Ge
door Gemex Jun 2, 2022 om 15:10
Computers & telefonie

Outspot

Na weken ben ik er eindelijk achter waardoor outspot mij "spontaan" spam stuurde en waar ik niet vanaf kwam.

Aangezien ik mij niet ervoor had aangemeld (of andere nieuwsbrieven (tenminste 3jaar)) had ik gevraagd hoe ze aan mijn adress kwamen en wanneer ik hier toestemming voor had gegeven.

Volgens het mailantwoord was ik zogenaamd ingeschreven bij Maildeals4U (geen idee hoe/wie/wat/waar) en dat ze hun database hebben overgenomen.

Wat kan ik doen om deze "unieke" mailadres-toeeigening, distributie te stoppen en hoe/waar aangifte van te doen van deze praktijken ?

12495 10 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 2, 2022 om 15:18
2010 Antwoorden / Vragen

U was daar gegarandeerd niet "ingeschreven" maar men heeft daar informatie over u verzameld en aan Outspot verkocht zodat die u konden mailen. Volgens mij kunt u aangifte doen bij de Autoriteit persoonsgegevens en een AVG-handhavingsverzoek doen. Hopelijk kunnen ze Outspot aanpakken, geen idee of men jurisdictie heeft over Maildeals4U.

*Edit, ACM vervangen door Autoriteit persoonsgegevens

ju
door juliomariner - Jun 2, 2022 om 15:19
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Niet aan ergeren en de mail gewoon als SPAM aanmerken, dan ziet u ze niet meer.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 2, 2022 om 15:20
843 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens bij de autoriteit persoongegevens. Misschien heb je daar een luisterend ooor. Besef wel dat er een levendige (al dan niet wettelijk) handel is in dit soort gegevens.

Overigens geef ik je weinig kans dat zij iets voor je kunnen beteken. Tip: misschien als je ergens je emailadres invoert goed kijken of je niet een af ander vinkej vergeten bent te zetten of weg te halen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 2, 2022 om 16:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangeven nmelden bij (link om aan te klikken)  https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens en ook bij info@fraidehelpdesk.nl

Helaas zijn adresgegevens etc. hier en daar 'gewoon te koop' en is mijn advies ook om indien iets niet wordt vetrouwd en het volstrekt onbekendd is waar het vandaan komt alleen maar te ,elden als aangegeven en niet te reageren naar afzender. Het e-mail adres etc. blokkeren als spam indien u dat nog niet heeft gedaan. .

Ja
door JannyBoe Jun 2, 2022 om 16:39
503 Antwoorden / Vragen

Dat mailadres is niet helemaal goed gegaan. U bedoelt vast info@fraudehelpdesk.nl
Groetjes.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 3, 2022 om 10:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad is het fout en bedoel ik deze (als link)   info@fraudehelpdesk.nl

pe
door pebk - Jun 2, 2022 om 16:29
579 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft er zo te horen aardig wat tijd in gestoken om er achter te komen. Deze moeite neem ik al jaren niet meer. Emailadressen worden bij de vleet verhandeld. Gewoon negeren.

pe
door pebk - Jun 2, 2022 om 16:30
579 Antwoorden / 0 Vragen

oeps

jp
door jpwd57 - Jun 3, 2022 om 11:51
1 Antwoorden / Vragen

Firetrust Mailwasher Pro aanschaffen (is niet duur) en spammer op zwarte lijst zetten. Ideaal, komt niet meer in beeld. Zo kun je zelf een black- en whitelist aanmaken. Dus vrienden of spammers.
https://www.firetrust.com/products/mailwasher-pro

Nu met 25% korting, maar kan ook de "free" versie gebruiken.

mo
door mof - Jun 3, 2022 om 12:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bijna onmogelijk. Je zou het eerst eens bij de reclamecodecommissie kunnen proberen.

submitrave
door submitrave - Dec 1, 2022 om 04:38
4 Antwoorden / Vragen

Het lijkt erop dat u enige moeite heeft gedaan om dit probleem op te lossen. Het is eeuwen geleden dat ik me voor het laatst heb gestoord (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevenshappy wheels). Veel mensen wisselen e-mailadressen met elkaar uit. Vergeet het

Gr
door Grunn1 Dec 1, 2022 om 12:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is blijkbaar ook al eeuwen geleden dat je hebt leren lezen. Je geeft nu op 4 vragen een antwoord zonder te kijken naar de datum van de vraag.