canarische
door canarische Jun 5, 2015 om 08:04
Computers & telefonie

Opladen tablet

Als de batterij van onze tablet (samsung galaxy) leeg is duurt het minstens een hele dag dat hij weer is opgeladen.
Wie weet hoe dat kan?Heb er zelf helemaal geen verstand van
Dus als het kan een simpel antwoord?
Alvast bedankt.

42270 24 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 5, 2015 om 08:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is niet normaal. Of de lader of de tablet zelf mankeert iets. Als het een nieuwe tablet is, leg het probleem dan voor aan de leverancier met een beroep op garantie. Als de garantie verlopen is kunt u in ieder geval ook navraag doen bij de leverancier.

f.weele
door f.weele - Jun 5, 2015 om 09:08
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Heeft u de tablet uitgeschakeld tijdens het opladen? Gebruikt u de originele oplader van Samsung?
Lees ook deze info eens ( in het engels).

m.vr.gr.

canarische
door canarische - Jun 5, 2015 om 11:58
15 Antwoorden / 24 Vragen

Dag F.Weele,
Ja ik gebruik de originele oplader en de tablet is uitgeschakeld tijdens het opladen.
M vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jun 5, 2015 om 12:10
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Is de tablet mogelijk lang niet gebruikt waardoor de accu defect geraak kan zijn? O f wordt het ding onregelmatig gebruikt? Hoe oud is t'ie?

globetrotter
door globetrotter - Jun 5, 2015 om 12:35
25 Antwoorden / 11 Vragen

Het kan ook aan de lader liggen. Wij hadden hetzelfde onlangs met de smartphone, laden duurde tergend lang. Na gebruik van een andere lader wisten we dat het daarna lag en hebben dus een nieuwe lader aangeschaft. Probleem was opgelost.

varatje
door varatje - Jun 5, 2015 om 14:52
237 Antwoorden / 144 Vragen

Wat ook weleens helpt in het apparaat helemaal leeg te laten lopen. Uit zetten en dan opladen. Als u iemand met een zelfde tablet kent dan kan u die oplader misschien eens proberen. Anders toch tijd voor een IPad. Succes

ly
door lynn42 - Jun 5, 2015 om 14:58
16 Antwoorden / 10 Vragen

Ik had hetzelfde probleem met mijn iPad. Bleek inderdaad aan de oplader te liggen. Nieuwe gekocht, binnen 2 uur volledig opgeladen! Zou dit eerst eens proberen voor je andere (dure) maatregelen neemt.

vo
door volharding - Jun 5, 2015 om 15:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had hetzelfde probleem met mijn Samsung en na enig zoekwerk bleek dit probleem vrij veel voor te komen. Bij mij lag het aan de stekker van de laadkabel. Deze maakte geen goed contact en daardoor laadde hij slecht op. Ik heb met een kleine schroevendraaier de stekker een beetje uitgebogen zodat het contact weer verbeterd werd en het functioneert nu alweer een half jaar zonder problemen.

audb
door audb - Jun 5, 2015 om 15:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Samsung gebruikt in tegen stelling tot Apple geen speciale oplader en zou iedere goede oplader moeten werken.
Zo zal die van Belkin of Trust het moeten doen op uw pad.
Maar ook zou u hem op een computer kunnen aansluiten en dan als het even kan op een usb 3 en dan kijken of het probleem zich nog voor doet.

ni
door niniki - Jun 5, 2015 om 16:13
36 Antwoorden / 6 Vragen

Hier hetzelfde probleem met de samsung galaxy tablet,

zu
door zuidje - Jun 5, 2015 om 17:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt wel degelijk uit welke oplader je gebruikt van samsung. Je kan een telefoon wel opladen met een lader voor tablet. Maar andersom gaat dat tergend langzaam. Het zijn echt twee verschillende laders!

ho
door hopetobehelping - Jun 5, 2015 om 17:51
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste canarische,

onze Samsung tablet laad in een uurtje of 3 à 4 helemaal op ( met de telefoon oplader ).
Ik zou als ik u was eens een andere oplader proberen. Misschien heeft u zelf een andere of anders iemand in uw buurt (er zijn veel mensen met een Samsung tablet of telefoon).

labren
door labren - Jun 5, 2015 om 18:18
862 Antwoorden / 0 Vragen

baterij is oud en op , gewoon een nieuwe kopen

labren
door labren - Jun 5, 2015 om 18:20
862 Antwoorden / 0 Vragen

een oplaadbare baterij kan je maar een bepaalt aantal keren opladen en dan is die op dan laad die niet meer op, ik geloof dat het 1000 keer kan en dan gewoon een nieuwe kopen

me
door menno1 - Jun 5, 2015 om 19:47
29 Antwoorden / 21 Vragen

Pas gelezen op sen.net tablet op vliegtuig zetten laad hij vlugger op.

vr.gr menno

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2015 om 20:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 5 jun 2015, 18:18]baterij is oud en op , gewoon een nieuwe kopen

Kopen is niet zo moeilijk, maar voor vervangen moet je wel beetje handig zijn.

canarische
door canarische - Jun 6, 2015 om 10:14
15 Antwoorden / 24 Vragen

Iedereen bedankt voor de tips, ga er mijn voordeel mee doen.BEDANKT

ba
door bartsenior - Jun 6, 2015 om 13:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

EEN TABLET OF SMARTPHONE DIENT ALTIJD TIJDENS HET OPLADEN AAN TE STAAN!!!

endemion
door endemion - Jun 6, 2015 om 14:25
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bartsenior schreef op zaterdag 6 jun 2015, 13:26]EEN TABLET OF SMARTPHONE DIENT ALTIJD TIJDENS HET OPLADEN AAN TE STAAN!!!
Schreeuw niet zo. Onderbouw je claim. AJB.

Zo'n apparaat gaat trouwens vanzelf in zekere mate aan als je die oplaad wanneer die "uit" staat.

pino123
door pino123 - Jun 8, 2015 om 08:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=bartsenior schreef op zaterdag 6 jun 2015, 13:26]EEN TABLET OF SMARTPHONE DIENT ALTIJD TIJDENS HET OPLADEN AAN TE STAAN!!!

Maakt weinig uit hoor, lastig voor TS als je het zo stellig zegt!

freya
door freya - Jun 8, 2015 om 10:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bartsenior schreef op zaterdag 6 jun 2015, 13:26]EEN TABLET OF SMARTPHONE DIENT ALTIJD TIJDENS HET OPLADEN AAN TE STAAN!!!
KLINKLARE ONZIN!!!

wildy
door wildy - Jun 8, 2015 om 10:26
27 Antwoorden / 2 Vragen

Op de normale laders (uitgesloten de zeer goedkope "universele" lader) staat het laadvermogen. Bijvoorbeeld 5.0 = 2.0A Dit betekend 5 volt bij 2 Ampere Het vermogen is dan 5x2= 10 Watt. Mocht je een lader hebben van 5 Watt ( bij voorbeeld 5 volt bij 1 Ampere) dan zal het opladen eens zo lang duren als het eerste voorbeeld. De batterij kan ook de oorzaak zijn. Meestal is dit te ontdekken, door met je vinger over de batterij te strijken.(voel je ergens een bult, dan is de batterij de oorzaak.

Succes

Zet wel een bril op, daar de lettertjes op de lader giga klein zijn.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 8, 2015 om 13:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=varatje schreef op vrijdag 5 jun 2015, 14:52]Wat ook weleens helpt in het apparaat helemaal leeg te laten lopen. Uit zetten en dan opladen. Als u iemand met een zelfde tablet kent dan kan u die oplader misschien eens proberen. Anders toch tijd voor een IPad. Succes
Het verhaal van helemaal laten leeglopen is zeer oud, uit de tijd van de Nikkel-Cadmium accu's.
Dat heeft met moderne accu's geen enkel nut, een diepe ontlading kan de accu's zelfs laten sneuvelen. Gelukkig voorkomt een beveiliging in apparaat of accu dit.
Ik vermoed dat de lader niet in orde is.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 8, 2015 om 13:53
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=endemion schreef op zaterdag 6 jun 2015, 14:25][quote=bartsenior schreef op zaterdag 6 jun 2015, 13:26]EEN TABLET OF SMARTPHONE DIENT ALTIJD TIJDENS HET OPLADEN AAN TE STAAN!!!
Schreeuw niet zo. Onderbouw je claim. AJB.

Zo'n apparaat gaat trouwens vanzelf in zekere mate aan als je die oplaad wanneer die "uit" staat.

Als het apparaat écht aanstaat gaat een groot gedeelte van de laadstroom naar het scherm en komt niet in de accu terecht. Uitschakelen dus.