sp
door speelman1954 Apr 28, 2012 om 19:46
Computers & telefonie

Opzeggen abonnement kpn zakelijk

Ik heb geprobeerd mijn abonnement per direct op te zeggen volgens de nieuwe wet op de opzegtermijnen van abonnementen maar bij kpn zakelijk werd mij verteld dat dit pas kan per 1 juli 2013 of ik moet per direct alle maandtermijnen ad Euro 275,-- betalen. Klopt dit? Wie kan mij vertellen hoe dit zit?
Alvast bedankt voor uw reactie.

12545 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 28, 2012 om 19:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wanneer is het abonement in gegaan en voor hoelang?

sp
door speelman1954 - Apr 28, 2012 om 20:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit abonnement is ingegaan op 1 juli 2011 voor een jaar met een stilzwijgende verlenging maar door nieuwe wetgeving moet ik nu toch per direct kunnen opzeggen en tot opheden worden de maandtermijnen elke keer automatisch afgeschreven terwijl wij al in maart hebben opgezegd m.i.v. 1 april 2012, De KPN volhardt in haar stelling dat we tot 1 juli 2013 aan haar vast zitten.

Alvast bedankt voor je reactie

diumenge
door diumenge - Apr 28, 2012 om 21:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Opzeggen per 1/4/2012 kan natuurlijk niet, je bent een contract voor één jaar aangegaan tenslotte. Opzeggen per 1/7/2012 moet wel mogelijk zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 28, 2012 om 21:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Was het een 1 of 2 jaren contract...?

en zakelijke contracten vallen indien het bij afsluiten duidelijk was dat het een zakelijke overeenkomst was buiten deze nieuwe wet voor particulieren.....

Jammer dus maar KPN heeft in dit geval helaas gelijk.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 28, 2012 om 21:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=speelman1954 schreef op zaterdag 28 apr 2012, 20:58]Dit abonnement is ingegaan op 1 juli 2011 voor een jaar met een stilzwijgende verlenging maar door nieuwe wetgeving moet ik nu toch per direct kunnen opzeggen en tot opheden worden de maandtermijnen elke keer automatisch afgeschreven terwijl wij al in maart hebben opgezegd m.i.v. 1 april 2012, De KPN volhardt in haar stelling dat we tot 1 juli 2013 aan haar vast zitten.

Alvast bedankt voor je reactie
Als een contract aan gaat dan de eerste termijn, aan maar dan kan u pas opzeggen tot einde contract tijd, wel dan minstens een maan d van te voren opzeggen. Wanneer u het mist dan heeft u een opzeg termijn van 1 maand.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 29, 2012 om 11:12
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zakelijk gelden andere regels dan bij particulieren en dit was zakelijk contract...
dus die maand na 1e contract periode hoeft hier niet te gelden.

Dus prima antwoord als het een normale consumenten contract was geweest.
Bedrijven hebben meestal een contract per jaar voor meerdere toestellen en afwijkende voorwaarden die niet onder deze wetten vallen.

zi
door zigster123 - Nov 11, 2012 om 10:38
54 Antwoorden / 5 Vragen

Nog even ten kennisgeving. Een zakelijk abonnement heeft een opzegtermijn van 3 maanden in plaats van 1 maand zoals bij particuliere abonnementen.

sp
door speelman1954 - Nov 12, 2012 om 19:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het antwoord van tot 15karakters van 28 april 2012 is overeenkomstig de houding van KPN Zakelijk is de wet aangepast? Wij hebben een tweejarig contract.
Alvast bedankt.

zi
door zigster123 - Nov 12, 2012 om 20:16
54 Antwoorden / 5 Vragen

2 jarig contract, dus tot en met 30-06-2013. Afkoop is officieel niet mogelijk.

stacey
door stacey - Nov 12, 2012 om 20:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zigster123 schreef op maandag 12 nov 2012, 20:16]2 jarig contract, dus tot en met 30-06-2013. Afkoop is officieel niet mogelijk.

Afkoop is niets anders dan volledige abotermijn ineens (af)betalen dus abo uitzitten is dan goedkoper anders moet je weer een ander abo nemen en betalen en betaal je dus feitelijk dubbel.
De wet van Dam geldt niet voor zakelijke klanten/abonnementen, daarvoor gelden de voorwaarden waar je voor getekend hebt.
Dat half jaartje is zo om nu dus zou het op tijd opzeggen en restje nog even uitzitten`

zi
door zigster123 - Nov 13, 2012 om 07:27
54 Antwoorden / 5 Vragen

Als er afgekocht mag worden, word (volgens de voorwaarden) de gemiddelde maandelijkse belkosten die KPN gaat missen in rekening gebracht, dit kan enorm in de papieren lopen.

stacey
door stacey - Nov 13, 2012 om 09:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zigster123 schreef op dinsdag 13 nov 2012, 07:27]Als er afgekocht mag worden, word (volgens de voorwaarden) de gemiddelde maandelijkse belkosten die KPN gaat missen in rekening gebracht, dit kan enorm in de papieren lopen.

Dat is dan helemaal geen optie natuurlijk als je gemiddelde/te verwachten belkosten ook nog moet gaan betalen, dat zal dan zijn omdat het zakelijk is verwacht ik ?
Consument betaald enkel de abokosten van restanttermijn.

Maar met afkoop is feitelijk ( financieel) nooit geen voordeel te behalen, behalve dat je verlost bent van een bedrijf, dus gewoon even uitzitten nog maar.

em
door emminge - May 21, 2013 om 12:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Idee: zakelijk omzetten naar prive (kan volgens de website) en als dat in orde is vervolgens opzeggen!
Mvgr. E.Emming

tijger1
door tijger1 - May 21, 2013 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=emminge schreef op dinsdag 21 mei 2013, 12:30]Idee: zakelijk omzetten naar prive (kan volgens de website) en als dat in orde is vervolgens opzeggen!
Mvgr. E.Emming

Het is al haast 30 juni 2013.

em
door emminge - May 21, 2013 om 14:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

I know, maar wellicht een tip voor anderen die met hetzelfde zitten.
Omzetten van bedrijfs naar prive kost 45 euro en kan direct. Daarna opzeggen of veranderen naar wat voor contract of pre-paid kan daarna direct met 1 maand opzeg!