gn
door gnosis Oct 9, 2006 om 17:16
Computers & telefonie

PC maakt te veel lawaai gekocht bij Media Markt

Ik heb in mei 2006 bij media markt een pc gekocht Fujitsu Siemens

die veel lawaai maakt, het is net een stofzuiger geluid en als ik de koptelefoon opdoe om naar muziek te luisteren hoor ik de pc nog !

Op een engels forum lees ik ook klachten over fujitsu siemens.

Kan ik bij media markt eisen dat ze er een andere ventilator en/of koeler inzetten?

welk merk ventilator of koeler ?

mvg

johan

437 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga gewoon terug naar de Media Markt , je heb gewoon garantie op je computer en het is niet normaal dat je nu al problemen heb met ventillator.

voorlopig niks eisen en eerst afwachten wat hun oordeel is

eisen komt daarna pas ter sprake

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie aanspraak op een luidruchtige ventilator? Denk het niet. De pc voldoet namelijk precies aan de specificaties van de fabrikant, incl. geluidsniveau. Fujitsu Siemens maakt inderdaad niet zulke stille pc's. Een stillere ventilaror monteren kun je altijd zelf.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, Nou Edwardus een 'niet zo stille pc' is iets anders dan een computer 'die veel lawaai maakt'.

Kijk maar eens hiernaar: lawaaierige computer en je zal toch met mij eens zijn dat dit niet normaal is. Nou ging het hier om een medion en in dit geval om een fujitsuSiemens, maar als het geluidsniveau ongeveer gelijk is, kan ik me de ergenis levendig voorstellen.

Voor topicstarter: Toendertijd heeft Radar (waar de link naar verwijst) actie ondernomen tegen (in dat geval) Medion. Er is toen zelfs een voorbeeldbrief gemaakt voor consumenten waarin duidelijk staat dat Medion kosteloos voor een oplossing moet zorgen. Ondanks dat het hier een ander merk betreft heb je mogelijk toch iets aan de tips + voorbeeldbrief die toendertijd door Radar zijn gegeven: Voorbeeldbrief lawaaierige computer.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je alleen staat met deze klacht, zul je weinig kunnen doen, je kan eventueel vragen of ze je willen helpen met een ander soort ventilator, maar zij zijn dit niet verplicht.
De volgende keer kunt u misschien beter eerst de forums afgaan om u op de hoogte te helpen van wat u wilt kopen, nu achteraf maakt u weinig of geen kans,

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Richard,

bedankt voor je tip,

ik heb de voorbeeld brief van tros Radar gedownload  en zal Media Markt vriendelijk verzoeken een stillere ventilator en /of koeler er in te zetten.Want anders had ik deze pc gewoon niet gekocht.Helaas heb ik geen decibel meter dus kan ik niet vertellen hoeveel lawaai de pc maakt .

de pc is nog geen  6 maanden oud , dus als ik de tros radar mag geloven zijn ze verplicht te repareren, anders vraag ik stichting de ombudsman  http://www.deombudsman.nl/ om hulp.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reparatie is verplicht wanneer de ventilator werkelijk kapot is, maar er zijn gewoon bepaalde processors met ventilator die meer lawaai maakt dan andere.
Stillere computers hebben over het algemeen duurdere en betere ventilators.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan binka,

de tros radar en de ombudsman zijn van mening dat van een pc van 1000 euro ( de mijne kost 1100 euro )  je een nagenoeg stille ventilator ma verwachten.

Ik laat het er zeker niet bij zitten,want dit kon ik niet weten in de winkel.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in mei 2006 bij media markt een pc gekocht Fujitsu Siemens

Maar dit was een half jaar geleden, en nu ga je pas klagen over het geluid.
Voor een klein bedrag koop je een stille ventilator. maar ik wens je succes met je strijd.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

de pc is nog geen 5 maande geleden gekocht, en ik had eerder kunnen klagen , de vakantie zat er ook tussen en andere prive dingen,maar omdat het mijn eerste pc is was ik onzeker, nu ik echter lees dat tros en ombudsman dit lawaai niet normaal vinden, vraag ik ook om een betere ventilator, de wil kosten wel delen.

Als ik er zelf een betere koeler of ventilator in laat zetten vervalt mijn garantie van 24 maanden, snap je?

daarom eerst overleggen in redelijkheid !!

lees  eerst es  http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/qcl2/letter/27/37