Ca
door Carmen Ruijters Sep 19, 2017 om 20:40
Computers & telefonie

Pakje zoek post.nl

Heb een brievenbuspakje retour gestuurd met post.nl. Bij het postagentschap is er een barcodesticker geplakt maar helaas ben ik mijn bonnetje kwijt. Contact gehad met postnl . Deze hebben een zoekopdracht uitgevoerd op mijn verzoek. Krijg een brief met daarin dat het pakje niet gevonden is omdat er geen barcode opzat??? En omdat het niet aangetekend verstuurd is kan postnl niets voor mijn doen( schrijven ze) mijn vraag: kan dit zomaar afgedaan worden? Als klant mag ik er toch vanuit gaan dat als ik een pakje verstuur met postnl dat het afgeleverd word zoals ik afgesproken heb en dat als het zoek raakt post.nl aansprakelijk is voor het verlies.

9228 24 Rapporteer

ja
door janf43 - Sep 19, 2017 om 20:44
733 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe bewijst u nu dat het pakje door u verstuurd is?

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2017 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent het bonnetje kwijt en zij het pakje. U kunt helemaal niet aantonen dat u een pakje verstuurd hebt.

tenormin
door tenormin - Sep 19, 2017 om 20:54
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Blijkt nog maar weer dat bonnetje bewaren loont. U kan er niet van uitgaan dat pakje ook aankomt, vandaar de barcode. En Postnl zal uw pakje ook niet (zonder barcode) terug kunnen vinden, helaas. Kijk maar eens op Google hoeveel pakjes etc. er niet aankomen, zowel van verzender als terugstuurder. Gevalletje: helaas pindakaas.

ge
door george321 - Sep 19, 2017 om 21:12
390 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen kan wel zeggen dat hij zij een pakje / brief / wat dan ook verstuurd heeft. Zij moeten u dus maar op uw spreekwoordelijke blauwe ogen geloven. Daarom basisbewijs bewaren. Dat heeft u niet (meer), dus geen recht op wat dan ook. Bij topdrukte hebben ze 1 miljoen pakjes per dag, 3,5 % raakt zoek, dus 35.000 per dag. U raakt eerder een pakje kwijt bij post.nl als dat u een fatsoenlijke prijs in de loterij wint.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2017 om 21:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als klant mag ik er toch vanuit gaan dat als ik een pakje verstuur met postnl dat het afgeleverd word zoals ik afgesproken heb en dat als het zoek raakt post.nl aansprakelijk is voor het verlies.
Optimist! ;-)

ji
door jiocharana Sep 20, 2017 om 18:38
11 Antwoorden / 0 Vragen

Vind ik dus ook!

kv
door kvjapio - Sep 19, 2017 om 21:29
281 Antwoorden / Vragen

Ik vind dat u helemaal gelijk heeft. Maar gelijk krijgen van postnl is iets heel anders. Het antwoord komt me heel bekend voor. Niet aangetekend: geen actie. De verzender wordt dus verantwoordelijk gesteld voor iets wat hij zelf helemaal niet heeft behandeld of vervoerd.

ge
door gewicht Sep 23, 2017 om 09:50
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ts heeft geen gelijk ,hij kan niet eens bewijzen dat hij iets verzonden heeft. (zoals al eerder beschreven)

tdmduc
door tdmduc - Sep 19, 2017 om 22:22
703 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom adviseerd Post.NL bijna altijd aangetekend te verzenden.(wat ook geen garantie is)

Alleen met een track&trace kan je nog iets nagaan maar ook ik heb dit een keer meegemaakt en kreeg een tegoedbon van 11,95. (soort postzegel)

Gelukkig proberen ze ook zelf door middel van steekproeven af en toe zaken te controleren.

Ze mogen alleen voor die constante prijsverhogingen nu eindelijk wel eens wat meer service verlenen want dat gaat blijkbaar niet met gelijke indexering omhoog.

sw
door swat1500 - Sep 20, 2017 om 00:35
3776 Antwoorden / 0 Vragen

U mag daarvan uitgaan en daarom heeft PostNL voorwaarden opgesteld waaraan u zich conformeert zodra u een poststuk verstuurd. In de voorwaarden heeft PostNL zijn aansprakelijkheid beperkt. Bij "gewone" verzending wordt bij zoek raken nauwelijks iets vergoed.
Daarnaast heeft u het probleem dat u het verzendbewijs niet meer hebt zodat u ook niet kan aantonen daadwerkelijk iets verzonden te hebben.

panter22
door panter22 - Sep 20, 2017 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden universele postdienst van PostNL. Artikel 9.
Alleen als een pakket aangetekend of verzekerd wordt verstuurd heb je recht op schadevergoeding tot een bepaald bedrag.
Maar ook dan moet je een bewijs hebben dat je het pakketje ingeleverd hebt. Dat heb je niet. Dus geen vergoeding.
https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/?term=consumer

Kl
door Klavertje5 - Sep 20, 2017 om 12:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgende keer gewoon beter op je spullen passen.

el
door elmarojo - Sep 20, 2017 om 13:52
39 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas, daar is het bonnetje voor. Bewijzen dat je het opgestuurd hebt. Pech gehad. Volgende keer bonnetje goed bewaren....

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Sep 20, 2017 om 14:33
17 Antwoorden / Vragen

Ook al heb je nog het bewijs van zenden, doen ze er niets mee, ook niet bij aangetekend, alleen bij verzekerd verzenden, en dat is nog duurder dan het gewone verzenden of het aangetekend verzenden.

Heb het ook een keer gehad met een doos vol Harry Potter boeken, die ik verkocht had via marktplaats, mooi alles kwijt, boeken en geld, post nl deed er niets mee!

diumenge
door diumenge Sep 20, 2017 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aangetekend = verzekerd (tot een bepaald bedrag). Van de site van PostNL: "Bij een aangetekend pakket of aangetekende brief tekent de ontvanger voor ontvangst. De maximale schadevergoeding bij verlies of diefstal van uw brief is 50 euro. Voor een aangetekend pakket is dat 500 euro."

fgrijder
door fgrijder - Sep 20, 2017 om 15:08
55 Antwoorden / 12 Vragen

Pakje zoek en bonnetje zoek, heeeel toevallig zo samen zoek. En wat zat er dan ik dat pakje, zeker een peper dure Rolex of iets anders met een waarde van enkele duizenden euro's. En postnl moet de schade nu vergoeden zeker, dat is snel geld verdienen.

1paul
door 1paul - Sep 20, 2017 om 15:53
3141 Antwoorden / 0 Vragen

en postnl mag er vanuit gaan dat de klant zijn bonnetje niet kwijt raakt!!!

jeuneke
door jeuneke - Sep 20, 2017 om 17:45
64 Antwoorden / 34 Vragen

ook al hebt u een bonnetje, weg is weg bij Postnl.
Ik had ook een bonnetje met barcode, maar niemand kan het pakje nog vinden, en dat wisten ze al na een dag of 2!

ma
door marleenvanh - Sep 20, 2017 om 18:12
451 Antwoorden / 1 Vragen

Pech hebben en volgende keer beter op je bonnetje letten!

ro
door ron503 - Sep 20, 2017 om 19:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De afgiftebon dient als bewijs dat u het pakketje heeft verstuurt en mocht er dan bij postnl wat misgaan dan ligt de fout bij hun en bent u gevrijwaard want u kunt bewijzen dat u het pakketje heeft verstuurt. De afgiftebon is een soort kassa strookje en die gaat vaak tussen de bonnen van de super dus zoek nog eens goed want wellicht is die nog terug te vinden.Misschien herinneren ze u bij het postagentschap ook nog en kunnen ze daar de zending nog traceren.

mo
door mof - Sep 20, 2017 om 23:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, maar als u zekerheid wilt moet u het laten aantekenen. Zo werkt dat. Bij niet aantekenen is het risico voor u. Pech gehad dus.

mo
door mof - Sep 20, 2017 om 23:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u niet aantekent hoeft de post niets te doen. Bij civiele zaken lan de bewijslast worden omgekeerd.

mo
door mof - Sep 20, 2017 om 23:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De bon is weliswaar bewijs van verzending, maar dat ontkent ook niet. Het is echter geen bewijs dat het niet is aangekomen. Dat moet u kunnen bewijzen. Dat kan alleen bij aangetekende verzending.

vo
door volanns - Sep 22, 2017 om 09:33
126 Antwoorden / 57 Vragen

Dit truukje is al bekend en oud en toch proberen.
Niet terugsturen en zogenaamd  bewijs  verloren.
Zonder bewijs kan post.nl niets doen.  gewoon logisch.

do
door don45 - Sep 22, 2017 om 13:36
57 Antwoorden / 21 Vragen

Ook al verzekert u het pakket of heeft u een verzendbewijs, Postnl praat zich er altijd onderuit dat het niet aan hun licht en verwijzen weer naar een artikel in hun voorwaarden. Het verzenden is bij postNL altijd een gok of het aankomt anders pech voor verzender.
schade uitkeren doet postNL toch niet.
De service van postNL word steeds slechter en het verzenden steeds duurder, nog even en je kunt een pakket beter zelf brengen.(weet je ook zeker dat het aangekomen is)
Ook met het weghalen van brievenbussen heeft postNL steken laten vallen.
Op industrie en bedrijventereinen zie je overal brievenbussen staan. Hier in een woonwijk met vele ouderen en bejaarden staat er niet een meer.
Mensen moet met hun rollator maar een kilometer sravellen om hun post weg te krijgen.
Voor deze slechte service mogen ze van de staat ook nog steeds de postzegels duurder maken, en dan willen ze ook nog minder dagen post bezorgen.
Ik hoop dat er snel meer en goede concurentie komt voor PostNL.

sn
door snuffelbaard - Sep 22, 2017 om 17:27
17 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, typisch post.nl.. Ik heb dat ook ooit gehad: 100 euro naar de knoppen.. Nooit meer post.nl..

LG
door LG51 - Oct 1, 2017 om 13:59
2 Antwoorden / Vragen

Ik kan het nog sterker vertellen, zelfs met track/trace code, ontvang ik een lege envelop. Inhoud verdwenen. Post NL neemt geen verantwoordelijkheid.
Speelt de bal terug naar Royal Mail, ze beweren zelfs dat toen de envelop ontvangen werd bij Post NL hij 22 gram woog en het gewicht NIET veranderd was tot aflevering. Hoekje van envelop was opengemaakt (slechte verzendmethode dat wel). Ik heb envelop gewogen met wat er nog aan papier inzat 6 gram.
Dus ergens in NL heeft iemand (??? postbode) de envelop geopened en inhoud eruit gehaald. (zeer waardevolle inhoud)

UIteindelijk kreeg ik min. bedrag vergoed via PAYPAL (ere wie ere toekomt), maar waardeloze reacties van PostNL.