ea
door ear Aug 2, 2007 om 23:29
Computers & telefonie

Overeenkomsten internationaal sms'en Vodafone

Beste mensen,


Ik voel me behoorlijk afgezet door Vodafone. Ik heb een Italiaanse vriend die op dit moment stage loopt in Oekraine. Nu heeft hij een Oekrains nummer en proberen we te sms'en en wat blijkt? Zijn smsjes komen niet bij mij aan en de mijne niet bij hem. Ik kan hem overigens wel gewoon bellen. Ik heb dus zojuist Vodafone klantenservice gebeld en te horen gekregen dat mijn vriend dus waarschijnlijk een provider heeft waar Vodafone geen sms overeenkomst mee heeft. Het heeft me 4 euro gekost om dit te weten te komen (ik wist niet eens dat dit zo geregeld werd, maar na wat nazoekwerk op www.vodafone.nl is het inderdaad wel op hun site vermeld [in ieder geval de providers waar wél mee gebeld en gesmst kan worden]). Bovendien heb ik voor alle smsjes die ik geprobeerd heb te versturen (maar dus niet afgeleverd zijn) ook gewoon betaald (en dat kost nogal wat een internationaal smsje). Ik vind het ronduit belachelijk dat Vodafone mij geen melding geeft dat ik niet naar dit nr kan sms'en als ik dat probeer. Ik ging er gewoon vanuit dat je probleemloos zou kunnen bellen en smsen binnen Europa en daar ziet de propaganda van Vodafone er ook naar uit:


"Is een van je vrienden in het buitenland en wil je hem SMS'en? Als je vanuit Nederland iemand SMS't die een Nederlands mobiel nummer heeft, dan betaal je gewoon de normale Nederlandse SMS-tarieven die horen bij jouw abonnement of Prepaid-pakket. SMS'en naar iemand met een buitenlands mobiel nummer kost altijd € 0,29. Ook als diegene in Nederland is." < http://www.vodafone.nl/prive/internationaal_bellen/sms_mms/>


Alleen als je dan wat verder klikt komen de restricties (zoals altijd natuurlijk). Ondanks dat ik het had kunnen vinden op de Vodafone site vind ik dat ik onrechtvaardig behandeld ben. Ik geloof niet dat een doorsnee persoon op de site van Vodafone gaat checken of hij/zij een simpel smsje kan versturen binnen Europa (ook al behoort Oekraine dan niet tot de EU). Bovendien heb ik wel moeten betalen voor deze smsjes (en de dame aan lijn bij de vodafone klantenservice beweerde me dat zij daar ook voor moesten betalen maar daar twijfel ik ten zeerste aan; waarom zouden ze mij anders niet vertellen dat ik geen nrs naar deze Oekraiense provider kan sturen??).


Weet iemand waar ik met mijn klacht terecht kan?? Ik heb Vodafone al gemaild maar ik verwacht niet veel reactie van hun kant aangezien ik het op de website HAD KUNNEN zien (als ik een telefoondeskundige was geweest natuurlijk).


Alvast Bedankt!


Emmie


 


 

835 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

harrie
door harrie - Aug 3, 2007 om 08:27
765 Antwoorden / 36 Vragen
0

Emmie.


Volgens mij ben je onredelijk bezig, aangezien je stelt dat het op de site te vinden was. Wist je bij de 1e SMS de provider in de Oekraïne? De enige mogelijkheid zou zijn; van ieder land (ca. 150), iedere provider per land weergeven (giga aantal), per provider de mogelijkheden (gesprek, SMS, MMs), de prijs per mogelijkheid en dan ook nog eens ieder nummer per provider (meer dan 1.000.000.000) Op deze manier zou het probleem de wereld uit moeten zijn. Tsja, dan moet je dus echt verder kijken.................


Hou dat maar eens geupdate. Je kunt er misschien een levenswerk van maken.


Harrie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2007 om 11:24
16867 Antwoorden / 202 Vragen
0

Uw klacht is onterecht, helaas voor u. U had kunnen weten dat bellen en SMSén niet altijd mogelijk is afhankelijk van de overeenkomsten.

ea
door ear - Aug 3, 2007 om 11:39
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Harrie,


Bedankt voor uw antwoord en ik begrijp het uiteraard ook. Als het op de site vermeld staat had ik het kunnen zien natuurlijk. Deze regels gelden en wat dat betreft heb ik geen poot om op te staan. Het feit dat ik niet kan sms'en is dan ook niet mijn grootste klacht. Wat ik wel vreemd vind is dat er wel gewoon beltegoed wordt afgeschreven voor deze sms'jes die niet afgeleverd worden. Als je geen beltegoed meer hebt of buiten bereik van het netwerk bent krijg je netjes een melding dat je sms niet verzonden is en wordt er ook geen beltegoed afgeschreven. Bij mij wordt er wel gewoon beltegoed afgeschreven en bovendien krijg ik gewoon 'bericht verzonden' met een piepje als ik het bericht verzend. Pas als je dan bij verzonden berichten kijkt blijft de status op "onderweg" staan (en er wordt mij dus niet gemeld dat het bericht niet verzonden is [zelfs niet als ikmijn telefoon opnieuw aanzet: het moment waarop je dit meestal te zien krijgt]).


Ik weet dat ik juridisch gezien geen gelijk heb of zal kunnen krijgen maar ik vind het onrechtvaardig dat Vodafone geld verdient aan een service die ze uiteindelijk niet leveren.


Emmie


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

KF
KFlens - Apr 29, 2024 om 16:53
Geldzaken & recht

Erfrecht

Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden.  Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet,   [Privégegevens ver ... Lees meer

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer