el
door elianverbetert Mar 14, 2017 om 12:07
Computers & telefonie

Phishingmailadressen blokkeren ??

hoe kan ik een adres blokkeren ? bv van FedEx .. waarvan ik bijna dagelijks post krijg !!
in window 7 en / of 10 .. ik heb een hotmailadres .. met dank

12811 17 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 14, 2017 om 12:10
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ElianVerbetert ,

Google is uw beste vriend , was gemakkelijk te vinden , klik op de rode regel .

http://www.webwijzer.nl/e-mail/mail-blokkeren.html

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2017 om 12:11
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als het afzenderadres steeds hetzelfde is dan kunt u dit bericht het best verplaatsen naar ongewenste email, zo niet dan is verwijderen een optie.

el
door elianverbetert - Mar 14, 2017 om 12:14
29 Antwoorden / 13 Vragen

FedEx staat al in de ongewenste mailbox ..
maar ook hier wil ik ze uit hebben ...

sjjoppy
door sjjoppy Mar 14, 2017 om 12:17
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij worden dit soort mails automatisch na 10 dagen verwijderd en ongewenst verklaard.

el
door elianverbetert Mar 14, 2017 om 12:33
29 Antwoorden / 13 Vragen

ja , dat automatisch verwijderen hoort bij het vakje : ongewenste mail ...
heeft iemand iets te melden wat mogelijk afdoende is ,
dus werkelijke blokkade van ongewenste mail ...

tijger1
door tijger1 Mar 14, 2017 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u gaan stampvoeten?

Ge
door Genee - Mar 14, 2017 om 12:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als het nieuwsbrieven zijn staat onder aan de pagina meestal een link waarmee u uw e-mail adres van de verzendlijst kunt verwijderen.

costnix
door costnix Mar 14, 2017 om 19:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En dar nou juist helemaal verkeerd. De phiser weet nu, dat het een geldig mailadres is en zal het adres verder verkopen. gevolg,....nog meer SPAM.

Ge
door Genee Mar 14, 2017 om 19:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@costnix  Wat is dan volgens u de juiste manier?

akkerdistel
door akkerdistel Mar 15, 2017 om 13:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon een filter aanmaken, dat is alles.

el
door elianverbetert - Mar 14, 2017 om 12:31
29 Antwoorden / 13 Vragen

ik wil deze post niet eens openen ..
nee , geen nieuwsbrief !!

Ge
door Genee Mar 14, 2017 om 12:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe weet u wat het is als u de mail niet opent? Nieuwsbrief om u o.a. op de hoogte te houden van aanbiedingen?

@H
door @HENK@ Mar 15, 2017 om 13:42
159 Antwoorden / 1 Vragen

openen is over het algemeen niet het probleem, het word een ander verhaal wanneer je op links gaat klikken!!

ga over de links met de muis en kijk onderaan het mailtje waar die naar verwijzen, dat is meestal bij elke link hetzelfde ongeacht waar hij je volgens de mail naartoe stuurt (dus b.v. afmelden, lezen, beluisteren enz. enz met allemaal exact dezelfde link is erg verdacht) en de links gaan naar de meest vreemde adressen en niet naar fedex!

reflecs
door reflecs Mar 15, 2017 om 14:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie dat ik bij de webversie (Outlook.com) ook 2 "Fedex"-mails heb; van "Ina" en "Teresa" , verschillende e-mailaccounts en inderdaad binnen die mails is de link voor lezen, bericht lezen en afmelden dezelfde. Ze komen automatisch in de Ongewenste mailmap, die je desgewenst met 1 klik kunt legen, of met Shift Delete definitief verwijderen. @elianverbetert, gebruikt u op de computer een e-mailprogramma om de mail op te halen? Dan is het misschien wel mogelijk om een regel te maken voor mails met de tekst "fedex" en deze automatisch permanent te laten verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2017 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

  1. Open hotmail.com, log in en klik rechtsbovenaan op het Tandwieltje
  2. Klik op de link “Opties” in het menu.
  3. Er verschijnt nu een venster op het scherm met email-opties.
  4. Klik links onder Ongewenste mail op Geblokkeerde afzenders
  5. Lees wat je verder moet doen.
Suc6

@H
door @HENK@ Mar 15, 2017 om 13:39
159 Antwoorden / 1 Vragen

en de volgende komt gewoon weer van een andere afzender .....

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2017 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je ooit de moeite genomen de mail even te lezen? FedEx is nl. een betrouwbaar koeriersbedrijf http://www.fedex.com/nl/

Overigens heeft dit niets te maken met phishingmail!

DOOR ELIANVERBETERT - 14 MRT. 2017 OM 12:31
22 ANTWOORDEN / 8 VRAGEN

ik wil deze post niet eens openen ..
nee , geen nieuwsbrief !!

tijger1
door tijger1 Mar 14, 2017 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zullen wel berichten zijn over pakjes.:-))

Cookies
door Cookies Mar 14, 2017 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit China? OT: zou je via mail een belasting vraag willen beantwoorden?

ma
door maarten heest Mar 14, 2017 om 16:00
463 Antwoorden / 0 Vragen

Even appen?

costnix
door costnix Mar 14, 2017 om 19:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen
tijger1
door tijger1 Mar 14, 2017 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Uiteraard wil ik een vraag beantwoorden. Hoop dat ik het antwoord weet.

Cookies
door Cookies Mar 14, 2017 om 19:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal ik dan ff hier een mailadres zetten? Ik denk dat ik het antwoord ook wel weet, maar wil iemand geen verkeerde info geven. Vandaar nog even een check bij jou.

ma
door maarten heest - Mar 14, 2017 om 15:58
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Elian, heel verstandig om berichten die u niet vertrouwt niet te openen. Dat kunnen heel goed phishingberichten zijn. FedEx waarchuwt zelf ook voor berichten die zogenaamd namens dit bedrijf zijn verstuurd. Daarin staan ook gegevens van hun klantenservice. Succes.

tijger1
door tijger1 Mar 14, 2017 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is het probleem van het openen van een mail? Je moet alleen niet op links klikken.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 20, 2017 om 11:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kunnen trackers inzitten (doen 'echte' bedrijven ook), dan is openen genoeg om hun te laten weten dat jouw mailadres echt is. Daarom altijd externe inhoud blokkeren.

Bo
door Bonte Specht - Mar 15, 2017 om 12:39
45 Antwoorden / Vragen

Ik kom ook vaak mailtjes tegen waar ik me niet kan afmelden. Erg irritant!
Hier wil ik ook vanaf, zelfs in mijn postvak ongewenste post

JE
door JE - Mar 15, 2017 om 12:54
2 Antwoorden / Vragen

Open de mail..... tussen de prullebak en de map met het pijltje naar beneden, staat een 8-hoekig "bordje" mjet een uitroepteken. Klik dat aan de rest laat zich zien.... Makkelijker kan het niet volgens mij. De ongewenste mail komt vanzelf terecht in de map SPAM.

ho
door honza23 - Mar 15, 2017 om 13:23
261 Antwoorden / 3 Vragen

1) dit bericht komt niet van FedEx maar van spammers
2) ze gebruiken steeds wisselende afzenders dus het blokkeren van afzenders heeft geen enkel nut
3) in Hotmail kan je ook berichtregels aanmaken, compleet met acties wat Hotmail moet doen: zo kan je bv in stellen dat als een email FedEx in afzender heeft, of een bepaald woord in de berichtregel, deze automatisch weggegooid wordt, of in je spam-box komt.

@H
door @HENK@ Mar 15, 2017 om 13:36
159 Antwoorden / 1 Vragen

klopt, ik zag je reactie net te laat en schreef dus ook al zo iets

@H
door @HENK@ - Mar 15, 2017 om 13:34
159 Antwoorden / 1 Vragen

Vergeet het maar, daar kom je zo simpel niet van af.
Je kan de afzender blokkeren, en ook het domein vanwaar de mail komt maar helaas, ze wijzigen dat steeds dus die mail blijft komen met steeds een andere afzender, let daar maar eens op.

marita5
door marita5 - Mar 15, 2017 om 14:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@ElianVerbetert  ,

Het constant blokkeren van e-mailadres en domein heeft geen enkele zin ,
Ik had ook last van hardnekkige post van een ander bedrijf , kwam constant met een ander e-maildres blokkeren had geen zin .
Het enige wat ik nu gedaan heb , en tot op heden werkt dit ( op hoop van zegen ) het e-mailadres niet blokkeren maar meteen verwijderen .
Nu al èèn paar weken geen last meer .

pierre60
door pierre60 - Mar 15, 2017 om 15:05
132 Antwoorden / 14 Vragen

Phisingmails en mail die u niet vertrouwd kunt u sturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl  Zij zoeken dan uit waar de mail vandaan komt en worden ze uit de lucht gehaald. U krijgt een bevestiging van hun dat u een valse mail hebt door gestuurd.

ba
door batav - Mar 15, 2017 om 18:26
29 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger, je bent zeker de leukste thuis.

snrwo1
door snrwo1 - Mar 15, 2017 om 21:23
33 Antwoorden / 2 Vragen

Gebruik een internet provider die een spam filter service aanbiedt. Of gebruik een gmail account. Daar krijg ik nagenoeg geen spam op, zonder dat ik daar iets voor hoefde te doen. Waarschijnlijk heeft google zelf een spam filter actief.

Wi
door Wil_H - Mar 20, 2017 om 12:44
270 Antwoorden / Vragen

Je hebt een hotmailadres, maar wat gebruik je om de mail te lezen?
Outlook webversie, Outlook Desktop versie, Thunderbird, Opera, Pegasus.......
Bij de meeste emailprogramma's kun je regels aanmaken waarin je bepaalt dat alle mail van een bepaalde afzender of alle mail met bepaalde woorden in de tekst onmiddelijk verwijderd moeten worden.
Even vriend Google gebruiken en het probleem is opgelost.