con1
door con1 Mar 24, 2020 om 16:26
Computers & telefonie

PC reageert traag

Mijn PC (i7 quad core processor onder Windows 10) start dankzij de SSD snel op maar ik heb het idee dat er processen draaien op de achtergrond ook als ik er niets mee doe. Heb mijn virusscanner (Bitdefender) al laten scannen maar die zegt dat er niets aan de hand is. Regelmatig springt de HD aan of een ventilator. En als ik zit te gamen reageert hij soms hokkerig. Wat kan hier aan de hand zijn? En wat kan ik er aan doen. Bij voorbaat dank voor de hulp. Groet Con

6990 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 24, 2020 om 16:52
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Als u er met gamen ook last van hebt denk ik dat er te weinig RAM  geheugen is.

con1
door con1 Mar 24, 2020 om 18:18
29 Antwoorden / 28 Vragen

Kreeg een stopcode memory management. Dus ik denk inderdaad dat er iets mis is met mijn Ram geheugen. Morgen naar  de pc dokter

sjjoppy
door sjjoppy Mar 24, 2020 om 18:27
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Prima idee, het zou de oplossing kunnen zijn.

tdmduc
door tdmduc Mar 24, 2020 om 20:17
703 Antwoorden / 2 Vragen

"Morgen naar  de pc dokter"

Waar dan?

#CoronaCrisis

ma
door malty - Mar 24, 2020 om 16:57
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik begrijp is het een computer met ssd en een conventionele harde schijf.
Was dit al af fabriek of heeft u zelf een ssd bijgeplaatst?

Laat eens een bootable virus scanner draaien, dus voordat windows opgestart is.
bitdefender zal wel zo'n tool hebben maar ook Kaspersky b.v.
Verwijder bitdefender, bescherming wordt door windows 10 overgenomen, om te zien of bitdefender zelf het vertragen veroorzaakt.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2020 om 17:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Stof? Maak de pc eens schoon (stroom er af!)
Ter info: https://www.seniorweb.nl/artikel/5-klusjes-voor-snelle-pc-windows10

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2020 om 17:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou eens in de logboeken kunnen kijken. Type 'log' in het zoekscherm in en klik op 'Logboeken'.

tdmduc
door tdmduc - Mar 24, 2020 om 20:20
703 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij bleek het te liggen aan o.a. op de achtergrond draaiende sychronisatie van mijn Google Drive en mijn Dropbox.

Eenmaal dit proces ge-killed te hebben bleek de rust in de CPU en Memory-tent weer terug te keren en kon ik weer normaal werken.

Het ligt dus niet altijd aan de hardware.

(ook i7 en SSD's)

zw
door zwaardvis - Mar 24, 2020 om 22:44
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En er draait natuurlijk vrijwel constant een update op de achtergrond. Vorige week nog een Windows update en dagelijks Antivirus updates.
Zelf zet ik altijd de automatische updates uit door een datalimiet (voor autom.updates windows) op het netwerk te zetten van 1MB per maand en vervolgens 1x per maand de updates handmatig op te starten door de download te bevestigen bij instellingen.

gsm
door gsm - Mar 25, 2020 om 13:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klik met de rechter muisknop op de taakbalk (lege plek).
Klik op Taakbeheer.
Klik onderaan in het Taakvenstertje op Meer details (indien nodig).
Kies tabblad processen en klik op Processor (%).
Je kunt zo eenvoudig zien welk process de Processor het meest belast.

con1
door con1 Mar 25, 2020 om 13:35
29 Antwoorden / 28 Vragen

Inmiddels staat de PC bij de dokter. Benieuwd wat er aan de hand was/is. Houd jullie op de hoogte.

Pe
door PeterBoelhouwer - Aug 20, 2020 om 13:03
2 Antwoorden / Vragen

Hoi Con,

Ik heb nog niet gezien dat u op één van de anderen hun antwoord hebt gereageerd dus ik ga er vanuit dat het probleem nog steeds staat.

Dit kan aan verschillende problemen liggen. Laatst heb ik ook met gamen en het kijken van films problemen gehad, wat achteraf vooral te maken had met een hoop stof in de ventilator en animaties die ik aan had staan in Windows. Nu had ik geen i7 processor, maar een i3. Hier zijn een aantal resources die mij hebben geholpen:
https://reviewify.nl/gids/laptop-sneller-maken/ (Nederlands)
https://www.pandasecurity.com/mediacenter/tips/how-to-make-your-computer-faster/ (Engels)

Hopelijk heb je er wat aan en kan je het probleem verhelpen.

Groetjes,

Peter

con1
door con1 - Aug 20, 2020 om 13:16
29 Antwoorden / 28 Vragen

Inmiddels is het probleem opgelost. Sorry mensen dat had ik jullie eerder moeten laten weten. Het bleek in de videokaart te zitten die op instorten stond. Iedereen nog bedankt voor het meedenken.

Pe
door PeterBoelhouwer Aug 20, 2020 om 13:59
2 Antwoorden / Vragen

Goed om te horen! :)