kaasbroodje
door kaasbroodje Sep 8, 2013 om 10:39
Computers & telefonie

Onzin in de kassa uitzending

Wat voor een onzin hebben ze nu bij de belbus staan verkopen aan die winkelier??? Is het normaal dat wetten en regels zo verdraaid worden?! deze ondernemer is gewoon gechanteerd door kassa omdat deze anders slecht op tv komt.

SCHANDE!

727 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2013 om 11:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Wat ik met je eens ben is dat het abominabel slecht werd uitgelegd. Geen mens wordt wijzer van zo'n uitzending.

Als koper van een non-conform product heb je recht op vervanging of herstel van een product. Die keuze heb je als koper, maar als vervanging onredelijk zou zijn omdat het gebrek te klein is en niet in verhouding staat tot de kosten van herstel, dan mag de verkoper tot reparatie overgaan ook al heb je zelf liever een vervanger.

Nu was er in dit geval al 5 keer gerepareerd aan hetzelfde euvel en nog was het niet gelukt het product te repareren. Op grond van die 5 keer reparaties mag je de koop ontbinden. Je hoeft dus niet nu alsnog een vervangend product te accepteren. Dat mag wel als je daarvoor kiest. Bij ontbinding van de overeenkomst zou het redelijk kunnen zijn dat je wat inlevert op de prijs als het product een langere tijd goed hebt kunnen gebruiken, maar daarvan was hier m.i. geen sprake, omdat 5 keer in de reparatie in ong. 1 jaar tijd echt belachelijk veel ongemak is en je niet kunt spreken van een langdurige tijd goed gebruik.

Die barst in het toestel had in feite geen barst met het defect te maken.

Het is heel jammer dat men zomaar een winkel binnenstuift en zonder duidelijke uitleg van de wet en zo'n verkoper overvalt, die duidelijk alleen maar toegeeft zonder te begrijpen waarom. Ik had ook niet het gevoel dat de belbusman (hoe heet die vent?) zelf precies weet hoe het zit.
Een gemiste kans.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 8, 2013 om 12:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het is niet geheel duidelijk wat buiten de camera om is gedaan...
Vaak word er geknipt en gemonteerd wat niet zichtbaar is.

Ik kreeg duidelijk de indruk dat er meerdere stukken gemonteerd zijn tot 1 verhaal.
Kijk eens naar de schaduw in de winkel en je ziet de tijd tussen eerste en verlaten winkel!

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2013 om 12:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen
0

Was gewoon een slecht opgevoerd toneelstukje en de verkoper de slechtse speler, maar dat kan ook alleen maar omdat de "belbusman" en de jongeman wel en de verkoper niet was voorbereid. Natuurlijk word er in deze afleveringen geknipt, 't mag maar even duren en dan krijg je: klacht, aanval, tegenstribbelen en resultaat. (Natuurlijk of nieuw toestel of geld terug).Dat alles in een paar minuten.

dearagain
door dearagain - Sep 8, 2013 om 18:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*waarom SCHANDE?

*zo werkt het toch in de praktijk!

Redacteur
door Redacteur - Sep 9, 2013 om 09:38
1053 Antwoorden / 62 Vragen
0

Discussiƫren over de Belbus graag onder deze pagina met het tv-fragment.

Eventuele opmerkingen voor de redactie kunnen gemaild worden naar kassa@vara.nl

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer