GRANNL1605791
door GRANNL1605791 Dec 10, 2020 om 11:23
Computers & telefonie

OPGELICHT DOOR GRANDADO

Ik ben opgelicht door grandado
ik kocht orginele oordopjes van 15 euro
en kreeg iets van 10 cent..na contact zeggen ze tja stuur maar terug op eigen kosten
naar china!! Na vele mails kwam er even een 40% van het geld terug.
Dit is een oplichtings truc van GRANDADO.NL  en het is helemaal geen NL dus
ZIT NIET IN NEDERLAND en zijn criminelen uit china die iedereen oplicht
pas op niet kopen daar!!!

5311 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2020 om 11:25
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Een kleine aanpassing: Ik zie dat bij https://www.grandado.com/ duidelijk wordt gemeld dat er rechtstreeks vanuit China wordt gezonden en dan allereeesrt ook maar deze: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen

U bent helaas alweer de zoveelste waarop dit antwoord van toepassing is: Wij kunnen hier als vrijwillige vraagbeantwoorders niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Als u werkelijk van mening bent dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn.

Helaas. Maar U heeft in ieder geval nog geld retour gehad. Dat is al heel wat.

ne
door neodutchio - Dec 10, 2020 om 11:33
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Bedankt voor de zoveelste waarschuwing. Ik leg het in de kast bovenop al die andere waarschuwingen. Aangezien u die ook niet gezien heeft zal uw waarschuwing ook pas gelezen gaan worden nadat iemand besteld heeft.

Dat ze niet in Nederland zitten had u gewoon kunnen zien, onderaan staan hun adres gegevens. Wijze les dus, eerst kijken, daarna pas (niet) kopen.

Je
door Jeff59761 - Dec 10, 2020 om 12:05
43 Antwoorden / 1 Vragen

De enige door wie u bent opgelicht bent u zelf door voor een dubbeltje op de eerste rang te willen en te kopen zonder even wat onderzoek te doen.

rj
door rjw - Dec 10, 2020 om 13:38
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Het is geen oplichterij als een buitenlands bedrijf een .NL TLD neemt. Veel Nederlandse bedrijven doen het ook andersom. Philips.cn wordt bijvoorbeeld gewoon centraal aangestuurd.

va
door vanlotjegetikt - Dec 10, 2020 om 15:56
809 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: off-topic reactie. Daar zijn 'wij modjes' ook voor]

1paul
door 1paul - Dec 10, 2020 om 16:04
3132 Antwoorden / 0 Vragen

als u kunt bewijzen dat de door u bestelde originele oordopjes van een bepaald merk zijn, dat daarmee ook geadverteerd is, en die heeft u niet gekregen dan kunt u de koop ongedaan maken en uw geld terug eisen....

hoe u dit moet doen vind u op het www, voldoen ze niet aan de gestelde regels dan dient u hen schriftelijk de tijd te geven alsnog binnen 15 dagen uw geld terug te storten en als zij hier niet aan voldoen u een deurwaarder in de hand neemt om uw vordering op hen te verhalen....

ne
door neodutchio Dec 10, 2020 om 17:32
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Mag dat diezelfde deurwaarder zijn als die u al vaker aangehaald heeft? Anders moeten er straks meer deurwaarders op hun fietsje naar China rijden om alles af te handelen.
Denkt u nu echt dat ze in China onder de indruk zullen zijn van een briefje uit een klein landje ergens in Europa?

Donuts
door Donuts Dec 10, 2020 om 17:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Fantastisch,  die theoretische prietpraat.

justmeagain
door justmeagain Dec 11, 2020 om 00:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

@1paul, uw adviezen helpen de vraagstellerd niet verder. U geeft ze ijdele hoop en die duurt gelukkig niet zo lang.
U heeft een rijkelijke fantasie als het gaat om oplossingen.
Ts is gewoon zijn geld kwijt en kanber niets tegen doen.

1paul
door 1paul Dec 11, 2020 om 14:30
3132 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt met zijn allen gewoon niets doen en maar accepteren dat er dit soort lieden rondlopen.

OF je probeert dit soort lieden aan te pakken en dan het liefste met zo veel als mogelijk, zo ver en zolang dat het ze flink pijn gaat doen in de knip, dat is de enige taal die ze verstaan....

Ijdele hoop? rijkelijke fantasie? in China? theorie? geld kwijt?

Dan zou ik, als ik jullie was de wet maar eens nakijken met betrekking tot dropshippers, ander produkt toesturen dan men zegt, doe je dit, dan zul je zien dat ze wel degelijk aan te pakken zijn, niet naar China toe hoeft maar gewoon de dropshipper in Nederland aan kunt pakken, je recht erop hebt dat deze dropshipperd de goederen omruilt of je moet ind e staat hersteld worden waarin je verkeerde voor de koop tot stand kwam....

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2020 om 16:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Laat me raden, Feestbook? Dropshipper!

gerbera
door gerbera Dec 10, 2020 om 21:35
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Goed geraden☺

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2020 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

diumenge
door diumenge - Dec 10, 2020 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat bedoel je met originele oordopjes?

justmeagain
door justmeagain Dec 11, 2020 om 00:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Originele Chinese namaak misschien?

marita5
door marita5 - Dec 10, 2020 om 17:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Grannl1605791 ,

Dit is een oplichtings truc van GRANDADO.NL en het is helemaal geen NL dus
ZIT NIET IN NEDERLAND

Niks oplichting , adres staat duidelijk in de voorwaarden .

Mediapress Limited
Hong Kong BRC No. 65413206

Address: RM 1308-D, 13/F, Wing
Tuck Commercial Centre, 177-183
Wing Lok Street, Sheung Wan HK,
Hong Kong SAR, China

https://www.grandado.com/pages/general-terms-conditions

Lees ook hier ,

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/webwinkel-grandado-moet-consumenten-beter-informeren-over-lange-levertijd

justmeagain
door justmeagain Dec 11, 2020 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

Naast als je meld dat je bent opgelicht krijg je wel @1Paul als juridisch adviseur er gratis bij, :-)

pe
door peentjes - Dec 11, 2020 om 10:03
421 Antwoorden / 0 Vragen

Bij elk artikel staat: Rechtstreeks uit China. Best duidelijk dus.

El faroussi Mohamed
door El faroussi Mohamed - Oct 20, 2021 om 15:18
1 Antwoorden / Vragen

Opgelicht kocht 4 mesjes one blade voor 25€ bleek achteraf maar 1 te zijn ..het ergste geen orgineel mesje scheert nada niks dieven

ne
door neodutchio Oct 20, 2021 om 15:30
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien de volgende keer eerst even kijken waar u koopt.