ve
door verwijderd Sep 23, 2009 om 12:00
Computers & telefonie

Overstappen Ziggo naar UPC

binnenkort verhuizen wij naar een nieuwe woning. op het adres van die nieuwe woning zit Ziggo met hun diensten. echter ben ik helemaal niet te spreken over ziggo en wil overstappen naar UPC dit is echt onmogelijk volgens Ziggo. wij willen gewoon internet van UPC weet er iemand hoe ik dit voorelkaar ga krijgen ?

2039 18 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Sep 23, 2009 om 12:09
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Bij internet via de kabel ben je afhankelijk van de kabel exploitant van de regio waar in je woont, dus als je in een ziggo regio woont kan je geen internet van upc of welke andere dan ook krijgen.

En als je in een upc regio woont kan je dus geen ziggo internet krijgen.

Kabel aansluitingen zowel voor tv als internet als telefonie zijn nog steeds regio gebonden.

In de toekomst gaat dat wel veranderen maar dat kan nog heel lang gaan duren.

he
door henk1951 - Sep 23, 2009 om 12:14
256 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn Ziggo kun je zien per welke datum je kan opzeggen,bij mij was dat 1 maand.Dus als dat bij u ook zo is gewoon opzeggen en op het nieuwe adres UPC aanvragen Alles staat vermeld op mijn Ziggo even de site raadplegen.

gr Henk

he
door henk1951 - Sep 23, 2009 om 12:16
256 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling, er vanuit gaande natuurlijk dat UPC de kabelaar is in uw gebied.

gr Henk

kenwel2
door kenwel2 - Sep 23, 2009 om 12:24
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Henk, deze ts komt vanuit 'verzorgingsgebied' UPC, en verhuisd naar een 'verzorgingsgebied' waar alleen Ziggo te verkrijgen is...ts is nu 'afhankelijk' van kabelaar Ziggo.

Mvgr. Henri

macwouter
door macwouter - Sep 23, 2009 om 14:22
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zit in en Ziggo-gebied maar heb toch KPN. Maarja wat heb je er voor over en wat wil je allemaal. Ziggo is niet verkeerd als je maar geen ingewikkelde aansluiting hebt bijvoorbeeld internet+bellen+digitale tv,zie veel klachten op dit forum.

johanpc
door johanpc - Sep 23, 2009 om 14:30
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Marcwouter @

je hebt een kabel aansluiting via kpn??

holpen
door holpen - Sep 23, 2009 om 16:05
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@macwouter:
Ziggo is een kabelaar. KPN verzorgt adsl-aansluitingen.
KPN levert NIET over de kabel!

Het heeft dus helemaal niets te maken met wat je ervoor over hebt of wilt of wat dan ook! Wil je kabel, dan MOET je nog steeds afnemen van de ene kabelaar die in jouw "verzorgingsgebied" het monopolie heeft. Een andere kabelaanbieder is er gewoon niet.

edwardus
door edwardus - Sep 23, 2009 om 16:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een kwestie van genoeg geduld hebben, want ook de monopolie van de kabelaars zal eens worden aangepakt. Tot die tijd ben je inderdaad veroordeeld tot de lokale kabelmaatschappij als je per se wilt internetten via de kabel.

kenwel2
door kenwel2 - Sep 23, 2009 om 17:02
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag, plastieke, je verhuisd nu naar een zg. 'verzorginsgebied' waar alleen Ziggo op de kabel verkrijgbaar is, omdat de diensten via de coax of glasvezel aangeboden worden in een bepaald 'verzorgingsgebied' ben  je geheel afhankelijk van degene die het signaal over de coax kabel of glasvezelnet aanbieden, in dit geval dan Ziggo. Je kunt onmogelijk het signaal van UPC krijgen, als je buiten het 'verzorgingsgebied' van UPC valt, met adsl is er wel wat meer mogelijk, en is er meer concurrentie, helaas is dit voor de kabelaansluiting niet mogelijk, hooguit wat analoog signaal, met een standaard zenderaanbod, dus ook geen zg. 'retoursignaal' van een andere aanbieder via de coaxkabel of glasvezelnet. Nee, je krijgt het helaas niet voor elkaar om internet van UPC buiten hun verzorgingsgebied te verkrijgen.

Succes, Mvgr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Sep 23, 2009 om 17:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@edwardus, dat monopolie is al aangepakt, het heeft er in geresulteerd, dat concurrentie alleen mogelijk is met (zoals ik reeds heb geschreven) met de doorgifte van alleen het analoog zenderaanbod, niet veel concurrentie zit daar nu om te zweten..

Concurrentie op de kabel: Het is al veel eerder ter sprake geweest (vanaf 2000 al) Het zal nooit toegestaan worden door de 'big boys' laten we het daar op houden.(helaas..)

Mvgr. Henri

edwardus
door edwardus - Sep 23, 2009 om 22:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Meen je dat nou? Dus ik kan in mijn Caiway woonplaats ook UPC analoog met het zenderaanbod van UPC analoog bestellen als ik dat zou willen?

dirck
door dirck - Sep 24, 2009 om 00:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien wel Edwardus, wij kunnen ook al heel lang kiezen tussen 3 providers via de kabel. UPC, Ziggo en KNID

kenwel2
door kenwel2 - Sep 24, 2009 om 08:32
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Edwardus en Dirck, hier nog even een aanvulling op mijn eerdere opmerking, andere providers zijn al jarenlang, zo vanaf het jaar 2000, bezig om extra diensten via de kabel te gaan aanbieden, dit is nu(gedeeltelijk) wel gelukt, echter, het blijft de vraag wie er nog analoge tv via de kabel wik gaan aanbieden, het lijkt niet echt rendabel (meer) als er al andere providers op andere kabelnetwerken actief gaan worden, dan zal dit alleen maar het analoge zenderpakket zijn, wat de betreffende kabelaar in dat betreffende 'verzorgingsgebied'nog heeft, digitaal signaal door andere providers, zoals o.a Tele 2, dat kunnen ze wel vergeten, daarom zul je niet vlug andere aanbieders op de coax tegenkomen dan alleen de eigenaars, zoals o.a UPC en Ziggo. Een kabelontvanger met smartcard voor digitale tv geleverd door bijv. Tele 2 zul je dan ook nooit van zijn leven meemaken, ook al zouden ze dat maar al te graag willen...

http://www.zibb.nl/10245537/ICT/ICT-nieuws/ICT-nieuwsbericht/Ziggo-en-UPC-krijgen-concurrentie-op-de-kabel.htm

Groeten, Henri

he
door henk1951 - Sep 24, 2009 om 09:36
256 Antwoorden / 0 Vragen

TS moet inderdaad dan even geduld hebben. Ik heb in mijn appartement 2 kabel aansluitingen Ziggo en XMS ( sinds 1 jaar).Ik kan nu al kiezen uit 2 kabelaars waarvan XMS glasvezel is. Dit laatste is mede door toedoen woningbouwvereniging. aangelegd.

gr Henk

dirck
door dirck - Sep 24, 2009 om 09:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Henri,

Wij zitten bij Kabel Noord en daar kun je gelukkig zelf kiezen welke internet provider je wilt hebben.

Wil je internet van Ziggo, dan krijg je dat.
Wil je Fiber Power van UPC, dan kun je dat ook krijgen.
Wil je internet van Kabel Noord zelf (KNID), dan mag dat ook.
(KNID = Kabel Noord Internet Diensten)

Heb je internet van Ziggo en dat bevalt je niet, dan kun je bij ons gewoon overstappen op internet van UPC en vice versa.

Via Kabel Noord heeft u een enorme variatie op het gebied van internet. Dit begint met de keuze uit drie providers. Bij elke provider kunt u kiezen uit verschillende abonnementen, voor ieder wat wils.

Bij Kabel Noord kunt u kiezen uit vier verschillende abonnementen:
-KNID Basis
-KNID Familie
-KNID Comfort
-KNID Lauwersland*
(* voor 65+ en Lauwerspashouders)

Ook UPC en Ziggo bieden via ons netwerk internetproducten aan.
Iedere internetter kan een geschikt abonnement vinden.

Naar Internet overzicht

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Sep 24, 2009 om 10:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Goed nieuws dat het mondjesmaat al bestaat, het is alleen nog geen gemeengoed.

"De Opta werkt aan een ontwerpbesluit voor meer concurrentie, dat komend najaar
klaar moet zijn. Dan krijgen de betrokken ondernemingen de tijd om hierop te
reageren. Bovendien moeten ze hun bedrijfsprocessen en systemen zo
inrichten, dat concurrentie ook daadwerkelijk mogelijk wordt. Al met al
verwacht Opta dat dit eind dit jaar of begin volgend jaar zijn beslag zal
krijgen.
"
Bron: De Telegraaf Digitaal

kenwel2
door kenwel2 - Sep 24, 2009 om 11:45
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Dirck, Edwardus en anderen, het is inderdaad goed om te kunnen lezen, dat er (weliswaar mondjesmaat nog) al wat meer keuze met internetproviders  is in het Noorden des lands, echter, hier in Brabant is er (nog)niet zo veel mogelijk, wij zitten in 'verzorgingsgebied' van UPC, en snel internetten kun je inderdaad bij UPC, met 'fiberpower' wat over de koperdraad ongekende snelheid bied tot maar liefst 120 mb download, en 10 mb upload (wel met een giga-ethernetkaart uiteraard aan boord dan) en je hebt hier KPN,of andere aanbieders via het netwerk van KPN. Glasvezel ligt al in een groot gebied hier, en je ziet het als het ware 'groeien' Zodra bij ons de tubes en de glasvezel ingeblazen gaat worden, ben ik ook van de partij, geloof me! Nieuwbouwwijken worden hier nu standaard voorzien van de glasvezel. Voor wat betreft de digitale tv: Ik zie het nog niet gebeuren dat anderen dit gaan aanbieden via de kabel, UPC is heel erg zuinig en uiterst zuinig op de door hun in bezit zijnde filmzenders, alsook de sportzenders o.a fim 1,2,3 ook de coderingen van diverse zenders heeft UPC geheel in eigen beheer.

Hopelijk komt er inderdaad wat beweging in de aanbieders op de kabel, maar vooral ook de geboden mogelijkheden door andere providers, vooralsnog zie ik het nog niet zo snel komen, want voor onze knip zou dat overigens wel eens heel fijn kunnen zijn, en zouden de prijzen weleens gunstig kunnen komen te liggen, omdat het netwerk er al ligt tenslotte. We wachten het af.

Mvgr. Henri

edwardus
door edwardus - Sep 24, 2009 om 11:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als/wanneer/zodra OPTA daar z'n ei over heeft gelegd zal ook UPC er niet meer onder uit kunnen komen, daar heb ik alle vertrouwen in.