door 28augustus Jul 28, 2012 om 20:33
Computers & telefonie

Pagina per E-mail verzenden

Hallo allemaal, ik kan sinds kort bij Windows 7 als ik naar bestand ga en ik wil iets vezenden per E-mail als bijlage of als koppeling via E-Mail dat dit grijs is en alleen: plaatsen op buroblad mogelijk is. Weet iemand raad en waar ik die instellingen kan veranderen?
Graag uw reactie.

5114 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2012 om 21:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,
Als je bedoelt een foto of ander bestand dat op je pc staat per mail te verzenden dan denk ik dat je op het te verzenden bestand moet rechts/dubbelklikken en dan aanklikken kopiëren naar: email geadresseerde.
Als je bedoelt met IE een internetpagina of koppeling naar een internetpagina naar een geadresseerde te verzenden maar dat die opties grijs zijn dan moet je mogelijk je IE resetten: in geopende IE via Extra naar Opties en in het nieuwe venster naar geavanceerd en dan opnieuw instellen.

vr.gr.

door 28augustus - Jul 28, 2012 om 23:31
7 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt aurora1. Ik heb gedaan zoals omschreven, maar nu heb ik helemaal geen werkbalken meer boven in. Alleen de Internet Explorer en de Google balk.
De balk met bestand, extra enz is nu helemaal verdwenen en kan nergens de werkbalken terug zetten.
ook de balk met meest bezochte sites als buienradar en telegraaf en nieuwsNL is allemaal weg.
Weet je onder welke knop ik dit terug kan zetten?

Hartelijk Dank alvast.

soepkiep
door soepkiep - Jul 28, 2012 om 23:55
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb het zelfde probleem
ik snap er niks van
kan iemand het ons goed uit leggen?
al vast bedankt

stacey
door stacey - Jul 28, 2012 om 23:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=soepkiep schreef op zaterdag 28 jul 2012, 23:55]ik heb het zelfde probleem
ik snap er niks van
kan iemand het ons goed uit leggen?

Welk probleem heb je ?
Verzending die niet lukt of ben je je werkbalken kwijt ?

gsm
door gsm - Jul 29, 2012 om 00:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=28augustus schreef op zaterdag 28 jul 2012, 23:31]Bedankt aurora1. Ik heb gedaan zoals omschreven, maar nu heb ik helemaal geen werkbalken meer boven in. Alleen de Internet Explorer en de Google balk.
De balk met bestand, extra enz is nu helemaal verdwenen en kan nergens de werkbalken terug zetten.
ook de balk met meest bezochte sites als buienradar en telegraaf en nieuwsNL is allemaal weg.
Weet je onder welke knop ik dit terug kan zetten?

Hartelijk Dank alvast.
Die menubalk kun je in IE oproepen met de linker Alt-toets op je toetsenbord.
Via Beeld, Werkbalken kun je daarna eventueel de Menubalk permanent terughalen door een vinkje te plaatsen. Dat geldt ook voor andere werkbalken.
Favorieten kun je tevoorschijn toveren en webpagina's opslaan (Aan Favorieten toevoegen), door rechts boven op de ster te klikken.

soepkiep
door soepkiep - Jul 29, 2012 om 00:36
529 Antwoorden / 75 Vragen

verzending die niet lukt sorry dit had ik er bij moeten zeggen

zw
door zwaardvis - Jul 29, 2012 om 10:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een domme vraag misschien, maar hebben jullie wel een email-programma geinstalleerd, zoals live-mail of thunderbird? Win7 komt standaard zonder email-programma. Dat moet je zelf downloaden en installeren.
Tenslotte kan het nog zo zijn dat het betreffende programma niet gekoppeld is als standaard email-client waardoor bestand->verzenden niet werkt.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2012 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 28augustus,

.....ik kan sinds kort.....
Als het eerder wel allemaal gewerkt heeft zou je eens terug kunnen gaan met systeemherstel met een datum toen het nog wel werkte.

Suc6

zw
door zwaardvis - Jul 29, 2012 om 10:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Standaard-email programma instellen gaat overigens als volgt:
Start-knop -> Standaardprogramma's ->
Programmatoegang en standaardprogramma's instellen -
Achter Aangepast helemaal rechts op de 2 neerwaartse pijltjes klikken ->
Scroll naar Een standaard email-programma selecteren en kies de gewenste.
Let er op dat het vinkje "toegang tot dit programma inschakelen" geplaatst is.

soepkiep
door soepkiep - Jul 29, 2012 om 12:52
529 Antwoorden / 75 Vragen

zwaardviszondag 29 jul 2012, 10:31

Een domme vraag misschien, maar hebben jullie wel een email-programma geinstalleerd, zoals live-mail of thunderbird

ja ik heb er live-mail opstaan

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2012 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@soepkiep,

instellen live mail:
Kijk eens hier hoe je een en ander moet instellen.

Suc6

door 28augustus - Jul 29, 2012 om 13:19
7 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Aurora 1, ik heb gelukkig mijn menubalken terug door op ALT te drukken, maar het hoofdprobleem blijft.
Ik heb voor de goede orde wel 2 E-mail programma's: Ziggo en Hotmail en lopen via LiveMail.
Maar als ik een pagina van b.v. Internet wil verzenden ga ik links boven naar : Bestand en vervolgens Verzenden en zie dan 3 mogelijkheden waarvan de eerst 2 grijs en niet werken.
N.L. pagina per E-mail
koppeling via E-Mail
Snelkoppeling op buroblad plaatsen.
Dus de eerste 2 mogelijkheden blijven grijs en werken niet en voorheen altijd wel.
En dat is dus het probleem, waar ik mee zit.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, alvast Hartelijk Bedankt.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2012 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@28augustus,

.....Dus de eerste 2 mogelijkheden blijven grijs en werken niet en voorheen altijd wel.
En dat is dus het probleem, waar ik mee zit.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, alvast Hartelijk Bedankt.

Systeemherstel geprobeerd?!

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2012 om 15:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,
Heb je het mailprogramma dat je gebruikt wel ingesteld als standaard emailporgramma? Ik heb WLM versie 9 en IE8, jij zult dan latere versies hebben die anders werken vermoed ik. Lees dit anders nog even helemaal door: Klik hier...

vr.gr.

door 28augustus - Jul 29, 2012 om 16:34
7 Antwoorden / 4 Vragen

Beste aurora1 die als eerste reageerde en alle anderen.
Ik heb dus mijn werkbalken weer maar de 2 opties bij bestand en verzenden bleef grijs.
Systeemherstel durf ik niet aan, want ben bang dat ik van de wal in de sloot beland en weet ook niet op welke datum ik hem terug moet zetten.

Maar ik heb de oplossing elders gevonden en misschien hebben anderen er ook wat aan.
Je gaat links onderaan en typt standaardprogramma,s, die staat dan bovenaan ergens en dan klik je op äangepast". Vervolgens klik je op het E-mail programma dat je gebruikt en je klikt op Internet Explorer (net wat je gebruikt natuurlijk)
Bevestig met OK en alle 3 verzendmogelijkheden zijn weer bruikbaar.

Allemaal bedankt en diegene met hetzelfde probleem succes.

spooky01
door spooky01 - Jul 29, 2012 om 16:54
418 Antwoorden / 56 Vragen

Als ik een pagina wil verzenden via email doe ik als volgt
Het adres in de adresbalk selecteren, dan kopiëren, dan een emailbericht openen, dan plakken en de link staat in ja emailbericht. Dan hoef je hem alleen nog maar te versturen. Soms verstuur ik ham ook aan mijzelf om te kijken of het heeft gewerkt.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2012 om 17:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@28augustus,

Systeemherstel zet je computer terug naar de toestand zoals die op een eerdere datum was. Je verliest er geen gegevens door. Je moet dan een datum aanklikken toen alles nog wél goed werkte.
Maar je hebt het niet nodig gehad omdat je de/een oplossing al gevonden had.
Probleem is dus opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Jul 29, 2012 om 18:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Systeemherstel is een mogelijkheid maar heeft, net als bij veel medicijnen het geval is, zo nu en dan akelige bijwerkingen.
28augustus heeft de juiste oplossing gelukkig zelf al gevonden.

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2012 om 18:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden, ik begrijp uit e.e.a. dat het om het instellen van het standaard e-mailprogramma ging (met o.a. verwijzing naar zwaardvis). Mogelijk is dat ook de oplossing voor soepkiep.
vr.gr.