Ma
door Mat Matheij May 19, 2016 om 12:03
Computers & telefonie

Openen bijlagen van mijn Ziggo e-mail account niet meer mogelijk na Android 6.01

Nadat er een Android 6.0.1 upgrade heeft plaatsgevonden kan ik bijlagen via mijn e-mail programma niet zonder meer openen. Bij de voorgaande versie was dat wel mogelijk. Uiteraard bestaat er een g-mail account maar dat is niet mijn hoofd e-mail account. Moet dus telkens naar mijn webmail. Zijn hier ervaringen mee geacht forum.

6169 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 19, 2016 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je die vraag ook/al op het Ziggo forum gesteld?
Klik hier.

Ma
door Mat Matheij May 19, 2016 om 12:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Had contact met Ziggo. Het probleem is aldaar nog niet bekend. Downgraden als oplossing lijkt geen optie. Ook de webmail heeft een andere indeling gekregen. Hier moeten bijlagen handmatig worden gedownload danwel naar Google Drive worden gedownload . Goede en voor de hand liggende tip overigens.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 19, 2016 om 12:21
7181 Antwoorden / 3 Vragen
Ma
door Mat Matheij May 19, 2016 om 12:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zal deze eens bezien maar via mijn e-mail instellingen op mijn Samsung kwam ik ook niet veel verder.

marita5
door marita5 - May 19, 2016 om 12:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Mat Matheij ,

Misschien is dit een oplossing ,

Hebben jullie ook al eens een andere mail app geprobeerd zoals de gratis mymail app, klik hier om hem te downloaden

Bron : androidworld.nl

Scroll ook naar beneden , de vraag van Hansieke 26 april en het antwoord van Gizmobinky , klik op de rode regel .

http://androidworld.nl/forum/algemene-vragen-over-android/66058-krijg-bijlage-email-niet-open.html?utm_source=notificatie&utm_medium=e-mail&utm_campaign=forum&page=1#post-486483

Ma
door Mat Matheij May 19, 2016 om 17:02
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het probleem is dan weliswaar onder de huidige geïnstalleerde app niet oplosbaar maar blijkt -zo is te zien op jouw link- meer te bestaan. Ervoor kiezen om de mymail app te downloaden is een optie echter het zo nu en dan raadplegen van mijn webmail is een te overzien verhaal. Bedankt.

Ma
door Mat Matheij - May 19, 2016 om 16:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

@sjoppie Via jouw link vond ik het antwoord op mijn vraag mijn telefoon is ingesteld op de IMAP server en niet de POP3. Echter dat wil ik ook niet omdat mijn mails op de webmail moeten blijven staan. In vergelijking met de vorige Android versie kan ik nu geen bijlagen meer openen. Maar dat zal ik voor lief moeten nemen. Alle beantwoorders Edrick3 en Marita5 bedankt.

sjjoppy
door sjjoppy May 19, 2016 om 18:23
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@mat matheij,
fijn dat je het antwoord gevonden hebt, dank voor het melden daarvan.

akkerdistel
door akkerdistel - May 21, 2016 om 01:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Met pop3 kun je ook prima mails laten bewaren op de server (heeft ook nog zo zijn voordelen), daarnaast kun je gewoon het bestand opslaan en dan openen en eventueel nog de app kiezen van jouw voorkeur (dat is wel weer heel veel werk).

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 01:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wie zit er te wachten op zoals u stelt wel weer heel veel werk. Bij mijn weten laad ik bij POP3 het geheel in mijn mobiel. En is het geheel van de server af. Vandaar dat mijn account auto op IMAP stond. Hoe zou ik dat dan moeten voorkomen.

akkerdistel
door akkerdistel May 21, 2016 om 02:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat 'heel veel werk' was natuurlijk ironisch.. Maak in je mail-app maar eens 'n pop3 accountje aan, dan gaat er 'n wereld voor je open.