doetinchem
door doetinchem Mar 16, 2021 om 19:46
Computers & telefonie

Op de laptop verschijnt: u wordt gevolgd

Van AVG heb ik Internet Security
Nu komt er steeds: u wordt gevolgd, er is een permanente cookie aangetroffen op uw PC , daarmee wordt persoonlijke informatie  over u verzameld.
Bescherm uw privacy met AVG Secure VPN.
Ook komt er steeds kies AVG Anti Track
Mijn vraag is of ik er die programmas moet aanschaffen of willen ze gewoon dat je meer programmas van AVG aanschaft.

17467 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2021 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het laatste.

Ro
door Robodoos - Mar 16, 2021 om 20:24
1 Antwoorden / Vragen

AVG verwijderen .
De Gratis windows Defender welke standaard mee geleverd wordt door windows beschermt afdoende .

Jij hebt waarschijnlijk een AVG pakket aangeschaft door de reclame welke AVG blijft sturen krijgt u een melding ,"U wordt gevolg" zo probeert AVG u een VPN account aan te praten wat voor de gewone computeraar niet noodzakelijk is. Of u weet zelfs niet eens hoe te gebruiken als u VPN niet kent.
Ook met VPN bent u niet onzichtbaar voor de gewone man wel maar voor geharde computer nerts bent u gewoon zichtbaar.
Wilt u criminele dingen doen dan kan VPN soms helpen via darkweb endergerlijke.
IK ga ervanuit, gezien uw vraag dat u een gewone gebruiker bent zonder schimmige bedoelingen dan heeft u VPN niet nodig.

Bankieren doe dit via uw bank app via uw telefoonprovider en niet via wifi in een Cafe, op straat of wifi van hotel en dergelijke.
Thuis via een PC op uw netwerk (Liefst) bekabeld, of via een veel veiligere Chromebook.
Gebruik de bescherming binnen windows en u bespaart ook nog geld.

Hopelijk heeft u iets aan deze info

doetinchem
door doetinchem - Mar 16, 2021 om 20:46
114 Antwoorden / 137 Vragen

Dank voor jullie informatie.
Internet Security van AVG wat ik nu heb loopt nog een half jaar en dan moet je het verlengen. De meldingen die ik de laatste tijd krijg zijn ongeveer van de laatste twee maanden.  Ik ben een gewone gebruiker en heb dus VPN niet nodig

gerbera
door gerbera Mar 16, 2021 om 21:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als u wilt stoppen met AVG let er dan even op of deze niet automatisch verlengd wordt. Ik weet niet of dat bij AVG ingeschakel is, bij sommige anti virus is dat wel het geval o.a. bij McAfee. Win Defender is voldoende maar mocht u twijfelen en heeft u KPN als provider dan heeft deze gratis KPN Veilig, beschermd ook Internet bankieren.

ju
door juliomariner - Mar 16, 2021 om 21:23
1321 Antwoorden / 2 Vragen

In ieder geval AVG niet verlengen. Een nieuwe anti virus van een ander merk is meestal goedkoper dan een bestaand verlengen ( als u perse een wilt kopen en niet met de Windows Defender wilt werken)

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 16, 2021 om 21:49
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Als AVG verlopen is dan kunt u veilig de Windows beveiliger inschakelen die met W10 meegeleverd is zoals
@robodoos ook voorstelt.
https://www.seniorweb.nl/artikel/defender-de-ingebouwde-virusscanner-in-windows-10

mi
door miennaamishaaz - Mar 16, 2021 om 22:57
725 Antwoorden / 1 Vragen

mbt Cookies Elke site zet deze op uw pc,

AVG is ook berucht om dat deze niet de beste antivirus is, en vooral veel van hun andere programma's opdringerig aanbied.

U hoeft in principe deze programma's niet aan te schaffen.
Wat u het beste kan doen is de Licentie van AVG uitzitten en daarna verwijderen. {kijk GOED of ze alles eraf halen en niet stiekem de safe-web-search toolbar/addon toevoegen}

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2021 om 09:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd is AVG zoals u nu heeft gratis en men zal graag zien dat u de betaalversie neemt die op zich meer beveiligings onderdelen bevat. De gratis AVG is een basisscanner, opo zich niet slecht.

Het fenomeen is ook aan mij bekend (ook ik benutte af en toe AVG) en het is feitelijk te negeren. Op basis van mijn ervaring kan in vergelijking van AVG met de Windows Defender de Windowsdefender voldoende zijn maar ook dat programma geeft niet de beveiling die betaalvirus/beveiligingsscanners geven zoals bijv. NORTON van Symantec, Mac Afee en Kapersky waarbij installatie op meerder PC's vaak mogelijk is (resp. afhankelijk van de aankoopprijs). Met regelmaat zijn voor deze scanners ook aanbiedingsacties.

Aanvullend: Zie ook de opmerking van @JULIOMARINER m.b.t. goedkoper zijn van andere beveilingsprogramma's dan AVG en ook dat in relatie met goed letten op aanbiedingen.

doetinchem
door doetinchem - Mar 17, 2021 om 12:21
114 Antwoorden / 137 Vragen

Dank voor alle informatie. De Internet Security die ik nu heb is  een betaalde versie. Deze loopt tot 1/12 dit jaar (was voor 2 jaar). Heb nu zoveel informatie van jullie gekregen dat ik na 1/12 geen AVG meer neem. MIENNAAMISHAAZ het klopt AVG is zeker opdringerig. Toen ik anderhalf jaar geleden met AVG verlengd en betaald had kreeg ik daarne een half jaar het verzoek opnieuwe te verlengen. Daarom contact gezocht met AVG, maar dat lukt in het geheel niet.

marita5
door marita5 - Mar 17, 2021 om 12:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen
mo
door mof - Mar 17, 2021 om 12:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

felisch
door felisch - Mar 17, 2021 om 13:29
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nix AVG.... een Hakker steekt erachter.....

Ik bin er ook ingetuind
het begon op de dezelfde manier....

Ik heb AVG altijd gehad..., de graties Versie nooit  klachten....
De laatste tijd had ik ook deze mededelingen van (AVG) en na weken ben ik over stag gegaan met het idee iets terug te doen en me aan te melden  voor de betalversie. Die site was echt prezies goed gedaan en wekte geen argwaan.... Dus 57 euro betaald...en een code ontvangen.....
Daarmee begon de elende.....en nu zit ik met een Hakker....

ma
door malty Mar 21, 2021 om 13:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als u bang bent dat de computer besmet is, is een schone installatie van het besturingssysteem misschien wel de beste oplossing.
En heeft u op de site van AVG gekeken of u nu door het betalen van die €57, wel of geen abonnement hebt?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 17, 2021 om 14:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze meer willen verkopen, op deze manier loopt 99% hard weg en  maakt overal anti reclame.

En als het een Hacker is, dan deugde de beveiliging niet.

Er zijn zowel betaalde als enkele goede gratis anti virus programma's.
Alleen moet je deze eerst volledig verwijderd hebben voor je een andere kunt installeren.
2 naast elkaar  lukte nooit,  Norton staat  hier als gratis bij nieuwe laptop geleverde ook om bekend...
Moeilijk verwijderbaar en  ze hopen dat je ging betalen.

audb
door audb - Mar 18, 2021 om 08:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Download Privazer om cookies te wissen en de harddisk/ssd op te schonen.

Maar een permanente cookie is niet altijd van een bank of een website zoals Gmail het kan ook zijn van bedrijven die u surf gedrag willen onderzoekken zoals Google, Facebook of Twitter vandaar het advies AGV Anti track en een VPN.

Wilt u echter toch de uitbreiding kijk dan eens op sites als Amazon voor een downloadlicentie of licentie.
Deze zijn legaal maar wel een heel stuk goedkoper ze zijn er al vanaf €12.

Het is wel opletten soms worden ze via een bericht op Amazon verzonden en anderen doen dat via een Email.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Mar 21, 2021 om 12:02
98 Antwoorden / 1 Vragen

U hoeft niets te kopen AVG is een publiek domein programma en kan gratis gedownload worden.
Een beter alternatief is ESET internet security.