk eens naar de schaduw in de winkel en je ziet de tijd tussen eerste en verlaten winkel!

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2013 om 12:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Was gewoon een slecht opgevoerd toneelstukje en de verkoper de slechtse speler, maar dat kan ook alleen maar omdat de "belbusman" en de jongeman wel en de verkoper niet was voorbereid. Natuurlijk word er in deze afleveringen geknipt, 't mag maar even duren en dan krijg je: klacht, aanval, tegenstribbelen en resultaat. (Natuurlijk of nieuw toestel of geld terug).Dat alles in een paar minuten.

dearagain
door dearagain - Sep 8, 2013 om 18:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*waarom SCHANDE?

*zo werkt het toch in de praktijk!

Redacteur
door Redacteur - Sep 9, 2013 om 09:38
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Discussiƫren over de Belbus graag onder deze pagina met het tv-fragment.

Eventuele opmerkingen voor de redactie kunnen gemaild worden naar kassa@vara.nl