Yv
door Yvonne Oortgiese Feb 7, 2019 om 11:33
Computers & telefonie

PC Nederland.com

Gistermiddag is mijn moeder van 80 jaar benaderd door een medewerker van PCNederland.com met een prachtig verhaal dat ze haar 24/7 kunnen helpen wanneer zij problemen heeft met haar laptop. Het contract moest meteen getekend worden voor 1 jaar á € 119,-. Mijn moeder woont in een flat voor bejaarden. Mijn moeder gebruikt haar laptop amper en bij problemen heeft zij voldoende mensen om haar te helpen. Het contract heeft mijn moeder op ons advies binnen 24 uur, dus binnen de 14 dagen gelukkig kunnen ontbinden, echter moest dit wel met een aangetekende brief.
Wanneer je bedenkt dat dit bedrijf huis aan huis gaat bij oudere mensen, voelt dit niet goed. Na wat zoeken op internet blijkt dat dit bedrijf ook in bejaardenhuizen actief te werk gaan. Let dus goed op!
De service zal vast correct zijn, echter vind ik de wijze van klantenwerven erg laag om oude mensen te benaderen met een mooie babbel naar binnen gaan en inspelen op hun gevoel.
Helaas is hier niks aan te doen en mag dit. Maar ik wil wel mensen waarschuwen voor het bedrijf PC Nederland.com

3848 9 Rapporteer

ja
door jackyh - Feb 7, 2019 om 11:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is er in die bejaardenflat geen huismeester?  Zou het geen taak voor hem zijn om dit soort mensen te weren ter bescherming?

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2019 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die huismeester staat de hele dag bij de ingang te controleren?

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2019 om 11:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hier is al eerder een TV programma over geweest. U kunt eventueel een klacht indienen bij de ACM over dit bedrijf.

tdmduc
door tdmduc - Feb 7, 2019 om 11:56
704 Antwoorden / 2 Vragen

"slechts 119 euro per jaar" staat er op hun site. Ik zie kansen voor mezelf ;-)

Student-aan-huis is ook zo'n leuk prutsbedrijfje.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2019 om 11:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is die medewerker daadwerkelijk in de flat voor bejaarden geweest, neem aan van wel omdat ze gelijk moest tekenen. Vreemd dat er dan geen supervisie is om de ouderen tegen dit soort praktijken te beschermen. M.i. valt dit onder de colportagewet, dus niet geldig. Natuurlijk is er wel iets aan te doen: gewoon even uwerzijds aktie ondernemen dat het 'feest' niet doorgaat.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2019 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat voor “supervisie” verwacht u in een flat voor senioren? Er zit geen portier waar men langs moet.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2019 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Adviseer uw moeder niet meer op colportage aan de deur, op straat of aan de telefoon in te gaan.

Houd haar bankrekening in de gaten, dat ze toch niet stiekem incasseren..

En wat is een flat voor bejaarden? Ze zal toch gewoon een eigen voordeur hebben waar aangebeld wordt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2019 om 17:25
16843 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. @GERBERA zend uw klacht klacht naar www.consuwijzer.nl (van de ACM)

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2019 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees hier altijd dat bejaarden niet betutteld willen worden en dat ze nog bijdehand genoeg zijn, maar als het zo uit komt, moeten ze toch wel in bescherming worden genomen? Het is of het één of het ander. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.

Zou niet weten waarom er over deze club een klacht moet worden ingediend.

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2019 om 17:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog even en het gaat hier naar toe https://www.youtube.com/watch?v=XSEWTuzgp2M

panter22
door panter22 - Feb 8, 2019 om 10:30
6599 Antwoorden / Vragen

Je moeder is mogelijk  nog wat onwennig met de laptop en wil niet altijd haar familie vragen om raad.
Dan ben je een gemakkelijke prooi voor dit soort bedrijven.
Is misschien een abonnement op Seniorweb iets voor haar?
https://www.seniorweb.nl/