mvv93
door mvv93 Jan 31, 2011 om 19:09
Computers & telefonie

Packard Bell klachten

Ik heb in 2009 een PC van Packardbell gekocht bij de scheer en foppen in Arnhem. Met de pc de eerste 2 maanden geen problemen toen.. Werd die stukje bij beetje steeds langzamer. Ik dacht het hoort wel. Toen begon de hardeschijf te kraken en te piepen. En de pc blaazde lucht als een bladblazer. Pc is toen opgestuurd. Kwam redelijk goed terug. Naar een week of 2. Zelfde probleem. Weer opgestuurd. Maand later weer. En ga zo maar door. De laatste keer ( 5e keer. ) Was de hardeschijf kapot. Kreeg hem na 2 weken terug. Was het geheugen kapot. Dus weer opgestuurd. 2 weken later terug. Kwam netzo als in het begin Redelijk terug. Nu dik een maand later. Begon de pc langzamer te worden. Elke dag wat.. Vanavond zat ik er op. Hoorde ineens een hoge pieptoon uit de kast komen en deze viel uit. Probeerde opnieuw op te starten. Ongeveer 17 x, Maar tervergeefs Blue Screen of dead. Code Logboek. Hardeschijf gecrasht.

Wat zijn mijn rechten hier in?, En een eerdere klachtbrief hielp niet. Daarin werd in de Reactie gezet. '' Het is volkomen u eigen risico, Acer kan hier niks aan doen. U krijgt dan ook geen vervangend systeem.''

En de klantenservice daar valt ook niet over te spreken lange dure wachttijden langste die ik gehad heb was maar liefst. 21 minuten. Nou reken maar uit. Plus nog het gesprek.

Wat kan ik hiermee doen? En kan ik een vervangend systeem eisen?

Ook word het steeds erger, Belde vandaag. En merkte aan die vrouw ( Overigens slecht verstaanbaar ) Dat ze geiriteerd raakte. Ze zou me in de wacht zetten om het een of ander uit te zoeken. En opeens hing ze op.

Wie kan mij helpen?

1327 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 31, 2011 om 19:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Er zit standaard 1 jaar garantie op het systeem, dit valt buiten de garantie. U had binnen de garantie niet akkoord moeten gaan met zoveel reparaties, toen had u wel een vervangend systeem kunnen eisen, nu kan dat niet meer.
Wel lijkt mij een tegemoetkoming in de reparatiekosten op zijn plaats en netjes gezien de achtergrond van deze slechte computer.

mvv93
door mvv93 - Jan 31, 2011 om 19:15
9 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 31 jan 2011, 19:13]Er zit standaard 1 jaar garantie op het systeem, dit valt buiten de garantie. U had binnen de garantie niet akkoord moeten gaan met zoveel reparaties, toen had u wel een vervangend systeem kunnen eisen, nu kan dat niet meer.
Wel lijkt mij een tegemoetkoming in de reparatiekosten op zijn plaats en netjes gezien de achtergrond van deze slechte computer.

Ik heb nog wel garantie bij Packard bell. En bij scheer en foppen ook. Der zit 2 jaar op. Tot september 2011 dus. Maar ze halen steeds over tot reperatie. Maar vandaag lukte het ze dat niet. IK werd toen wel een beetje boos aan de telefoon.

mvv93
door mvv93 - Jan 31, 2011 om 19:54
9 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=erik008 schreef op maandag 31 jan 2011, 19:52]Dat er zoveel dingen stuk gaan, doet me denken dat jouw voeding niet lekker is.
Als dat het geval is, hebben alle componenten een tik gehad.
Na zoveel keer repareren mogen ze wel met een nieuwe komen.
Dus met de Packard-Hell naar de Fopwinkel om een nieuwe te vragen.

Dat schijnt door gemeten te zijn, Maar ik zeg ook het is gewoon raar. Ik heb ze aan de lijn gehad vanmiddag en zeiden, Ja dan moet je hem maar opsturen en dan kunnen onze experts bepalen wat er aan de hand is. Toen zei ik naar 6 keer is het wel duidelijk. Toen werd er opgehanden :'(

erik008
door erik008 - Jan 31, 2011 om 19:55
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dat er zoveel dingen stuk gaan, doet me denken dat jouw voeding niet lekker is.
Als dat het geval is, hebben alle componenten een tik gehad.
Na zoveel keer repareren mogen ze wel met een nieuwe komen.
Dus met de Packard-Hell naar de Fopwinkel om een nieuwe te vragen.

cr
door croga - Feb 1, 2011 om 15:32
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote]En een eerdere klachtbrief hielp niet. Daarin werd in de Reactie gezet. '' Het is volkomen u eigen risico, Acer kan hier niks aan doen. U krijgt dan ook geen vervangend systeem.''
Nee, Acer kan er inderdaad helemaal niks aan doen dat een PC van PackardBell die bij Scheer&Foppen gekocht is kapot gaat....... Volgens mij lopen er hier een paar dingen door elkaar......

invalide
door invalide - Feb 1, 2011 om 16:07
787 Antwoorden / 5 Vragen

@ Croga,

Acer en Packard Bell zijn broertjes, net als NEC computers ook van zelfde firma komen.
Dus wel goed geplaatst.

Wel is mijn ervaring dat een bepaald merk Hard Disk die ze vaak gebruiken gemiddeld korter mee gaat dan andere merken.
Ik heb vele keren een Pietje Belg computer met problemen vaak de 40 of 80 Gb vervangen door een 160 Gb Samsung, goedkoper en beter dan origineel.
Dit was dus 2006~2008 maar de nieuwere van 160 of 250 Gb, daar word helaas bezuinigd op goedkoopste inkoop en via jou zelf gebrande DVD set kun je dus ook na de garantie deze vervangen.

Vraag dus nu of ze ook een ander merk Harde Schijf willen monteren.
Deze 2½" Sata schijven kosten maar €41,- dus zo erg is het voor hun ook niet.
Maar de andere merken die zij vaak monteren zitten in de winkels tussen de €34,95 en €37,50 dus zo bezuinigen ze nu!
Dit zijn dus winkel prijzen en voor hun dus nog goedkoper, geen BTW en marge dus waar praten we dan over, jammer dat ze door matige merken te monteren hun in principe best goede en leuke Laptops verzieken.

cr
door croga - Feb 1, 2011 om 22:54
25 Antwoorden / 2 Vragen

@Invalide;
Ik zie het ja, in 2007 overgenomen.

Maarehhhh... hoe is het nu plots een laptop geworden?

Ik denk overigens, TS, dat het tijd wordt om S&F maar eens in gebreke te stellen. Geef ze nog 1 kans om het defect te herstellen, komt het dan weer terug dan wordt het tijd om de koop te ontbinden als ze het systeem niet volledig vervangen. Dit is echt een enorme wanprestatie van ze.

erik008
door erik008 - Feb 1, 2011 om 23:07
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@invalide
Wat bedoel je nu, met deze wartaal?

quantas
door quantas - Feb 1, 2011 om 23:07
670 Antwoorden / 0 Vragen

Man wat kan jij onzin praten met je leugens.

1 zijn het niet dezelfde niet eens dezelfde fabriek laat staan broertjes.
Als zwetsen geld op zou leveren hier was je rijk.

Samsung schijven vallen meer uit dan gewone vorig jaar alleen al 75 van de 100 samsungs gehad dus ben na 2 maanden maar over gegaan op WD

In 2007 werd er al geen 80GB meer geleverd laat staan een 40GB je praat gewoonweg grote onzin in elk topic en dat zeg ik niet alleen manke nelis.

Btw en marge je weet niet eens waar je over praat, in een acer zit bv meestal een Maxtor schijf gewoon goede alleen is het OEM BRANDED voor dat merk.

Alleen het merk is zwaar klote zowel Acer als Packard Bell en Dell.

Ik hoop dat de mods hier onderhand die werkeloze invalide met zijn leugens verkondigen gewoon er eens uit flikkeren.

=invalide schreef op dinsdag 1 feb 2011, 16:07: @ Croga,

Acer en Packard Bell zijn broertjes, net als NEC computers ook van zelfde firma komen.
Dus wel goed geplaatst.

Wel is mijn ervaring dat een bepaald merk Hard Disk die ze vaak gebruiken gemiddeld korter mee gaat dan andere merken.
Ik heb vele keren een Pietje Belg computer met problemen vaak de 40 of 80 Gb vervangen door een 160 Gb Samsung, goedkoper en beter dan origineel.
Dit was dus 2006~2008 maar de nieuwere van 160 of 250 Gb, daar word helaas bezuinigd op goedkoopste inkoop en via jou zelf gebrande DVD set kun je dus ook na de garantie deze vervangen.

Vraag dus nu of ze ook een ander merk Harde Schijf willen monteren.
Deze 2½" Sata schijven kosten maar €41,- dus zo erg is het voor hun ook niet.
Maar de andere merken die zij vaak monteren zitten in de winkels tussen de €34,95 en €37,50 dus zo bezuinigen ze nu!
Dit zijn dus winkel prijzen en voor hun dus nog goedkoper, geen BTW en marge dus waar praten we dan over, jammer dat ze door matige merken te monteren hun in principe best goede en leuke Laptops verzieken.

börgemeister
door börgemeister - Feb 1, 2011 om 23:31
506 Antwoorden / 25 Vragen

"Packard Hell"! Zo noemde ik het merk. Zelf neem ik nimmer dit merk meer, in 2003 de eerste en de laatste gekocht.

quantas
door quantas - Feb 1, 2011 om 23:32
670 Antwoorden / 0 Vragen

Zo noemen wij het ook, en Dell is easy as Hell.
Acer is voor studenten die goedkoop iets willen.