eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 13:20
Computers & telefonie

Opschonen

@, als ik cmd  uitvoer en typ  commando Cleanmgr /sageset:1 ken ik dan alles aanvinken, of alleen wat er aangevinkt  staat ?
dus ik vraag niets over ccleaner oid  alleen maar de cmd en het commando, en dan de vinkjes die komen, is het veilig  alles te vinken ?
Ik ken wel even wat ervaring  gaan opdoen door alles te vinken mja, zit  ik straks t  backuppen.. iemand  een idee .

1062 4 Rapporteer

simon55
door simon55 - Nov 12, 2016 om 13:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft zeker n mail gelezen van PC tip

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 14:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Simon55 , klopt  :-) ik heb er de nieuwsbrieven van, maar meer als het commando staat er niet , en als je dan ziet wat er tevoorschijn komt, Dan ga ik liever op safe met ccleaner, en  cmd  %temp%   dat is een mooie die laat ccleaner staan?. en dat is echt 3 x niks..ouwe meuk zalle we maar zeggen  :-)

simon55
door simon55 Nov 13, 2016 om 13:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom doet u niet gewoon schijfopruiming

aurora1
door aurora1 Nov 14, 2016 om 14:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@simon55: +10

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 12, 2016 om 13:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Weleens van Google gehoord. Volgens je profiel ben je goed in computers en telefonie, vreemd dat je dan zo'n basale vrraag stelt.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 12, 2016 om 14:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor een normale gebruiker is dit veilig. Echter daarmee blijft de spyware op jouw PC nog altijd gewoon actief.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 14:51
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Akkerdistel, het gaat hier niet om spyware in de zin van dat er een mbam moet scannen, maar de zooi die internet achterlaat, zie  cmd typ   %temp% dan enter , overigens moet men ook weer niet alles wegkieperen, cache  bestanden maken de computer sneller, andrs moet de kast deze info weer ophalen, nu heeft die het in z n binnenzak zeg maar  :-)   zoiets als  cookies, laadt sneller, mja krijg  je ook reclame, maar daar hebben we dan weer adblock voor. :-)   en programma cookies oké werkt ook prima, een beetje te goed, want  het gebeurd steeds vaker dat als je géén toestemming  geeft de pagina niet eens geladen wordt,,  nouw  dan maar niet, zoeken we verder die het wel geeft....

akkerdistel
door akkerdistel Nov 14, 2016 om 12:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Windowstoets + r, msconfig + enter kijk eens daar bij opstarten en services ;-). Dat vertelde ik je slechts 2,5 jaar geleden ook al ;-).

He
door Heer Bommel - Nov 12, 2016 om 18:08
9 Antwoorden / Vragen

Het staat er toch onder waarvoor het bestand is? Als je het niet zeker weet of als je geen idee hebt wat het bestand inhoudt, dan kun je het vakje beter niet aanvinken. Weet je ook waarvoor het commando sageset:1 is?

Het is natuurlijk veel verstandiger om gewoon cleanmgr het werk te laten doen, dan kijkt het systeem zelf wat je op kunt ruimen.

Overigens, Ccleaner en cleanmgr zijn 2 verschillende programma's en ze hebben ook niets met elkaar te maken. Behalve dat het beide cleaningsprogramma's zijn.