Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2018 om 11:41
Computers & telefonie

PDF omdraaien

Hallo allemaal , ik heb een PDF bestand ontvangen maar alle tekst staat op zijn kop.  0p zich geen punt want je kunt de tekst roteren.
Nu dacht ik slim te zijn om na het roteren de file met een andere naam op te slaan omdat ik deze moet doorsturen. Echter de nieuwe PDF staat gewoon weer ondersteboven. Hoe kan ik dit fixen?

16170 7 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - May 18, 2018 om 11:45
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je wel Acrobat DC Pro?

Met de Acrobat Reader kan je namelijk alleen maar aantekeningen maken en geen documenten bewerken.

Indien "nee":

Je kan een PDF in Word openen/importeren/opslaan als en dan binnen Word bewerken en opslaan als een PDFdoc.

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2018 om 11:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tdmduc,,  thanks voor deze tip.  Ga het straks direct proberen.

Cookies
door Cookies - May 18, 2018 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of even uitprinten en opnieuw - goed - scannen. Of de verzender even vragen de pdf correct te verzenden.

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2018 om 12:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola,  tja dat zou een handige optie zijn maar het gaat om een Spaans verkoopcontract van onze woning en we hebben daar al met een tolk moeten werken want de notaris spreekt geen woord Engels en ik heel bescheiden Catalaans.. Als hij dat opnieuw gaat doen ben ik een paar honderd euro kwijt het gast om 84 pagina's
Dus als tip van @tdmduc niet werkt ga ik maar printen en opnieuw scannen.

edrick3
door edrick3 - May 18, 2018 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou FoxitReader kunnen installeren en dan gebruik maken van de mogelijkheid om te updaten met een gratis mogelijkheid van 14 dagen

gratis proefdownload van Foxit PhantomPDF. Met de aanvullende functionaliteit van PhantomPDF kunt u het volgende:
  • Inhoud en lay-out bewerken
  • Exporteren naar Word en andere bestandstypen
  • Gescande documenten bewerken en doorzoeken
  • Kopteksten, voetteksten, watermerken, etc. toevoegen
  • Documenten ondertekenen en beveiligen
  • Bijhouden wie uw documenten leest
  • Lezers op de hoogte stellen van nieuwe updates
  • Gebruikers toegang geven tot documenten en de toegang ontzeggen
  • Samenwerken en delen makkelijker maken
  • Pagina's verplaatsen, draaien, bijsnijden, invoegen en verwijderen

marita5
door marita5 - May 18, 2018 om 13:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerry1969 ,

Probeer eens met PDF Lezer .
Ik heb dit getest door een document wat recht stond , het ondersteboven te draaien , en toen opgeslagen .
Heb het document opnieuw geopend  toen op meer  ( 3 puntjes geklikt  gekozen voor roteren )  weer recht gezet , naam gewijzigd en opgeslagen , dit lukt wel .

Ps : U moet bij Lezer rechts klikken , dan krijgt u de opties te zien .
       Pdf lezer kunt u downloaden via store .

Gerry1969
door Gerry1969 - May 18, 2018 om 15:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoera het is gelukt,  iedereen bedankt voor de hulp en PDF lezer stond op de laptop van mijn dochter en daarmee is het gelukt.
Super!

marita5
door marita5 May 18, 2018 om 16:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerry1969 , U kunt op uw laptop PDF lezer downloaden via store . Via verkenner ( klik op documenten ) kunt u bovenaan kiezen met welke lezer u de documenten wilt openen .

edrick3
door edrick3 - May 18, 2018 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

beve
door beve - May 21, 2018 om 22:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, er zijn naar mijn idee heel wat mogelijkheden om je PDF document om te draaien.  Ik redeneer vanuit iMac - Apple, maar in Windows zal het ongetwijfeld mogelijk zijn met overeenkomstige functies:
1. open het programma in Finder (Verkenner in Windows) draai het document om en "Save Als" (desnoods onder een andere naam);
2. idem maar dan met Adobe Reader;
3. druk het document af en scan het zoals je het wilt hebben;
4. haal het binnen in een fotobewerkingsprogramma, draai het om en bewaar het.
Succes

marita5
door marita5 May 21, 2018 om 22:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@beve , lees de antwoorden boven u , probleem is opgelost , als u de reacties had gelezen is 84 pagina`s afdrukken en scannen een hele opgave .