co
door cobyencor Aug 16, 2018 om 11:47
Computers & telefonie

Openen met f1 op pc

Hallo, ik moet mijn pc openen met de f1 knop , staat links onder op het scherm in blauwe letters, na een aantal piepjes moet ik dit twee maal doen. Dan is mijn pc geopend. Er staat verder,
IF PROBLEM PERSITES
END OF POST HECI FAILURE
POWER CYCLE THE SYSTEM
SYSTEM HALTED TO REBOOT
Ik moet dus een filmware update doen, maar dat lukt niet.
ik heb ook de knoopcel vervangen, en op mijn pc is een nieuwe windows 10 geinstaleerd.
Fabrieksinstellingen helpt ook niet, dan moet ik al mijn apps weer instaleren.
Ik heb twee pc s en allebei hebben ze hetzelfde probleem.
Wie weet er een antwoord, ik ben al verschilende manieren op deze site geholpen.
Mijn pc is een HP, en hun site word ik niet veel wijzer van.
VRG COR

4060 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2018 om 12:24
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u iets aan deze link, anders komen er nog wel ander antwoorden voorbij maar hebt u alvast iets.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4096377/windows-10-update-security-processor-tpm-firmware

marita5
door marita5 - Aug 16, 2018 om 12:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cobyencor ,

F1 betekent : Hulp zoeken over de software of de app die momenteel actief is . Druk op F1 terwijl u op het bureaublad van Windows bent voor hulp met Windows .

Open het menu start of startscherm  : Windows toets of Ctrl + Esc

Waar ziet u dat u een firmware update moet doen ?

pino123
door pino123 Sep 7, 2018 om 11:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dit gaat over de BIOS, niet over windows zelf

marita5
door marita5 Sep 7, 2018 om 11:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@pino123 , lees hier de sneltoetsen https://support.hp.com/nl-nl/document/c03262098 .

bi
door bigale50 Sep 7, 2018 om 14:37
25 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Pino heeft gelijk, ik denk, door de batterij te vervangen, gaat de bios naar standaardwaarden. Je zal b.v. je boot volgorde moeten aanpassen en b.v. je sata instellingen op AHCI zetten.

Ge
door Genee - Aug 16, 2018 om 12:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wel heel toevallig op beide pc’s.
Is dat op beide pc’s op hetzelfde moment/dag begonnen?
zoja, wat is dan de overeenkomst bij beide, iets nieuws geïnstalleerd of aangesloten, externe HD bijv.

Misschien al geprobeerd
https://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/bios-blijft-hangen/?page=1#720257

U kunt uw vraag natuurlijk ook aan de faq-man van computeridee stellen.

https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2018 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weet je zeker dat je de knoopcel goed geplaatst hebt?
Staat de datum en tijd goed rechts onderin?

br
door brui0929 - Aug 18, 2018 om 16:49
629 Antwoorden / 10 Vragen

Houdt de aan/uit knop ingedrukt de computer sluit nu af. Druk nu de shift toets in en start opnieuw op. Ga naar instellingen>systeem>systeem herstel kies het laatste herstelpunt klik op ok.
of kies voor de pc opnieuw installeren. Zorg dat bestanden op 1 andere partitie van de harddisk staan of op een ander extern geheugen denk aan externe harddisk USBstick.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Sep 7, 2018 om 10:47
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo allemaal, iedereen die mij een antwoord gestuurd heeft, het probleem is niet verholpen, ook contact met hp gehad, is een al wat oudere pc die geen filmware updates meer toelaat, omdat ik windows 10 er op heb gezet, was voorheen windows 7.
Ik laat het zo, hij is snel en werkt goed, doe er alles op.
Bedankt voor jullie reacties, tot een volgende keer.
VRG COR.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 7, 2018 om 11:31
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@corvangiersbergen
Fijn dat uw pc het toch nog goed doet, bedankt voor het melden.

pe
door pebk Sep 7, 2018 om 13:40
579 Antwoorden / 0 Vragen

Niet beledigend bedoeld, maar aangezien u het over filmware heeft, in plaats van firmware geeft u aan dat u geen expert bent op computergebied. Dat kan ook niet iedereen zijn. Negeer inderdaad de melding. Bij het opstarten van het systeem staat wel vaker dat een aantal functietoetsen gebruikt kunnen worden, onder andere om het BIOS aan te passen. Van wie moet u F1 indrukken? Start de machine niet op anders?

Zorgt u wel voor een backup van belangrijke documenten, foto's, etc.