fr
door frajo Aug 29, 2012 om 16:44
Computers & telefonie

Pasport scannen

Hallo Allemaal,

I.v.m. een reservering in het buitenland vragen ze mij om een scan van mijn pasport te sturen.
Kunnen jullie mij a.u.b. helpen want ik weet niet hoe ik dit moet doen.

1834 9 Rapporteer

abarth
door abarth - Aug 29, 2012 om 16:48
845 Antwoorden / 19 Vragen

Is het een bonafide partij die een kopie van uw ID vraagt?
En wat is de reden dat ze een kopie willen hebben?

Verder kunt u bij iemand met internet en een scanner (vaak ook op een alles in een printer te vinden) een scan maken van uw paspoort en deze opslaan als pdf.
Deze kunt u dan mailen naar de partij die uw pas nodig heeft.

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 29, 2012 om 16:57
146 Antwoorden / 2 Vragen

Streep wel even uw BSN door, daar heeft de andere partij niks mee te maken.

fr
door frajo - Aug 29, 2012 om 18:44
15 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het het gescand maar ik weet niet hoe ik het in mijn pdf bestand kan opslaan

diumenge
door diumenge - Aug 29, 2012 om 18:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeft ook geen .pdf te zijn, scan zal wel opgeslagen zijn als .jpg dan? Kan je ook prima versturen. Je moet je overigens wel afvragen of het handig is om een scan van je paspoort via e-mail naar het buitenland te sturen, maar daar gaat je vraag niet over.

fr
door frajo - Aug 29, 2012 om 19:06
15 Antwoorden / 5 Vragen

@abarth

Het was een tikfout dus het moet paspoort zijn.

abarth
door abarth - Aug 29, 2012 om 20:39
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=frajo schreef op woensdag 29 aug 2012, 19:06]@abarth

Het was een tikfout dus het moet paspoort zijn.

Dat weet ik en is ook niet erg. we letten hier niet op taalfouten maar Winterteen maakt graag van ieder foutje een heel eigen verhaal.

abarth
door abarth - Aug 29, 2012 om 20:42
845 Antwoorden / 19 Vragen

Weet u wel waar u het kopietje heeft opgeslagen.
Dan kun je of rechtsklikken op het bestand en kiezen voor optie verzenden naar email ontvanger en dan wordt het bestandje automatisch in een mailtje gezet.
Als u dan verder alles invult kunt u daarna de mail versturen (wel even uw mailprogramma openen)

Mocht u via hotmail of gmail werken dan open een mailtje en kies invoegen of bijlage zoek uw bijlage op (plaatje, pdfje of welk bestand dan ook) en verstuur het dan.

Mag ik vragen voor wie en waarom u paspoort nodig zou zijn?

fr
door frajo - Aug 29, 2012 om 23:37
15 Antwoorden / 5 Vragen

@abarth
Ik heb dit nodig voor een reservering voor een vakantie.
Zij vragen dit omdat ze dit nodig hebben om het contract op te maken.
Ik ken dit adres en ik weet bijna zeker dat het vertrouwd is.

abarth
door abarth - Aug 30, 2012 om 00:00
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=frajo schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:37]@abarth
Ik heb dit nodig voor een reservering voor een vakantie.
Zij vragen dit omdat ze dit nodig hebben om het contract op te maken.
Ik ken dit adres en ik weet bijna zeker dat het vertrouwd is.

Ok, is het mailen nu ook gelukt?