Heb een brievenbuspakje retour gestuurd met post.nl. Bij het postagentschap is er een barcodesticker geplakt maar helaas ben ik mijn bonnetje kwijt. Contact gehad met postnl . Deze hebben een zoekopdracht uitgevoerd op mijn verzoek. Krijg een brief met daarin dat het pakje niet gevonden is omdat er geen barcode opzat??? En omdat het niet aangetekend verstuurd is kan postnl niets voor mijn doen( schrijven ze) mijn vraag: kan dit zomaar afgedaan worden? Als klant mag ik er toch vanuit gaan dat als ik een pakje verstuur met postnl dat het afgeleverd word zoals ik afgesproken heb en dat als het zoek raakt post.nl aansprakelijk is voor het verlies.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Blijkt nog maar weer dat bonnetje bewaren loont. U kan er niet van uitgaan dat pakje ook aankomt, vandaar de barcode. En Postnl zal uw pakje ook niet (zonder barcode) terug kunnen vinden, helaas. Kijk maar eens op Google hoeveel pakjes etc. er niet aankomen, zowel van verzender als terugstuurder. Gevalletje: helaas pindakaas.
Iedereen kan wel zeggen dat hij zij een pakje / brief / wat dan ook verstuurd heeft. Zij moeten u dus maar op uw spreekwoordelijke blauwe ogen geloven. Daarom basisbewijs bewaren. Dat heeft u niet (meer), dus geen recht op wat dan ook. Bij topdrukte hebben ze 1 miljoen pakjes per dag, 3,5 % raakt zoek, dus 35.000 per dag. U raakt eerder een pakje kwijt bij post.nl als dat u een fatsoenlijke prijs in de loterij wint.
Als klant mag ik er toch vanuit gaan dat als ik een pakje verstuur met postnl dat het afgeleverd word zoals ik afgesproken heb en dat als het zoek raakt post.nl aansprakelijk is voor het verlies. Optimist! ;-)
Ik vind dat u helemaal gelijk heeft. Maar gelijk krijgen van postnl is iets heel anders. Het antwoord komt me heel bekend voor. Niet aangetekend: geen actie. De verzender wordt dus verantwoordelijk gesteld voor iets wat hij zelf helemaal niet heeft behandeld of vervoerd.
Daarom adviseerd Post.NL bijna altijd aangetekend te verzenden.(wat ook geen garantie is)
Alleen met een track&trace kan je nog iets nagaan maar ook ik heb dit een keer meegemaakt en kreeg een tegoedbon van 11,95. (soort postzegel)
Gelukkig proberen ze ook zelf door middel van steekproeven af en toe zaken te controleren.
Ze mogen alleen voor die constante prijsverhogingen nu eindelijk wel eens wat meer service verlenen want dat gaat blijkbaar niet met gelijke indexering omhoog.
U mag daarvan uitgaan en daarom heeft PostNL voorwaarden opgesteld waaraan u zich conformeert zodra u een poststuk verstuurd. In de voorwaarden heeft PostNL zijn aansprakelijkheid beperkt. Bij "gewone" verzending wordt bij zoek raken nauwelijks iets vergoed. Daarnaast heeft u het probleem dat u het verzendbewijs niet meer hebt zodat u ook niet kan aantonen daadwerkelijk iets verzonden te hebben.
Kijk in de algemene voorwaarden universele postdienst van PostNL. Artikel 9. Alleen als een pakket aangetekend of verzekerd wordt verstuurd heb je recht op schadevergoeding tot een bepaald bedrag. Maar ook dan moet je een bewijs hebben dat je het pakketje ingeleverd hebt. Dat heb je niet. Dus geen vergoeding. https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/?term=consumer
Ook al heb je nog het bewijs van zenden, doen ze er niets mee, ook niet bij aangetekend, alleen bij verzekerd verzenden, en dat is nog duurder dan het gewone verzenden of het aangetekend verzenden.
Heb het ook een keer gehad met een doos vol Harry Potter boeken, die ik verkocht had via marktplaats, mooi alles kwijt, boeken en geld, post nl deed er niets mee!
door diumengeSep 20, 2017 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Aangetekend = verzekerd (tot een bepaald bedrag). Van de site van PostNL: "Bij een aangetekend pakket of aangetekende brief tekent de ontvanger voor ontvangst. De maximale schadevergoeding bij verlies of diefstal van uw brief is 50 euro. Voor een aangetekend pakket is dat 500 euro."
Pakje zoek en bonnetje zoek, heeeel toevallig zo samen zoek. En wat zat er dan ik dat pakje, zeker een peper dure Rolex of iets anders met een waarde van enkele duizenden euro's. En postnl moet de schade nu vergoeden zeker, dat is snel geld verdienen.
ook al hebt u een bonnetje, weg is weg bij Postnl. Ik had ook een bonnetje met barcode, maar niemand kan het pakje nog vinden, en dat wisten ze al na een dag of 2!
De afgiftebon dient als bewijs dat u het pakketje heeft verstuurt en mocht er dan bij postnl wat misgaan dan ligt de fout bij hun en bent u gevrijwaard want u kunt bewijzen dat u het pakketje heeft verstuurt. De afgiftebon is een soort kassa strookje en die gaat vaak tussen de bonnen van de super dus zoek nog eens goed want wellicht is die nog terug te vinden.Misschien herinneren ze u bij het postagentschap ook nog en kunnen ze daar de zending nog traceren.
De bon is weliswaar bewijs van verzending, maar dat ontkent ook niet. Het is echter geen bewijs dat het niet is aangekomen. Dat moet u kunnen bewijzen. Dat kan alleen bij aangetekende verzending.
Ook al verzekert u het pakket of heeft u een verzendbewijs, Postnl praat zich er altijd onderuit dat het niet aan hun licht en verwijzen weer naar een artikel in hun voorwaarden. Het verzenden is bij postNL altijd een gok of het aankomt anders pech voor verzender. schade uitkeren doet postNL toch niet. De service van postNL word steeds slechter en het verzenden steeds duurder, nog even en je kunt een pakket beter zelf brengen.(weet je ook zeker dat het aangekomen is) Ook met het weghalen van brievenbussen heeft postNL steken laten vallen. Op industrie en bedrijventereinen zie je overal brievenbussen staan. Hier in een woonwijk met vele ouderen en bejaarden staat er niet een meer. Mensen moet met hun rollator maar een kilometer sravellen om hun post weg te krijgen. Voor deze slechte service mogen ze van de staat ook nog steeds de postzegels duurder maken, en dan willen ze ook nog minder dagen post bezorgen. Ik hoop dat er snel meer en goede concurentie komt voor PostNL.
Ik kan het nog sterker vertellen, zelfs met track/trace code, ontvang ik een lege envelop. Inhoud verdwenen. Post NL neemt geen verantwoordelijkheid. Speelt de bal terug naar Royal Mail, ze beweren zelfs dat toen de envelop ontvangen werd bij Post NL hij 22 gram woog en het gewicht NIET veranderd was tot aflevering. Hoekje van envelop was opengemaakt (slechte verzendmethode dat wel). Ik heb envelop gewogen met wat er nog aan papier inzat 6 gram. Dus ergens in NL heeft iemand (??? postbode) de envelop geopened en inhoud eruit gehaald. (zeer waardevolle inhoud)
UIteindelijk kreeg ik min. bedrag vergoed via PAYPAL (ere wie ere toekomt), maar waardeloze reacties van PostNL.
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer