la
door laurina2 Sep 26, 2017 om 13:37
Computers & telefonie

Outlook loopt vast

Goedemiddag,

door een groot bestand dat ik:>( wilde verzenden staat postvak uit al uren vast.
Heb van alles geprobeerd (opgezocht via internet)niets helpt.
In veilige modus werkt het ook niet.Desktop was al traag ik vermoed dat er geformatteerd moet worden maar....
Ik werk met windows 7maar tik deze vraag op mijn laptop want ik kan ook niet meer verzenden.
Ontvangen nog onbekend.
Waarbij direct de vraag is kan  de pc nog zonder formatteren met een herstelschijf  hersteld worden? en hoe doe je dat.
Ik heb al via systeem herstel gedaan .
Misschien toch nog een oplossing via vraag en antwoord?

Met groet,

Laurina

8308 22 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 26, 2017 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je gaat toch geen p.c. formatteren voor zoiets onbenulligs?

Verbreek de internetverbinding en verwijder dan het bestand uit postvak uit.

tdmduc
door tdmduc - Sep 26, 2017 om 13:54
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het vermoeden dat u alles door elkaar haalt en er niet zo veel kaas van gegeten hebt.

Wat Carola83 al zegt je gaat niet je computer formatteren(harde schijf) omdat je mailprogramma vastloopt.

Tevens helpt het om een zo compleet plaatje te krijgen van je systeem.

Welke Microsoft Office heb je? 2007? 2010? 2013?

Volg je alle windows updates netjes?

Ge
door Genee - Sep 26, 2017 om 14:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook met de Ctrl-toets, Alt-toets en Del-toets tegelijk indrukken Taakbeheer starten en daar het mail programma beëindigen.
Daarna het mail programma opnieuw starten en de mail in de out box verwijderen.

Cookies
door Cookies Sep 26, 2017 om 14:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de internetverbinding niet verbroken wordt, krijgt TS de kans niet om de mail te verwijderen.

Ge
door Genee Sep 26, 2017 om 14:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dacht dat als het programma gestart wordt een bericht komt dat er mails in de outbox staan en of je deze wilt verzenden.
Dus programma start niet automatisch het verzenden maar kan ook afhankelijk van de instelling zijn.
Je kunt dan voor verzenden kiezen maar de mail ook verwijderen.

gerbera
door gerbera - Sep 26, 2017 om 15:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zou handig zijn te weten wel mailprogramma u gebruikt. Is het Win-live dan ziet u rechtsonder staan "bericht verzenden". klik daar op en op het scherm wat verschijnt klikt u op stoppen. Verwijder dan het bericht in postvak uit en het is opgelost. Gaat u formateren dan bent u alles kwijt en is de schijf geheel leeg. Dus da zou ik maar ff niet doen.

edrick3
door edrick3 Sep 26, 2017 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou handig zijn te weten wel mailprogramma u gebruikt  Staat dat niet in de titel? ;-)

gerbera
door gerbera Sep 26, 2017 om 16:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, foutje van mij. Bril was een beetje veel beslagen:-))

la
door laurina2 - Sep 27, 2017 om 11:28
142 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo,

alle tips gegeven had ik voor ik de vraag aan het forum stelde al gedaan.
Behalve het internet afsluiten,dat wist ik niet,wat in dit geval wat moeilijk is.
Ik werk met een modem waar alles op aangesloten is en heb geen idee hoe ik alleen het internet afsluit.
Een modem van xs4all.nl
Misschien dat iemand dat weet?

En inderdaad technisch gezien weet ik niet veel hoe alles werkt,normaal gesproken heeft dat ook niet zoveel zin.
Natuurlijk weet ik dat je voor zoiets onbenulligs niet formatteerd maar ik gaf ook aan dat de p.c. ontzettend traag werkt.
Dat is de reden dat ik aangaf dan maar de hele toestand radicaal aan te pakken.
Liever niet natuurlijk.

Met groet Laurina

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 11:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je internetverbinding maakt met een kabel: even de kabel uit je laptop halen. Gebruik je wifi: klik op de taakbalk op het wifi icoontje (rechts onderaan), dan opent een nieuw schermpje en klik op 'verbinding verbreken' bij de verbinding die je gebruikt.

DOOR LAURINA2 - 27 SEP. 2017 OM 11:28
136 ANTWOORDEN / 70 VRAGEN

Hallo,

alle tips gegeven had ik voor ik de vraag aan het forum stelde al gedaan.
Behalve het internet afsluiten,dat wist ik niet,wat in dit geval wat moeilijk is.
Ik werk met een modem waar alles op aangesloten is en heb geen idee hoe ik alleen het internet afsluit.
Een modem van xs4all.nl
Misschien dat iemand dat weet?

Ja
door Jacob Harreman - Sep 27, 2017 om 12:35
4 Antwoorden / 7 Vragen

Laurine,

Helaas kan ik je niet helpen.  Wel geef ik de suggestie de volgende keer grote bestanden te delen via DropBox of OneDrive.

la
door laurina2 - Sep 27, 2017 om 13:16
142 Antwoorden / 70 Vragen

Carola 83,

heb internet kunnen uitschakelen,dank voor dit doorgeven.
Helaas heeft het niet geholpen.
De mail wordt niet verwijderd.

Met groet,Laurina

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan toch op het bericht in Postvak uit gaan staan en dan met de rechtermuisknop klikken op 'verwijderen'.

DOOR LAURINA2 - 27 SEP. 2017 OM 13:16
137 ANTWOORDEN / 70 VRAGEN

Carola 83,

heb internet kunnen uitschakelen,dank voor dit doorgeven.
Helaas heeft het niet geholpen.
De mail wordt niet verwijderd.

Met groet,Laurina

ha
door harryromijn - Sep 27, 2017 om 13:36
272 Antwoorden / 0 Vragen

Misschein een veel te groto bestand ? We transefer doet in zo'n geval wonderen.

la
door laurina2 - Sep 27, 2017 om 13:37
142 Antwoorden / 70 Vragen

Carola83,

ik heb dat allemaal gedaan
Daarna outlook afgesloten opnieuw opgestart, het lukt niet.
Rechts, links klik het maakt niet uit.

Ik werk met Microsoft.office professional plus 2007.

Misschien is er nog een andere tip.
Ik denk eerlijk gezegd dat het toch formatteren wordt,dit is denk ik een gebed zonder eind.

Groet Laurina

la
door laurina2 - Sep 27, 2017 om 14:08
142 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo,

ik dacht een oplossing bedacht te hebben,outlook te verwijderen en opnieuw op de pc zetten,heb licentie.
Nu krijg ik de melding dat vanaf 10 oktober a.s. een upgrade nodig is,wat uiteraard geld kost.
Kopen of een abonnement!
Dit word dus stoppen met microsoft en een gmail account aanmaken,of een ander gratis email progr.
Misschien hebben jullie een suggestie voor een goede?

Groet,Laurina

lottesanne
door lottesanne Sep 28, 2017 om 13:48
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik had -nadat Caiway bij ons Ziggo er af had gegooid- een tweetal g-mail accounts aangemaakt. Werken ontzettend goed, hebben een zeer goed spamfilter en nooit geen problemen meer gehad. Bovendien erg gehruiksvriendelijk. Kan ik echt aanraden. Daarna ook nooit geen outlook meer gebruikt. Want dat blijft soms toch behelpen. Verder wil ik je adviseren om geen Hotmail account aan te maken. Als je dan praat over een waardeloos e-mail programma, dan is dat het wel.

la
door laurina2 Sep 28, 2017 om 16:30
142 Antwoorden / 70 Vragen

Lottesanne en Edrick3

dank voor de tip,ik bekijk nog welk progr. ik ga nemen.

Groet Laurina

rtroost
door rtroost Oct 4, 2017 om 17:18
17 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook Thunderbird proberen. Dit is stabieler dan Outlook.
Je kan Outlook 2007 overigens na 10 oktober blijven gebruiken, maar het wordt dan niet meer ondersteund. Dus geen nieuwe updates meer.

edrick3
door edrick3 Oct 4, 2017 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@robert907: volgende reactie gelezen? ;-)

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2017 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

of een ander gratis email progr.
Misschien hebben jullie een suggestie voor een goede?
Thunderbird.

la
door laurina2 - Sep 27, 2017 om 15:56
142 Antwoorden / 70 Vragen

Dit is het laatste bericht over outlook.
Ik geef nog wel door wat ik nog allemaal gedaan heb.
Heb eerst met de cd outlook laten herstellen,geen resultaat.
Alles verwijderd opnieuw geinstalleerd zelfde fout terug in nieuwe installatie.
Malwar gedaan voor virussen?geen virus gevonden!
Het enige wat ik nu nog kan doen is met de windows 7  cd proberen te herstellen ,of formatteren.
Ik ga eerst nog de tip van Cedrick proberen.
Dank voor het meedenken.

groet Laurina

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2017 om 16:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kan ik een simpele ziel zijn maar als je op het bericht klikt in "postvak uit" komt er volgens mij een scherm waarin de voortgang zichtbaar is. Hierin is de mogelijkheid het verzenden te stoppen. Na verbreken van de verbinding kan het wel ff duren want outlook blijft het proberen. Na verloop van tijd zal de melding komen "geen verbinding" en dan kun je alsnog in "postvak uit" het bericht verwijderen. Dat allemaal ff duren dus geduld hebben. Maar goed als u zo nodig al uw bestanden en gegevens wilt verwijderen zou ik zeggen formateer er lekker op los. Maar voor u dat doet zou ik ook even kijken wat er allemaal zoal mee opstart met het aanzetten van de computer waardoor het geheugen een beetje "overbelast" kan zijn en de machine daardoor trager wordt. Windows7 beschikt overigens niet over outlook dus daar wordt dat ook niet door hersteld. Misschien een mogelijkheid de machine terug te zetten naar fabrieksinstellingen i.p.v. formateren. Maar goed het is uw dag en uw feestje. Veel suc6

br
door brui0929 - Sep 27, 2017 om 19:01
633 Antwoorden / 10 Vragen

Deze mail kunt u verwijderen ga op het bericht staan klik hierop kies verwijderen.
Om grote bestanden teversturen wordt meestal wetransfer gebruikt.

panter22
door panter22 - Sep 28, 2017 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen
aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2017 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Controleer anders eens of op de server uw mailboxen er vol zijn.

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2017 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... gelukt? Opgelost?

la
door laurina2 - Oct 5, 2017 om 10:34
142 Antwoorden / 70 Vragen

Edrick3 het is niet gelukt.
Ben ermee gestopt en een gmail adres aangemaakt.
Gebruik outlook die op mijn laptop staat,vind ik toch het fijnst.
Dank iedereen voor het meedenken,

met groet Laurina

edrick3
door edrick3 Oct 5, 2017 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jammer. Bedankt voor het terugmelden.

Ge
door Genee Oct 6, 2017 om 08:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als u toch ook de outlook van de laptop gebruikt en neem aan blijft gebruiken waarom dan niet die op de desktop verwijderen en opnieuw installeren?
Dat het na 10 oktober niet meer ondersteund wordt maakt toch niet uit.

gvang
door gvang - Oct 6, 2017 om 00:28
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Laurina,

Zoals je zelf aangeeft ben je technisch gezien niet zo goed om problemen op te lossen. Om met alle raadgevingen die hier of elders op afstand gegeven worden zal het dus waarschijnlijk moeilijk zijn om daar persoonlijk mee aan de slag te gaan. Het probleem is mogelijk niet alleen gesitueerd in je Outlook, maar zoals je inderdaad zelf ook aangeeft zeer waarschijnlijk onderdeel van een op meer punten steeds verder vastlopende pc. Een pc met internetverbinding behoort dan ook regelmatig gescreend te worden en ook getuned te worden; een duur woord om de hele systematiek van je besturingssysteem geolied te laten lopen. Een hele boel kan men zelf, maar als je dit zelf niet weet, koop een tuningsprogramma zoals System Mechanic en laat dit zijn werk doen. Het gebruik van een goede virusscanner is uiteraard vanzelfsprekend. Is het probleem daar niet mee verbeterd en werken meer commando's traag of kun je geen persoonlijke ondersteuning vinden, dan lijkt het inderdaad wenselijk om een geheel nieuwe installatie te doen. Ook dat is voor een "beginner" zeker geen simpele opdracht. Heel veel succes!