kr
door kreeftje Aug 4, 2010 om 23:38
Computers & telefonie

Perforen van 4 gaatjes

Wie kan mij vertellen hoe ik met een gewone perforator VIER gaatjes kan maken in een A-4 vel papier?
Er zijn ringbanden - o.a. van de banken - die vier ringen hebben dus daar kunnen mijn papieren met slechts twee gaatjes niet netjes in.
Ik weet dat er een foefje voor is maar weet niet meer precies hoe dat zit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

44204 106 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

A4 dubbel vouwen met zachte knik maken aan de kant van de gaatjes (links)
Midden van de perforator (meestal extra lijntje) zetten aan de linker(onder)zijde van de knik.
perforeren
blaadje openvouwen weer tot volledig A4
Midden van de perforator zetten op de zachte knik
opnieuw perforeren
klaar

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ridder,
Ik heb het tot twee keer toe precies volgens jouw gebruiksaanwijzing gedaan maar helaas.... de gaatjes komen alle vier praktisch naast elkaar uit.
Zou je het misschien zelf nog een keertje uit willen proberen? Misschien zie je iets over het hoofd?
Maar toch bedankt!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een perforator hebt met een liniaaltje waarop de metingen staan. dan zet je deze tussen de afmetingen A6 en 3x8, dan perforeer je de goede linkerkant, en dan draai je het papier om, om vervolgens aan dezelfde zijde aan de onderkant gaatjes te perforeren.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor ca. tien euro heb je al een 4-gaats perforator. Waarom moeilijk doen als je
dit in 1 keer goed kan krijgen. Overigens sommige banken geven inderdaad a4 mappen aan kliënten waar dan 4 ringen in zitten. Dit probleem heb ik bij mijn bank voorgelegd m.b.t. het perforeren, maar zij hebben geen andere mappen.

m.vr.gr. f.weele

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit ervaring: Blaadje in het midden knikken, openvouwen, midden van de perforator op de knik en perforeren. Weer op de knik vouwen, zodat de gaatjes over elkaar heen vallen (je ziet maar één gaatje), onder de perforator schuiven, perforator ondersteboven keren en papier zodanig schuiven dat het papiergaatje precies onder een van de gaatjes van de perforator vallen. Prik, en je hebt 4 passende gaatjes. Geeft niet als de gaatjes niet helemaal over elkaar vallen, geeft alleen maar iets meer speelruimte.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dubbel vouwen heb ik ook zovaak geprobeerd, maar dat werkt echt niet.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet perforator op juiste hoogte naast/tegen de bovenbeugel en stop het papier er op de juiste hoogte (zoals hij in map moet) tussen en maak gaten, zelfde doe je bij de benedenbeugel.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Hier even bestellen.
Dan werkt het altijd goed.
Of kijk bij, HEMA, XENOS of ACTION die hebben vaak aanbiedingen.

Hier bestellen en prijs vergelijken.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

kreeftje

Zet de perforator op stand 888. Perforeer dan links onder. Draai het blad om. Perforeer dan weer links onder.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag allemaal,
Om te beginnen: allemaal bedankt voor de suggesties!
Helaas....ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar!
Ik heb een perforator waar alle genoemde maten opstaan, A-4, A5, FOL 3 x 8, A6 dus ik kon mooi alle door jullie voorgestelde varianten proberen maar het lukt mij gewoon niet!

Soms zit er maar een minimaal verschil in maar toch nog niet passend voor de ringband.
Poltol, bedankt voor de link; ik heb er gekeken maar ik heb niet altijd een 4-rings perforator nodig en wat zijn ze nog prijzig.....meer voor professionelen denk ik en het gaat bij mij slechts om mijn huishoudelijke administratie.

Zouden jullie als tipgevers zelf eens willen proberen of jullie tip werkt? Misschien komen jullie er dan achter wat ik waarschijnlijk fout doe óf lukt het bij jullie ook niet...?
Overigens komen de probeersels van Read en Chris74 het dichtst in de buurt.
Ik ben benieuwd!
Hartelijke groet.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik vertelde zo gebruik ik al jaren mijn perforator om 4 gaten erin te krijgen, je moet inderdaad even goed meten dat het er precies tussen die 2 maten zit, Ik heb op het liniaaltje ook een streepje gezet zodat ik het altijd kan terug vinden.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

kreeftje

En toch begrijp ik het niet. Bij mij werkt de 888-methode feiloos. Vergeet je niet het blad in zijn geheel om te keren (zodat de achterkant de voorkant wordt).

Nogmaals groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het liniaaltje bij mij zit stand 888 er niet op.
A-4, A5, FOL 3 x 8, A6 dit zijn de maten die er bij mij opstaan.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer de 3 keer 8 eens?

welk merk perforator heb je?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf geen probleem met het perforeren ik doe het al jaren op de manier tussen de A6 en 3x8 en dat gaat perfect. Het is even heel goed meten.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kreeftje,

1.) Leg het vel A4 tegen de ringen en zet met een potlood een streepje waar de ringen zich bevinden.
2.) Vouw het vel zodanig dat je de streepjes precies op elkaar hebt. Je hebt nu nog maar 2 streepjes over.
3.) Vouw het dubbelgevouwen vel nogmaals door de helft zodat de twee overgebleven streepjes op elkaar vallen en je hebt het midden.
4) Plaats dit midden op het merkteken in de perforator en voila. Even checken of het goed is en dan een teken op de liniaal van de perforator plaatsen voor de volgende keer.

Succes!

G.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kreeftje,

Ik moet ook wel eens 4 gaatjes hebben.
Ik vouw eerst mijn blad dubbel, weer openvouwen en als het goed is staat er een streepje op je perforator, dat leg je gelijk met de vouw.
Daarna houdt je de perforator ondersteboven, je legt het papier er zodanig tussen dat er 1 gaatje precies in het gaatje van de perforator valt, dan heb je de goede afstand.
Dit doe je zowel aan de boven als aan de onderkant.
En als je dat erg lastig vindt, misschien kun je bij de Action eens kijken of ze daar een 4-gaats perforator hebben, lijkt me daar niet zo heel veel te kosten.
Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt.
Succes, Wilma.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

perforator op 888 zetten, twee gaatjes onderin. Papier omdraaien en weer twee gaatjes. Past precies!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
Ik doe het zo, A4 door midden vouwen gaatjes maken, in de map doen en dan de andere pennen voorzichtig aandrukken op het A4 zodat er een afdruk komt.
Dan A4 er uit halen en de afdrukken 1 voor 1 onder de perforator doen, wel kijken of de pen van de perforator op de afdruk komt,
Het is wat extra werk maar zo lukt het mij wel.
succes

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even verduidelijken waar die "888" (of 3 x 8) vandaan komt:
Tussen de gaten zit , hart op hart, precies 8 cm en je hebt drie tussenruimtes.

De goedkoopste variant van een perforator waar dit fatsoenlijk mee lukt is er eentje met een lineaaltje dat je in en uit kunt schuiven.

Zet je het lineaaltje op A4 (vrijwel helemaal uitgeschoven), en je legt het papier met de (korte) onderkant tegen de aanslag, dan worden er twee gaatjes op de juiste plek, aan de lange kant van het papier geprikt.

Voor vier gaten schuif je het lineaaltje naar binnen tot de 888. Ook dán weer de (korte) onderkant van het papier tegen de aanslag houden en prikken. Er zitten nu aan de lange kant twee gaten op de onderste helft van het papier.
Nu draai je het papier om, waarbij de onder- en bovenkant wisselen en de lange kant blijft waar ie is.
Papier weer tegen de aanslag en weer prikken...

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik nog geen perforator had met de stand 888 (dat is de begeleider circa 5 mm verder naar binnen drukken dan de A6-stand) maakte ik gewoon twee gaatjes ongeveer in het midden en mikte dan met de perforator zodanig dat de volgende keer de linkerpin precies op een van de eerste twee gaten kwam en dan met de rechterpin hetzelfde aan de andere kant van de pagina. Even goed kijken en uitmikken maar het werkte wel.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop voor 1 euro een klemmap bij de Action. Maar nu ga je waarschijnlijk zeggen dat er geen Action bij je in de buurt zit. Dan kan je naar de boekhandel voor 1,50.
Groeten, Hans

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens met een lineaal - aftekenen en met een holpijp en hamer gaten inslaan groetjes

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het allermakkelijkst.... koop doorzichtige plastic insteekhoezen met ringbandgaatjes. Ze zijn ook verkrijgbaar met 4 gaatjes !

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

kreeftje schreef op donderdag 5 aug 2010, 20:29: Dag allemaal,
Om te beginnen: allemaal bedankt voor de suggesties!
Helaas....ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar!
Ik heb een perforator waar alle genoemde maten opstaan, A-4, A5, FOL 3 x 8, A6 dus ik kon mooi alle door jullie voorgestelde varianten proberen maar het lukt mij gewoon niet!

Soms zit er maar een minimaal verschil in maar toch nog niet passend voor de ringband.
Poltol, bedankt voor de link; ik heb er gekeken maar ik heb niet altijd een 4-rings perforator nodig en wat zijn ze nog prijzig.....meer voor professionelen denk ik en het gaat bij mij slechts om mijn huishoudelijke administratie.

.
Zouden jullie als tipgevers zelf eens willen proberen of jullie tip werkt? Misschien komen jullie er dan achter wat ik waarschijnlijk fout doe óf lukt het bij jullie ook niet...?
Overigens komen de probeersels van Read en Chris74 het dichtst in de buurt.
Ik ben benieuwd!
Hartelijke groet.

de oplossing is al een aantal malen gegeven. Duw het stripje van de perforator tot het streepje boven 888, dus niet bij A6, want dat staat er net boven. Dit moet werken, een dure 4 gaats kopen, maar dat is echt niet nodig.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat die bankmap maar en koop zelf een map met 2 ringen en gebruik die.
Probleem opgelost, je kunt tegenwoordig allerlei mooie ringbanden kopen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit vroeger wel eens gedaan. Je begint met normaal 2 gaatjes te perforeren en vervolgens voor het onderste gaatje moet de perforator het onderste gaatje benutten en tenslotte voor het bovenste gaatje moet de perforator het bovenste gaatje benutten.

Met al die gaatjes lijkt het nogal cryptisch maar ik kan het niet beter uitleggen of... gewoon een 4 gaats perforartor kopen.

succes.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigenwijsje schreef op vrijdag 6 aug 2010, 11:10: probeer de 3 keer 8 eens?

welk merk perforator heb je?

merk perforator maakt niks uit, alle perforators hebben een standaard-tussen-afmeting!
Vouw het A4-tje dubbel, zet de perforator op 888 en perforeer vanaf de onderkant. Net nogmaals gecontroleerd (heb idd zelf al jaren een 4-gats-perforator, maar herinnerde mij deze truc nog). Het werkt!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeftje,

Als je een liniaaltje hebt verplaatst je deze totdat de binnenzijde van het opstaande gedeelte van de liniaal en de buitenzijde van de perforator 21mm is.
Ik heb een LEITZE 5008 hierop zit A6 en 888.
888 is de juiste maat en dan kom ik uit gemeten met een schuifmaat op die 21 millimeter.

Succes,
Henk

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg dat je wel papier A4 formaat gebruikt.
De Belastingdienst stuurt beschikkingen en aanslagen die een afwijkende maat hebben.
In ieder geval de lineaal op 888 zetten zoals anderen ook melden. Meestal voel je met het schuiven van de lineaal waar deze precies moet staan.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een "moederblad" - een blad dat al voorgeperforeerd is voor die map. Schuif deze in je perforator, eerst bij de 2 bovenste gaten. Maneuvreer het zo dat de bestaande gaten precies onder de stanzen komen. Op je perforator zit vermoedelijk een pijl die het midden aanwijst. Markeer nu het moederblad daar met een streepje. Herhaal dit met de onderste 2 gaten. Als je nu een nieuw blad wil perforeren, leg het "moederblad" er op, schuif het zo, dat je markering precies tegen het pijltje op je perforator wijst. Stanzen maar.

Sterkte, Karel

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

om 4 gaten te kunnen perforeren in een A4-vel doe ik als volgt:

-vouw het blad dubbel, maak een knik
-vouw het blad weer open en vouw zowel de bovenkant als onderkant van het blad naar de knik [het papier in nu dubbel]
-leg het dubbele papier met de knik in het blad op het pijltje van de perforator en er zijn nu 4 gaatjes in één keer.

Succes ermee!

Groet

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu al van 10 "raadgevers" hetzelfde antwoord gelezen. Lees eerst eens de al gegeven tips voordat je precies hetzelfde adviseert als al die anderen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbelvouwen en lichtjes drukken om midden te markeren. Meet met een lineaal 8 cm naar de zijkanten en zet een puntje (met een potlood?). Die 2 markeringen zijn het midden van de perforator. Zet het midden van de perforator dus eerst op het eerste puntje en dan op het andere. Succes.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kreeftje:
heel simpel zet je perforator op 888 (kleinste stand) maak twee gaatjes, draai het papier om, maak de andere twee, en als het dan niet lukt heb je een andere ringband nodig, want ik doe het al jaren zo en het lukt altijd precies
succes

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen problemen met 4 gaatjes want ik zit bij de bank met de 2 gaatjes.
Bovendien krijg ik mijn afschriften digitaal en zet ze op dvd.
Heb ik er plots 1 nodig dan print ik 'm wel uit.
Allemaal veel plezier met de gaatjes en vergeet niet;
praatjes vullen geen gaatjes.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg nou de hik, dank voor de tip. Nooit geweten van dat 888. Werkt perfect !!

Ik maakte altijd twee gaatjes in het midden en zorgde dan dat de ene pin van de perforator op het eerste gat kwam en de andere pin op het tweede gat. Om dat zo precies mogelijk te doen kun je het beste de opvangbank eraf halen. Aan de onderkant zie je dan goed waar het gat zit maar 888 werkt sneller en beter.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

genius schreef op vrijdag 6 aug 2010, 11:45: Hallo kreeftje,

1.) Leg het vel A4 tegen de ringen en zet met een potlood een streepje waar de ringen zich bevinden.
2.) Vouw het vel zodanig dat je de streepjes precies op elkaar hebt. Je hebt nu nog maar 2 streepjes over.
3.) Vouw het dubbelgevouwen vel nogmaals door de helft zodat de twee overgebleven streepjes op elkaar vallen en je hebt het midden.
4) Plaats dit midden op het merkteken in de perforator en voila. Even checken of het goed is en dan een teken op de liniaal van de perforator plaatsen voor de volgende keer.

Succes!

G.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een 4-gaats perforator, maar heb naar aanleiding van deze discussie de 3x8-methode geprobeerd. met mijn gewone merkloze 2-gaats. Het werkt uitstekend. De rubber stelstrip moet (bij mij dan) zover mogelijk worden ingeschoven, te weten tot de markering 3x8.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariegh schreef op donderdag 5 aug 2010, 09:22: Uit ervaring: Blaadje in het midden knikken, openvouwen, midden van de perforator op de knik en perforeren. Weer op de knik vouwen, zodat de gaatjes over elkaar heen vallen (je ziet maar één gaatje), onder de perforator schuiven, perforator ondersteboven keren en papier zodanig schuiven dat het papiergaatje precies onder een van de gaatjes van de perforator vallen. Prik, en je hebt 4 passende gaatjes. Geeft niet als de gaatjes niet helemaal over elkaar vallen, geeft alleen maar iets meer speelruimte.

Met een klein beetje handigheid (oftewel: oefening baart kunst) is deze methode heel goed als alternatief bruikbaar. Ik heb het vroeger veel gedaan, en als het mij al lukt, dan toch zeker iedereen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel enigermate buiten topic (niet helemaal). De meesten van ons gaan van een bankafschrift uit, maar ik gebruik 4-ringsbanden vooral voor zelfgebandde DVD's. Je hebt een 4-ringsband nodig, A4-papier van 200gr en lege DVD-enveloppen. Ik heb honderden opnames van Nat.Geographics, Animal Planet en Cousteau (RTL4) films. Op een DVD gaan meestal 6 titels en dus moeten deze op het papier gedrukt worden, langs de linker marge, op de hoohte van de, naderhand ingeplakte DVD's, geen probleem. Per pagina gaan er 4 DVD's op, 2 op de achter- 2 op de voorkant. De enveloppen plak ik - nadat de titels van alle 4 DVD's op de A4 geprint zijn - met de achterkant rechts onder en rechts boven op de A4 (beide kanten). De kleppen plak ik niet dicht, de DVD moet in/uit-geschoven kunnen worden. In de door mij gebruikte 4-ringsmap, kan ik 36x 4=144 DVD's bergen. Prachtsysteem. De gaten perfor ik met een 4-ringsperforator.

Groet, Karel Stromph

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de tip met de liniaal op markering 888 uitgeprobeerd en die werkt prima.

Kreeftje: probeer het ook eens. Zet de liniaal op stand 888, perforeer links onderin. Vervolgens draai je het blaadje op z'n kop (achterkant naar boven, bovenkant onderaan) en perforeer nog een keer links onderin. Werkt prima bij mij!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik deed voordat ik de 4gaatjes perforator had was het volgende. Eerst maak ik 2 gaatjes gewoon in het midden. Daarna draai ik de perforator om en haal de plastiek deksel eraf. De perforator hou je onderste boven en je stop het A4tje er in tot je één van de twee gaten vind. Precies boven één gat houden dat je nu kan zien omdat de deksel er niet meer op zit en klikken maar. Dit ook met het andere gaatje doen. Succes ermee!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het per se met een tweegats perforator voor elkaar wilt krijgen kan dat. Ik heb het zelf getest met een oude tweegats perforator zonder liniaal. Je hebt een potlood en een meetlatje nodig. Ik ga uit van A4-papier. Dat hoort 29,7 cm lang te zijn. Een millimeter verschil heeft al gevolgen voor de passing in de map. Doe het volgende: meet vanaf de onderkant 6,8 cm af en zet een klein streepje uiterst links op het vel papier. Vouw het papier dubbel in de breedte, zodat het 14,85 cm hoog wordt. Als je goed gewerkt hebt is het gedeelte boven het potloodstreepje nu 8 cm hoog. Houd het dubbelgevouwen vel met het streepje naar boven, schuif het in de perforator en legt het potloodstreepje op de pijl die het midden tussen de twee gaten markeert. Druk de perforator in en klaar ben je.
Het is omslachtig als je veel blaadjes hebt, maar het werkt.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een bank nemen die wel afschiften geeft met 2 gaatjes -)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik leg het te perforeren vel op de boogjes waar het papier in de map moet.
Klik de boogjes dicht dan weer open en zie zo goed waar ik de perforator gaatjes moet laten prikken.
Ben ik erg lui en hoef ik het niet lang te bewaren dan duw ik het paier gewoon door de mapboogjes heen. niet erg mooi maar wel leker snel ;)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

marinus55 schreef op vrijdag 6 aug 2010, 16:37: Misschien een bank nemen die wel afschiften geeft met 2 gaatjes -)

Het gaat juist om 4 gaatjes.... slimme!!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het zelfde probleem. Ik doe dan eerst op de A4 methode, vevolgens zet ik de onderkant van de perforator boven het bovenste gaatje, druk af. Zo zijn er dan 3 gaatjes en vervolgens hetzelfde met de onderkant. En hij past in je map.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

henricusvd

Het is heel eenvoudig, ik doe het altijd zo.

Eerst normaal perforeren, dus 2 gaatjes voor A4 formaat.
Daarna het blad verschuiven naar onder of naar boven zodat een pen precies
over het aanwezige gaatje valt, en perforeren maar. Nu nogmaals hetzelfde aan de andere kant van het blad, en weer perforeren. Je hebt nu 4 gaten precies op de juiste afstand. Als je maar zorgt dat je precies over het al aanwezige gaatje
perforeert, hetgeen helemaal niet lastig is, zie je er niks van. Het past altijd.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou vooruit, dan toch nog één van mij: mappen/ordners met 4 ringen of meer zouden verboden moeten worden!
fijn weekend allemaal.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de boekwinkel en koop een 4-gats perforator, probleem opgelost

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij lijkt het gemakkelijkst als je een oud blaadje pakt met 4 gaatjes. je maakt een knikje tussen gaatje 1 en 2 en tussen gaatje 3 en 4 leg het nieuwe blaadje er onder en dan kun je zo de 4 gaatjes maken. Heb het zelf nog nooit zo gedaan maar lijkt me niet zo moeilijk.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook plastic inschuifbladen te koop met o.a. 4 gaatjes.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kreefje,
Wat een gedoe om iets zeer simpels! Je opent de map, waarin je je A4 wilt opbergen. Je plaatst je perforator op rechterkant, precies tegen en voor de bovendste 2 ringen. Dan papier RECHT in de perforator op de juiste hoogte in de map. Druk 2 gaatjes. Papier vasthouden op z'n plaats, perforator verschuiven naar onderste 2 ringen. Weer drukken, je het nu 4 gaatjes, recht tegenover de 4 ringen.
Dus niks te tekenen en vouwen !

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik knipte met blikschaar 2 buitenste pennen weg uit map dus alle blaadjes met 2 gaten passen nu wel.

Dus niet honderden blaadjes maar de map aanpassen!

Nu ik op online bankieren ben overgegaan en nog andere bank dus alles zelf met 2 gaten maandelijks printen.
Als teveel boekingen gewoon op achterzijde verder dus ik heb een Vernielde map, waar de bovenste en onderste beugels weg zijn!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

janwin: maak een vouw in het midden van het A4 zet met een potlood een streepje op precies 4 cm van de vouw. Zet het midden merkteken van de perforator tegenover dit potloodstreepje en druk dan de twee gaatjes in een keer door het dubbelgevouwen A4. Alle 4 gaatjes staan nu precies 4 cm uit elkaar tbv 4 ringsband.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

read heeft volkomen gelijk ik doe het al jaren zo en het werkt perfect,perofeer eerst de onderkant en dan het blad omdraaien zodat je weer de onderkant kan peroreren dan heb gewoon 4 gaatjes op de goede plaats

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

janwin schreef zet het streepje op precies 4 cm maar dat moet 8 cm zijn en dan is de afstand tussen 2 gaten steeds 8 cm.Als het formulier niet precies A4 (aanslagbiljet) is maakt niets uit. De gaten zijn vanuit het midden precies even ver uit elkaar en moeten dan passen in een 4 ringsband

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 gaatjes perforeren in het midden, dan perforator ondersteboven houden (evt beschermplaatje erafhalen) Dan de perforator zo houden dat je het stangetje precies in het ene gaatje laat vallen, daarna aan de dito aan de andere kant. Werkt perfect ook met meerdere velletjes. Succes.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeftje
Heb je 36rings multiblaadjes??
neem een blad leg het op de achterkant
van jouw blad er zitten 4 gaatjes die niet helemaal
rond zijn teken die vier gaatjes af en perforeer.
Ik heb het uit geprobeert en het is mij gelukt.
SUCCES

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al ongeveer 20 jaar 2 tweegaatsperforators, gekocht op de rommelmarkt voor 2 gulden, en die heb ik op de goede afstand op een plankje geschroefd.
Werkt perfect, niks vouwen of omdraaien.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die verhalen over centimeters en zo, dus ik heb het zelf ff uitgeprobeerd.
A4-tje dubbel gevouwen en met mijn eenvoudige perforator aan de zijkant geknipt.
Uitgevouwen en dan heb je 4 gaatjes die prima passen, tenminste bij mijn bank map, maar dat is overal standaard denk ik>

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de afstand tussen de ringen van de map waar je je papieren in wilt opbergen?
Meet met een lineaal of rolmaat (niet een huishoudcentimeter, die kan iets afwijken) langs de ringen, leg de 0 midden voor de eerste ring.
Zit de midden van de 8 voor de volgende ring?
Zit de midden van de 16 voor de derde ring?
Zit de midden van de 24 voor de vierde ring?
Zo ja, dan zouden (bij A-4 papier én genoemde tips) toch echt een goed resultaat moeten geven.
Zo niet, meet ook je A-4 papier (afmetingen zijn eerder al genoemd) en meet de afstand tussen het midden van de gaatjes van je perforator. De afstand van het midden tot het volgende midden moet 8 cm. zijn.
Nog geen resultaat? Ga met de map, de perforator en je papieren naar je bank :-) en test de service! :-)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo lezers,

Eindelijk wordt dit onderwerp hier eens aangeroerd.
Ik gebruik voor muziek al jaren de vier-ringsmappen. Is net zo duurzaam als 23 rings Multo perforatie. De perforators daarvoor kosten 100 euro. En toch wordt het alle scholieren aangesmeerd. Je moet op een schoolafdeling in een warenhuis goed zoeken om te ontkomen aan de Multo mappen en vier rings mappen te vinden. Voor tussen de tien en 15 euro koop je een vier gaats perforator. Ik heb de mijne al 15 jaar. Een uitkomst !

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop nog een 2 gats perforator en fixeer ze alletwee op een plankje of zo op de juiste afstand en een kind kan de was doen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak eerst in het midden van de A4 twee gaatjes met de perforator.
De meeste Perforatoren hebben een doorzichtig opvang bakje. Door de Perforator omgekeerd te gebruiken zie je de beide gaatjes in het papier.
Verschuif de Perforator zover dat het precies oplijnt met het eerder gemaakt gaatje en druk de perforator in.

Er is nu een derde gaatje gemaakt. Draai nu het papier om maak maak met de Perforator het vierde gaatje op dezelfde wijze. Dus eerst het gaatje oplijnen met het eerder gemaakte gat.

Er zijn nu 4 gaatjes gemaakt, precies opgelijnd met de ringband zonder het papier te vouwen.

Succes

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat kreeftje er nog een gat in ziet ;-)

@kreeftje

Is het al gelukt?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 2 perforators met 4 kleine schroeven door de plastic bodems
op een plankje gemonteerd. Even alles precies uitmeten.
Perforeren met 4 gaten is nu een fluitje van een cent. Twee perforators
kosten niet veel.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Kreeftje,

Ik heb even op Google 4 gats perforator ingetypt en kwam op een site van
discountoffice.nl
Daar hebben ze voor 6.95 euro een huismerk perforator 'Quantore' met 4 gaatjes en die kan tot 20 velletjes papier stansen.
Daar kan je je geen buil aan vallen, lijkt mij.

Groet, Wilma.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

gooi de 4 gats map weg. Schaf voor 1.50 een 2 gats aan, en het probleem is opgelost voor eens en altijd.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 07:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb gewoon een nieuwe A-4 klapper gekocht voor 2 gaatjes
leuk kleurtje en kost maar een paar euro

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

koop plastic mappen. daar zitten alle gaatjes in a4 erin en klaar ben je.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak van een doorzichtig plastic A4 een sjabloon. gebruik daar bv een overhead-sheet voor.
Markeer dan de middelpunten tbv de twee-gaats-perforator.

Om nieuwe bladen te perforeren, leg je de plastic sjabloon bovenop.
... en prikken maar.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

koop nou toch gewoon een nieuwe perforator die 4 gaatjes prikt, ben je van al het passen en meten verlost. Het apparaat betaald zich op de lange duur vanzelf terug. Iedere keer nieuwe a4 plastic mapjes kopen kost ook geld. Je pakt het papiertje, zet het tussen de perforator, drukt het naar beneden en klaar ben je.
In één keer goed!
veel plezier ermee.
m.vr.gr. f.weele

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit twee perforators met een latje aan mekaar gezet op de goede afstand. Dat was wel in de tijd dat 4-gaats perforators nog minstens F50,00 kostten maar voor €5,00 en wat handigheid heb je het zo voor mekaar.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Map weggooien en nieuwe ringband met 2 ringen kopen is makkelijker dan 6 pagina's lezen!

Ik heb zelf met blikschaar de map aangepast, dus zo kan het ook!
Dus 2 van de 4 pennen zijn nu verdwenen!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op zaterdag 7 aug 2010, 10:27: Map weggooien en nieuwe ringband met 2 ringen kopen is makkelijker dan 6 pagina's lezen!

Ik heb zelf met blikschaar de map aangepast, dus zo kan het ook!
Dus 2 van de 4 pennen zijn nu verdwenen!

eerst wel een blikschaar kopen als je die niet hebt. En als je dan de papiertjes erin stopt uitkijken dat je niet je handen openhaald want pleisters zijn tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Kreeftje, heeft Uw bank geen opbergmappen die geschikt zijn voor de eigen
afschriften?
Lijkt me logisch,
groetjes Bus

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een nonsens vraag. Ga gewoon naar de Hema en koop een 4-gaats perforator. Dit slaat nergens op. Wat een zeur.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag allemaal,
Nooit gedacht dat ik met mijn vraag zóveel reacties zou oproepen!
Iedereen hartelijk dank voor de moeite.
Er zat een aantal tips bij waar ik echt iets aan heb gehad (de beste voor mij was die van fransvandenbosch); ik ben namelijk eerst gaan selecteren; de meest simpele oplossingen eerst, als dat niet lukte plan B, de wat ingewikkeldere oplossingen.
Overigens is de 3 x 8 methode en die met de flauwe vouw in papier - links perforeren, blad omdraaien en weer links perforeren mij nog steeds niet gelukt en dat terwijl deze tip door velen naar voren is gebracht.
Wat er niet goed gaat bij mij: géén idee....

Ook wil ik nog even zeggen dat het niet om het opbergen van mijn bankbescheiden gaat (dat gebruikte ik als voorbeeld in mijn vraag) maar ik heb namelijk diverse 4-rings mappen en aangezien ik diverse secretariaten van verschillende verenigingen beheer (vrijwilligerswerk) wilde ik ze daarvoor gebruiken.

Ik wens iedereen een fijn week-end!
Groet,
Kreeftje

p.s.: ik heb niet één antwoord als beste of wat dan ook geselecteerd omdat ik mij er niet in verdiept heb hoe dat werkt en ik het sowieso attent vind als iemand de moeite neemt om een (zinnig) antwoord te geven.
Dit omdat ik weleens een discussie lees over het terecht of onterecht "duimen geven".

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

onvoorstelbaar maar leuk. Zo'n simpel onderwerp wat in de nieuwsbrief wordt vermeld en zowat alle leden reageren met een advies of oplossing. Daarom heb ik al twee maal aangegeven dat de aanschaf van een 4-gaats perforator misschien dan toch wel de beste keus is. Op een gegeven moment wordt dit onderwerp een komplete komedie en de redactie had moeten inzien dat dit wel thuishoort in de rubriek vraag en antwoord, maar niet in de nieuwsbrief. O.K ik ben ook schuldig aan het herhaaldelijk reageren, maar ik zie er de humor wel van in. Het is nu geloof ik een eigen leven gaan leiden. Dus aan alle leveranciers van papier,perforators,plastic mapjes boormachines, hamers en slagpijpen zet je schrap, want er komt een hele horde mensen die gaatjes willen maken in a4 papier.

plantje schreef op zaterdag 7 aug 2010, 11:11: Wat een nonsens vraag. Ga gewoon naar de Hema en koop een 4-gaats perforator. Dit slaat nergens op. Wat een zeur.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

kreeftje schreef op zaterdag 7 aug 2010, 11:21: Dag allemaal,
Nooit gedacht dat ik met mijn vraag zóveel reacties zou oproepen!
Iedereen hartelijk dank voor de moeite.
Er zat een aantal tips bij waar ik echt iets aan heb gehad (de beste voor mij was die van fransvandenbosch); ik ben namelijk eerst gaan selecteren; de meest simpele oplossingen eerst, als dat niet lukte plan B, de wat ingewikkeldere oplossingen.
Overigens is de 3 x 8 methode en die met de flauwe vouw in papier - links perforeren, blad omdraaien en weer links perforeren mij nog steeds niet gelukt en dat terwijl deze tip door velen naar voren is gebracht.
Wat er niet goed gaat bij mij: géén idee....

Ook wil ik nog even zeggen dat het niet om het opbergen van mijn bankbescheiden gaat (dat gebruikte ik als voorbeeld in mijn vraag) maar ik heb namelijk diverse 4-rings mappen en aangezien ik diverse secretariaten van verschillende verenigingen beheer (vrijwilligerswerk) wilde ik ze daarvoor gebruiken.

Ik wens iedereen een fijn week-end!
Groet,
Kreeftje

p.s.: ik heb niet één antwoord als beste of wat dan ook geselecteerd omdat ik mij er niet in verdiept heb hoe dat werkt en ik het sowieso attent vind als iemand de moeite neemt om een (zinnig) antwoord te geven.
Dit omdat ik weleens een discussie lees over het terecht of onterecht "duimen geven".

en ja, volgens mij is de discussie nu wel gesloten!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kreeftje.
Je schrijft dat je naar die link bent geweest van die apparaten ik heb ook gekeken,maar wat find jij duur ik heb er een gezien voor 10 Euro daar moet je dan porto bij rekenen dan komt hij misschien op 15 Euro dat is toch niet duur in deze tijd ik zou zeggen kopen dat ding en niet meer zeuren!!!!!

Groetjes de gaatjesprikker

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal ga ik hier naar de action, koop een leuke dikke ordner (€ 3)voor twee gaatjes, en stop daar alles in wat ik wil bewaren. De ordner van de bank is toch veel te dun en verder veel te lastig om open te maken. Waarom moeilijk doen om steeds weer die gaatjes te maken terwijl je zo in één keer klaar bent en waarschijnlijk nog veel meer overzicht hebt dan in zo'n priegelmap.
groet Valentijntje

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

f.weele schreef op zaterdag 7 aug 2010, 11:03:
invalide schreef op zaterdag 7 aug 2010, 10:27: Map weggooien en nieuwe ringband met 2 ringen kopen is makkelijker dan 6 pagina's lezen!

Ik heb zelf met blikschaar de map aangepast, dus zo kan het ook!
Dus 2 van de 4 pennen zijn nu verdwenen!

eerst wel een blikschaar kopen als je die niet hebt. En als je dan de papiertjes erin stopt uitkijken dat je niet je handen openhaald want pleisters zijn tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop.

Hahaha, kostelijk! Vraag me toch af of ie uitgeschoten is met die blikschaar (zijn naam doet het wel vermoeden)

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

plantje schreef op zaterdag 7 aug 2010, 11:11: Wat een nonsens vraag. Ga gewoon naar de Hema en koop een 4-gaats perforator. Dit slaat nergens op. Wat een zeur.

@plantje

Als je het zo'n onzinvraag vindt, wat doe je hier dan? Ik heb kreeftje niet horen zeuren hoor!
Niet iedereen heeft evenveel geld om te besteden, en als je een tweegatsperforator hebt waar je met een beetje handigheid ook 4 gaatjes mee kan maken dan ga je toch niet gelijk een 4gatsperforator kopen?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel simpel.
Vouw het papier (A4) aan de lengte kant middendoor. Zet een streepje bij 27milimeter gemeten vanaf de onderkant en zorg dat daar het hart zit van de onderste perforatorpin.
Nu de perforator drukken door het dubbele vel, openvouwen en vervolgens in de binder stoppen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan het niet laten. Vouw een A4tje doormidden, perforeer het, zaag dan de 4-rings map door midden en voila, je hebt 2 mappen waar net zoveel ingaat als in 1 map. Een zaag heeft iedereen wel in huis, dus dan hoef je ook geen blikschaar te kopen.
mijn weekend is weer goed!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2010 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

kreeftje schreef op woensdag 4 aug 2010, 23:38: Wie kan mij vertellen hoe ik met een gewone perforator VIER gaatjes kan maken in een A-4 vel papier?
Er zijn ringbanden - o.a. van de banken - die vier ringen hebben dus daar kunnen mijn papieren met slechts twee gaatjes niet netjes in.
Ik weet dat er een foefje voor is maar weet niet meer precies hoe dat zit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

Koop een 4-gaatsperforator ;-))

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dat probleem ook gehad maar ik heb er de 2 die teveel waren eraf geknipt met een goed tangetje en afgewerkt.
Gr.Tontoos

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het midden van uw vel papier (dus tussen de gaatjes) is het 0 punt.
Meet van hieruit 8 cm naar links en 8 cm naar rechts. U heeft nu twee nieuwe punten welke het middenpunt zijn van uw perforator. Twee maal perforeren en
klaar.

Succes, Mebo

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

kopp een perferator waarmee je 4 gaatjes kan maken deze is algemeen verkrijgbaar bij de betere boeken/kantoor winkels de betere hema heeft deze ook
heb ik ook moeten doen veel suc6

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat ik enkele keren ook met die gaatjes heb zitten stoeien heb ik een rigoreus besluit genomen. Gewoon de bovenste en onderste "ringen" er met een ijzerzaagje af gezaagd. Probleem opgelost, voortaan altijd maar 2 gaatjes maken.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een gewone perforator hebt zit er meestal een maatstaafje in dat je kunt uitschuiven. De gewone twee-gaten-perforator van Leitz bijvoorbeeld heeft dat. Op de kleinste stand (888) kun je het A4-vel tegen het randje van het staafje leggen. Gaatjes drukken. Dan vel omdraaien en andere kant hetzelfde. Je zult zien dat het perfect past.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is ook de reden waarom ik voorgesteld heb om een 4-gaats perforator te kopen. Een boormachine zou ook nog kunnen!
gr. f.weele [edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste experts,

Wij hebben diverse off-topic reactie verwijderd. Wij willen u verzoeken om voortaan on-topic te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijven we nou aan de gang over die stomme gaatjes..
Ik doe het al jaren op de volgende manier : Je vouwt het vel papier linksom en rechtsom draaiend 64 keer.
Dan maak je aan de oneven zijde met slechts 1 stift van de perforator 122 gaatjes.
Weer rechtsom openvouwen.
Deze methode wordt ook wel stiften genoemd.
En je zult zien dat er altijd wel gaatjes zijn die over de pinnen van de map passen.
Je kunt ook van de map ALLE pinnen wegknippen.
Dan past het altijd.

f.weele schreef op zondag 8 aug 2010, 12:48: ik heb inmiddels een ingenieursbureau ingeschakeld en zij zullen doorgaan tot ze aan het gaatje zijn. [edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kreeftje,
Als je nog geen oplossing hebt voor je probleempje, is het volgende misschien wat?! Bij V&D kan je voor € 4,25 een kleine perforator kopen met liniaal. Niet alle linialen hebben dezelfde indeling. Deze (van V&D) zet je net onder A5-E (eigenlijk er vlak tegen) dan de onderkant van je A4 tegen de opstaande rand van de liniaal en je maakt 2 gaatjes. Draai daarna (zoals velen reeds hebben geschreven) je A4 op z'n kop (de gaatjes zitten dan aan de bovenkant) en je maakt weer 2 gaatjes. Misschien moet je even passen en meten en uitproberen - heb ik ook moeten doen - maar als je dat eenmaal hebt, en een streepje zet op de liniaal, heb je altijd de juiste afmeting voor 4 gaatjes. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het midden twee gaatjes met perforrator maken dan de perforrator om draaien en het opvangkapje er af halen dan het ene prikker in het geperforreerde gat en één lager, dit herhaal je ook aan de bovenkant, daardoor krijg je 4 gaten dit werkt prima.
succes Carlies

ve
door verwijderd - Aug 10, 2010 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een grotere perforator kopen, die knikt tegelijk 4 gaatjes.
its a simpel he.

Mvg. Elly

ve
door verwijderd - Aug 11, 2010 om 04:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het @kreeftje niet lukt om 4 gaatjes op de juiste afstand voor een 4-rings-ordner te perforeren, dan kàn de oorzaak zijn dat de bank niet A4-papier gebruikt.
A4 is 297 mm hoog (210 mm breed) en "Kwarto" en "Legal" zijn minder hoog, pinfeed is iets hoger (24 pins die elk op 1/4 inch afstand staan, dus 8 inch = 8 x 2,54 cm) en Folio is zelfs veel hoger : verschillend maar meestal 34 cm hoog.
Als U de 888-methode probeert met A4-papier (voor particulieren is bijna niets anders meer te krijgen) zou het goed moeten gaan.
Maar ook zo: Vouw het papier dubbel en teken een streepje op 8 cm van de vouw. Hou dat streepje PRECIES voor het midden-markerinkje van de perforator.
Maar als je dat "gepiel" met lineaal en vouwen een paar keer hebt gedaan, dan zal je verlangen naar een viergaatsperforator voor enkele €. Iets voor verjaardag, Sint of Kerst?
En als je er dan eenmaal een hebt, dan koop je voor allerlei toepassingen graag vierringsmappen, zéker voor toepassingen waar je vaak moet bladeren, want die scheuren minder vaak uit.
Maar dan zijn we waarschijnlijk wel een jaar of zo verder!

ve
door verwijderd - Aug 11, 2010 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

agapantus schreef op zondag 8 aug 2010, 18:30: Nadat ik enkele keren ook met die gaatjes heb zitten stoeien heb ik een rigoreus besluit genomen. Gewoon de bovenste en onderste "ringen" er met een ijzerzaagje af gezaagd. Probleem opgelost, voortaan altijd maar 2 gaatjes maken.

Mag ik vragen wat het verschil is van aknippen met een tangetje en afzagen met een ijzerzaag?
Want waarom wordt de reactie van mij negatief beoordeeld (Tontoos) en die van Agapantus niet neg. beoordeeld?
Eingelijk vind ik het geen onderwerp om er zolang meedoor te gaan.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2010 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tontoos schreef op woensdag 11 aug 2010, 10:22:
agapantus schreef op zondag 8 aug 2010, 18:30: Nadat ik enkele keren ook met die gaatjes heb zitten stoeien heb ik een rigoreus besluit genomen. Gewoon de bovenste en onderste "ringen" er met een ijzerzaagje af gezaagd. Probleem opgelost, voortaan altijd maar 2 gaatjes maken.

Mag ik vragen wat het verschil is van aknippen met een tangetje en afzagen met een ijzerzaag?
Want waarom wordt de reactie van mij negatief beoordeeld (Tontoos) en die van Agapantus niet neg. beoordeeld?
Eingelijk vind ik het geen onderwerp om er zolang meedoor te gaan.

Tja.....wie zal het zeggen. De grote boze rodeduimenuitdeler had het dit maal op jou voorzien??
En als je het geen onderwerp vindt om er zolang mee door te gaan, vanwaar dan vandaag nog je reaktie?

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat op de schuif aan de zijkant verschillende papiermaten vermeld. Voor A-4 bijv. stel je de schuif in op A-4, dan kijg je 2 perfecte gaatjes. Voor het maken van 4 gaatjes in een A-4 vel stel je de schuif in op 888. Je maakt dan 2 gaatjes voor het onderste gedeelte van het vel, daarna draai je het vel om en doet het zelfde omgekeerd aan de bovenkant van het vel, en voila je hebt 4 gaatjes.

Met vriendelijke groet,
Sidonia

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb veel geleerd van deze hoogstaande discussie. Wat heb ik geleerd?
Dat kennelijk niemand de reeds eerder gegeven tips en antwoorden leest.
Voorbeeld: betreffende dit onderwerp hebben de eerste 5 deskundologen al het juiste antwoord gegeven. En daarna worden die antwoorden door velen herhaald die net doen of ze het zelf hebben bedacht.
Voorbeelden: op 5 augustus geeft Chris745 de tip van de 888 methode.
10 uur later herhaalt READ het antwoord van Chris en laat het lijken of hij het zelf heeft bedacht. De 888 methode wordt geadviseerd door de volgende deskundigen die allen precies hetzelfde vertellen:
6 aug : eigenwijs / 6 aug INEKEF/ 6 aug THIEU/ 6 aug AN62/ 6 aug PAMAND/ 6 aug HENKDOOMEN/ 6 aug WIELENRIET/ 6 aug JANUSHI/ 6 aug RST77/ 8 aug NLLK/ 11 aug PLOEFF/ en een week na de vraag, die al door 14 gaatjes deskundigen is beantwoord met het hetzelfde 888 advies, weet SDOVEREN het antwoord: de 888 methode.
DIEPE ZUCHT

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het @wimmi20 niet lukt om in mijn reactie iets meer te zien dan het na-waouwelen van wat anderen reeds geschreven hebben, als hij/zij mij disst met
"Voorbeelden: op 5 augustus geeft Chris745 de tip van de 888 methode.
10 uur later herhaalt READ het antwoord van Chris en laat het lijken of hij het zelf heeft bedacht. De 888 methode wordt geadviseerd door de volgende deskundigen die allen precies hetzelfde vertellen:
6 aug : eigenwijs / 6 aug INEKEF/ 6 aug THIEU/ 6 aug AN62/ 6 aug PAMAND/ 6 aug HENKDOOMEN/ 6 aug WIELENRIET/ 6 aug JANUSHI/ 6 aug RST77/ 8 aug NLLK/ 11 aug PLOEFF/ en een week na de vraag, die al door 14 gaatjes deskundigen is beantwoord met het hetzelfde 888 advies, weet SDOVEREN het antwoord: de 888 methode . . "
.
Dan was mijn antwoord voor hem/haar inderdaad "parelen voor de zwijnen"
Hopelijk zagen anderen er wel een toevoeging in, nl. dat er papier in omloop is met àndere maten dan A4.
Maar: er wordt ook wel veel domweg "nagewauweld: en dat zou minder kunnen.