Ja
door Jantburg Jun 14, 2021 om 20:27
Computers & telefonie

Paradigit wil mijn geld niet terugstorten!

Paradigit wil mijn geld niet terug storten, volgens de DHL, is het pakketje bij hen aangekomen, door ziekte was ik niet in staat om eerder actie te ondernemen. Ik heb alle bewijsstukken nog wat moet ik doen om alsnog mijn geld terug te krijgen?

4317 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 14, 2021 om 20:42
7156 Antwoorden / 3 Vragen
getty
door getty - Jun 14, 2021 om 20:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe lang geleden speelde dit dan?

diumenge
door diumenge - Jun 14, 2021 om 21:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien even het volledige verhaal vertellen, dat er een pakketje bij Paradigit is aangekomen is niet zondermeer reden voor 'geld terug'.

sw
door swat1500 - Jun 14, 2021 om 22:27
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een online bestelling niet binnen de zicht termijn heeft teruggestuurd, wellicht door uw ziekte, dan staat Paradigit in haar recht.

aurora1
door aurora1 - Jun 14, 2021 om 23:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vertelt u eens het hele verhaal en daarbij de tijdslijn.

Met dit summiere is weinig aan te vangen.

mahadma
door mahadma - Jun 15, 2021 om 01:00
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Als u OP TIJD, dus binnen 14 dagen na ontvangst , de artikelen teruggestuurd heeft, dient u binnen 14 dagen uw geld terug te ontvangen.

Als u NA de fatale 14 dagentermij de artikelen teruggestuurd heeft, dan was u "over tijd" enwas de aankoop definitief geworden. En derhalve geen recht op geld terug.

Ik verwacht, gelet op uw opmerking over ziekte, dat u NA de fatale datum geretourneerd heeft. Aub duidelijkheid aub. Mijn kristallen bol blijft nog mistig in deze vraag.

panter22
door panter22 - Jun 15, 2021 om 08:03
6599 Antwoorden / Vragen

Is het pakje zoek geraakt?
Veel gestelde vragen DHL:
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/faq

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 15, 2021 om 08:54
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Als u bwijs heeft gekregen van DHL dat het pakket wel degelijk is afgeleverd is de ultme oplossing om deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  te benutten wegens in gebreke bliven van naleving van wetgeving.

Donuts
door Donuts - Jun 15, 2021 om 09:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als je te laat was met retourneren, door welke oorzaak dan ook, is Paradigit niet verplicht je geld terug te geven.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 15, 2021 om 10:19
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn vermoeden;

U bestelde en werd ziek.
Op het afhaalpunt weekje later opgehaald en dan 2 weken wachten met retour....
Dan is  het te laat retour gegaan.

Niet de afhaal datum maar 1e bezorg poging rekenen zij als aflever datum.
Als je niet iemand anders dit liet regelen is jou risico.

pe
door pebk Jun 18, 2021 om 13:32
579 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dus NIET zo. Als u zelf kiest voor ontvangst bij de buren of het postkantoor, dan is het moment dat het daar aan komt het moment dat te teller begint te lopen. Als ze het niet kunnen afgeven en het daardoor op het postkantoor of de sigarettenboer belandt, dan loopt de teller nog niet.

https://www.ictrecht.nl/blog/pakketje-naar-postkantoor-wanneer-gaat-het-herroepingsrecht-in

mo
door mof - Jun 16, 2021 om 14:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u ergens een bewijsstuk dat u geld zou terugontvangen toezenden (ik neem aan retourneren van een bestelling op afstand)?

als u bijvoorbeeld hygiene artikelen terugstuurt, of voor u persoonlijk aangepaste zaken, heeft u daarop geen recht. Ook niet als u ná de wettelijke termijn van veertien dagen, of ná een evt langere termijn, als dat is overeengekomen in de leveringsvoorwaarden van paradigit, heeft ugeen recht op uw geld terug.

zonder een duidelijk verhaal is deze vraag niet te beantwoorden.

1paul
door 1paul - Jun 17, 2021 om 08:44
3103 Antwoorden / 0 Vragen

voortaan binnen 14 dagen pakketje terugsturen

diumenge
door diumenge - Jun 18, 2021 om 13:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als Jantburg naar Paradigit net zo vlot is met reageren als hier, dan begrijp ik het wel...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 18, 2021 om 17:26
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je ziek bent en niet zelf  iets kan terug  brengen, krijg je geen weekje extra helaas!