door heremietkreeft Sep 12, 2019 om 11:31
Computers & telefonie

Ophalen foto's uit Google cloud

Een voor mij onbekend probleem en dus de vraag om hulp.
Er is een melding ontvangen op de GSM van mij eega dat het foto geheugen van Google vol is (en uiteraard de melding dat er dan ruimte kan worden gekochy maar dat ter zijde).
Ik probeer de foto's waarover het gaat over te zetten naar een stick maar zie geen enkele mogelijk om dat te doen, anders dan separaat stuk voor stuk via 'delen' over te brengen. Het lijkt mij dat er een andere snellere 'knip/plak' mogelijkheid kan zijn maar kan dat niet vinden (te modern voor mij?).
Bij voorbaat dank aan degenen die een snelle mogelijkheid kennen en dat kunnen aangegeven.

762 3 Rapporteer

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2019 om 11:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk heeft u hier  wat aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 12, 2019 om 12:20
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van deze tip is het gelukt om de foto's uit de cloud naar een stick te kriijgen. Dank, ook voor de snelheid van reageren.b

gerbera
door gerbera Sep 12, 2019 om 15:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Fijn dat het gelukt is en bedank voor de melding.

jo
door jorisw - Sep 12, 2019 om 14:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Klik de bolletjes aan die linkboven in de thumbnails staan.
Download vervolgens de foto's (shift-D)
Verwijder de betreffende foto's van Google Photos.

PS: niet downloaden naar een folder die wordt gesynchroniseerd met Google Photos, want dan worden ze meteen weer geupload.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 12, 2019 om 15:21
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de eerdere reactie en het antwoord erop. Daarbij ging het mij vooral om de vraag: hoe bereik de de foto's die kennelijk in de Google cloud zijn opgeslagen en eerst dan, als dat is gelukt zie je de bolletjes die u noemt. Toch dank voor de reactie.

Beps
door Beps - Sep 12, 2019 om 16:30
75 Antwoorden / Vragen

Toevallig vandaag nog een heleboel foto's gedownload.
Kies albums en open de map waar de foto's staan, kies 1 foto daarna kun je alles selecteren, klik op de 3 puntjes/streepjes rechtsboven en kies hier downloaden en het wordt in een ZIP bestand gedownload op je laptop/computer.

Heb je de prullenbak ook ooit eens geleegd? Meestal vergeet men dit te legen, ook deze weggegooide plaatjes, foto's worden opgeteld bij je account. Het duurt wel bijna een dag voordat de mb's zijn bijgewerkt, je krijgt dit dus niet direct te zien. (was bij ons het geval).

Het is er in de jaren ook niet makkelijker op geworden daar, jammer hoor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 12, 2019 om 17:39
16828 Antwoorden / 202 Vragen

@BEPS ook dank maar ook hier, het ging mij om de vraag hoe de Google cloud te benaderen en dat lukte al op basis van de eerste reactie.
(Ik doe zelf helemaal niets met de cloud etc. Ik bewaar alles op een externe harde schijf waar verder ook niemand bij kan komen.)