dhiemstra01
door dhiemstra01 Mar 27, 2017 om 13:53
Computers & telefonie

Pc onderhoud

Ik gebruik internetbeveiliging van Ziggo. Nu is mij vraag kun je met AVG TuneUp je pc schoon en update houden,
of maak dat toch niks uit. Graag hoor ik jullie mening hier eens over, alvast bedankt

15006 19 Rapporteer

kv
door kvjapio - Mar 27, 2017 om 14:11
281 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat u er weinig extra van zal merken. Ik heb zelf ook AVG en die is al uitstekend op zich. Er wordt onmiddellijk gewaarschuwd als er iets verdachts binnen komt. Natuurlijk krijg ik ook steeds (betaalde) aanbiedingen van ze (hun goed recht), maar ik ga er niet op in. Win10 heeft ook nog standaard defender aanstaan, dus ik voel me al genoeg beveiligd.
En met een programma van Ziggo zit het dan helemaal goed, toch? Voor schoonmaak gebruik ik regelmatig cccleaner.
Samen houden ze mijn pc schoon en up to date.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2017 om 14:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Topicstarter heeft het over AVG TuneUp, dat programma heeft NIETS met beveiliging te maken.

DOOR KVJAPIO - 27 MRT. 2017 OM 14:11
89 ANTWOORDEN / VRAGEN

Ik denk dat u er weinig extra van zal merken. Ik heb zelf ook AVG en die is al uitstekend op zich. Er wordt onmiddellijk gewaarschuwd als er iets verdachts binnen komt. Natuurlijk krijg ik ook steeds (betaalde) aanbiedingen van ze (hun goed recht), maar ik ga er niet op in. Win10 heeft ook nog standaard defender aanstaan, dus ik voel me al genoeg beveiligd.
En met een programma van Ziggo zit het dan helemaal goed, toch? Voor schoonmaak gebruik ik regelmatig cccleaner.
Samen houden ze mijn pc schoon en up to date.

henkvanstots
door henkvanstots Mar 29, 2017 om 12:52
24 Antwoorden / 1 Vragen

Een anti-statische doek helpt ook bij het schoon houden. :-)

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Mar 27, 2017 om 14:19
53 Antwoorden / 82 Vragen

Heel vriendelijk bedankt voor uw antwoord.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2017 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat Ziggo beveiliging betreft: ik hoop wel dat je dan de betaalde versie hebt. De gratis versie beschermt alleen tegen virussen bij email.

Als je een cleaner noodzakelijk vindt, kun je net zo goed de gratis versie van CCleaner gebruiken. Kies voor downloaden van de Slimversie  http://www.piriform.com/ccleaner/builds

dhiemstra01
door dhiemstra01 Mar 27, 2017 om 14:25
53 Antwoorden / 82 Vragen

Ik heb ook de betaalde versie van ziggo,

ja
door janf43 Mar 27, 2017 om 15:14
733 Antwoorden / 0 Vragen

"De gratis versie beschermt alleen tegen virussen bij email. "

@Carola 83 De gratis versie van Ziggo, die via mijn Ziggo te downloaden is, is een volledig functionele versie van f-Secure voor 1 PC. Voor meerdere PC's moet een licentie worden gekocht. Uw stelling is niet geheel correct, maar email wordt inderdaad op virussen gecontroleerd, maar dat heeft niets te maken met de Ziggo virusscanner.

Cookies
door Cookies Mar 27, 2017 om 15:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als jij denkt dat die gratis versie 'volledig functioneel' is, moet je maar eens goed kijken op de Ziggo site.

Ka
door Kassafoutje Mar 29, 2017 om 07:30
19 Antwoorden / Vragen

Zou je dan een linkje willen plaatsen want ik kan het niet vinden.

dokun
door dokun Mar 29, 2017 om 16:47
152 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een Ziggo internet pakket krijgt u standaard 1 gratis licentie voor F-Secure Internet beveiliging Basis. Dit staat er bij Ziggo: >>>

Internetbeveiliging Basis

Gratis voor klanten met Internet van Ziggo

Het pakket Internetbeveiliging Basis is gratis en biedt maximaal 1 pc bescherming tegen:

  • virussen
  • spyware

Internetbeveiliging Basis is ook geschikt voor Windows 10.

, dit is voor het volledig functioneel. Deze licentie werkt op 1 pc wilt u meer pc's beveiling moet u een licentie bijkopen. <<<<

MAW:  De gratis Ziggo-licentie is gewoon precies hetzelfde als de licenties voor meerdere pc's. De gratis Ziggo licentie is alleen gratis als u een Ziggo pakket heeft.

Cookies
door Cookies Mar 29, 2017 om 16:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dokun: het antwoord heb ik allang gegeven en als je dat eens zou lezen, kun je zien dat de GRATIS versie alleen de mails + bijlagen scant. GRATIS biedt geen bescherming bij surfen en downloaden!

ja
door janf43 Mar 30, 2017 om 09:56
733 Antwoorden / 0 Vragen

@Carola83

dat is onjuist. F-secure is een complete virusscanner.

reflecs
door reflecs Mar 30, 2017 om 16:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

We hadden deze discussie toch al eens eerder gehad :) ? Maar om het makkelijker te maken; het heet nu Safe Online: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/safe-online/ . Alleen staat dat niet overal vermeld, dat is dan wel weer jammer.

Ge
door Genee - Mar 27, 2017 om 14:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw computer zo nu en dan eens laten scannen door Windows Defender.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17466/windows-defender-offline-help-protect-my-pc

marita5
door marita5 - Mar 27, 2017 om 15:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dhiemstra01,

Avg Tune Up heeft u niet nodig , dit programma is ook nog eens moeilijk te verwijderen .

gsm
door gsm - Mar 27, 2017 om 15:26
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Kort geleden heb ik nog een computer hersteld, waarbij het gebruikersprofiel niet meer geladen kon worden. Het had er alle schijn van (systeemlogboek), dat AVG TuneUp er de oorzaak van was dat verschillende services niet meer geladen konden worden. Als je persé wil cleanen enz, gebruik dan liever het gratis beschikbare programma CCleaner.

Een advies:
AVG is een antiviruspakket en geen Tuner. Ik snap trouwens niet hoe mensen er toe komen om steeds maar weer de PC te willen tunen.
Windows 10 doet dat voor een deel al zelf, zoals het defragmenteren van harde schijven. TuneUp van AVG, of van wie dan ook, heeft volgens mij niet veel zin en is denk ik alleen maar een gevaar voor de goede werking van Windows.

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2017 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lijkt me allemaal een beetje overbodig. ;-)

costnix
door costnix - Mar 27, 2017 om 16:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebruikmaken van zo'n "Tune-up" prgramna is net zo iets als een groot scherp mes aan een kleuter geven :-(

dhiemstra01
door dhiemstra01 Mar 28, 2017 om 15:04
53 Antwoorden / 82 Vragen

Dat zegt mij genoeg, bedankt voor de tip

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2017 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dergelijke programma's gebruiken is totaal overbodig en vragen om problemen als u pech heeft.
Lees eventueel nog hier: https://www.schoonepc.nl/windows10/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 29, 2017 om 00:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als het echt om een pc gaat, maak deze dan ook 2x per jaar intern schoon.
Alle ventilatoren even afstoffen en de koeler van de processor niet vergeten. Als u handig ben dan ook even de koelpasta bij de processor vervangen.
Stofvrij maken kan prima met een stofzuiger maar met beleid.

jo
door jorisw Mar 29, 2017 om 09:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

2x per jaar de koelpasta vervangen???????

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 29, 2017 om 12:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jorisw, nee dat zou belachelijk zijn. 2 x per jaar schoonmaken en af en toe de koelpasta vervangen. Ik heb het inderdaad zeer onduidelijk geschreven.
Terechte opmerking van je.

gsm
door gsm Apr 1, 2017 om 11:01
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Zeer gevaarlijk advies. Je hoort er wel bij te vertellen dat statische elektriciteit een groot gevaar vormt voor de onderdelen van de computer. Alleen bij gebruik van de juiste kleding en materialen is het veilig om op deze manier een PC te reinigen. Zelfs al voel je er zelf niets van dan toch nog kunnen ontladingen van statische elektriciteit grote schade aanrichten en de computer onbetrouwbaar of zelfs kapot maken.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 1, 2017 om 20:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@gsm, ik hang een draadje naar mijn CV leiding en dit gaat al vele jaren en pc's prima.
Maar ik weet dat statische elektriciteit een risico is. ( Of soms een smoes om.wat nieuws te kopen :-))

Wi
door Wil_H - Mar 29, 2017 om 07:40
270 Antwoorden / Vragen

AVG Tune up en al die andere zgn. onderhoudsprogramma's hebben geen enkele meerwaarde voor het goed functioneren van Windows. Alles wat deze programma's kunnen, doet Windows zelf al automatisch en beter. Bovendien zijn bepaalde functies zoals schijfdefragmentatie bij de nieuwste pc's en laptops met SSD-schijven volslagen nutteloos en zelfs schadelijk voor de levensduur van de SSD.
Zorg dat je een goede virusscanner hebt draaien en vertrouw niet alleen op Windows Defender die nog geen virus ontdekt ook al struikelt die er over.
Het up to date houden van Windows doet Windows update zelf het beste. Zowel Windowsonderdelen als stuurprogramma's voor moederbord, lan-, video- en geluidsadapter worden automatisch door Windows Update gedownload en geïnstalleerd.
Als je graag je pc zelf wilt onderhouden dan is er op internet gratis voldoende informatie te vinden hoe je dat verantwoord en veilig kunt doen, zodat je niet je Windowsinstallatie vernaggelt omdat je dingen gaat veranderen of wissen die belangrijk zijn voor het goed functioneren van Windows.
Het enige wat Windows onderhoud en geen van die programma's kunnen is de pc of laptop stofvrij houden en dat doe je door met wat perslucht het stof uit de ventilatie gaten te blazen.
Wel de ventilatoren even met een potlood o.i.d. blokkeren om te voorkomen dat ze te hard rond gaan draaien waardoor ze defect kunnen draaien.
Na het schoonblazen kun je dan bij pc's het moederbord nog even optisch controleren op roest en op condensatoren die bol staan. Dat zijn zekere tekenen dat je pc binnen korte tijd aan vervanging toe is.
Bij laptops kan dat niet zonder eerst de behuizing open te schroeven. Maar dat doe je alleen als je weet waar je op moet letten bij de demontage.

Cookies
door Cookies - Mar 29, 2017 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@kassafoutje: binnen 10 seconden op de Ziggo site gevonden:

Met Internetbeveiliging Basis bescherm je gratis één computer met antivirus en antispyware. De filters van Internetbeveiliging Basis controleren je mail automatisch op virussen en spyware.

Wil je je pc ook beschermen tijdens het surfen of downloaden van bestanden?
Of wil je méér dan 1 computer beschermen? Daar hebben we
Internetbeveiliging Uitgebreid voor.

DOOR KASSAFOUTJE 29 MRT. 2017 OM 07:30
19 ANTWOORDEN / VRAGEN

Zou je dan een linkje willen plaatsen want ik kan het niet vinden.

dokun
door dokun Mar 29, 2017 om 16:50
152 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.ziggo.nl/internet/internetbeveiliging/

ra
door raymondpeil@hotmail.com - Mar 29, 2017 om 13:11
3 Antwoorden / Vragen

Zelf gebruik ik AVG basis (gratis) en windows heeft defender, beide steeds op tijd geupdate.
Nooit ergens last van.

varakassapannel
door varakassapannel - Mar 29, 2017 om 13:26
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Je kunt Microsoft ESSENTIAL laden deze is gratis van microsoft gebruik ik al jaren zeer tevreden en is gratis, dit is een vrus scanner, en voor op te schonen kun je ADW Cleaner gebruiken zeer betrouwbaar succes ermee

varakassapannel
door varakassapannel - Mar 29, 2017 om 13:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

Voor virussen kun je ESSENTIAL van MICROSOFT gebruiken is gratis en voor op te schonen kun je ADW Cleaner gebruiken is ook een gratis versie zeer tevreden hierover

pe
door pebk - Mar 29, 2017 om 14:59
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb goede vragen met Patch My PC (link).

Deze controleert van een heel stel applicaties of het de laatste versie in en installeert nieuwe versies automagisch, indien gewenst.

vr1944
door vr1944 - Mar 29, 2017 om 16:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

TuneUpe maakt hoofdzakelijk gebruik van de schoonmaak tools die al windows aanwezig zijn zoals schijfopruiming, browsergeschiedenis wissen etc .Er is niks mis met dit programma als je voor gemak gaat.

frits
door frits - Mar 29, 2017 om 22:08
146 Antwoorden / 5 Vragen

Met Ccleaner kom je al een eind, maar je krijgt hen NOOIT echt schoon na intensief gebruik issie na 3 a 4 jr volgevreten maar als je het goed wilt doen, BackUp wat niet wil missen en terug naar fabrieks instelling zoals hem kocht, is de enige oplossing ik doe dit altijd na 3 jaar je zult verbaasd zijn hoe snel hij weer is.