ronald4545
door ronald4545 Aug 29, 2005 om 02:05
Computers & telefonie

Plaatje

hoi ik ben bezig met een site maar ik zou graag willen weten hoe je een plaatje blokeert tegen kopieren

groetjes ronald

1031 11 Rapporteer

mi
door mikro - Aug 29, 2005 om 06:42
68 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij zijn er manieren om een plaatje enigszins te beschermen tegen kopiëren, maar volgens mij zijn er ook altijd manieren om dit te omzeilen (al is het maar een simpel screenshot met alt-printscrn).

Waarom wil je een plaatje blokkeren tegen kopiëren?

mi
door mikro - Aug 29, 2005 om 06:43
68 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij zijn er manieren om een plaatje enigszins te beschermen tegen kopiëren, maar volgens mij zijn er ook altijd manieren om dit te omzeilen (al is het maar een simpel screenshot met alt-printscrn).

Waarom wil je een plaatje blokkeren tegen kopiëren?

user123
door user123 - Aug 29, 2005 om 08:53
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Beste ronald,

Je hebt vandaag 5 vragen op deze site gezet waarvan het antwoord met het grootste gemak op het internet te vinden zijn.

Ik vraag mij dus af :

Kun je echt www.google.nl niet vinden OF
ben je een alias van het ronde hapje bij de koffie ?

hell-rider
door hell-rider - Aug 29, 2005 om 08:57
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Ronald,

Zet de volgende regel in je html, als je ook een bgcolor hebt zet je deze er achter.

Wat gebeurt er. wel je hebt geen rechter muisknop meer.

Maar waarom mag er niet gekopieerd worden, een link is wat anders en dan zou de oplossing zijn, af en toe het plaatje of de hele pagina een andere naam geven

<body  oncontextmenu="return false">

Succes WIllemG

dirck
door dirck - Aug 29, 2005 om 10:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

En daarom heb ik dit bij mijn bladwijzers staan in Firefox.

javascript:void(document.oncontextmenu=null)

Kun je de rechter muisknop weer gewoon gebruiken.

En anders gebruik je gewoon de PrintScreen toets.

De enigste mogelijkheid is om geen plaatjes op je site te zetten.

hell-rider
door hell-rider - Aug 29, 2005 om 11:19
573 Antwoorden / 0 Vragen

OffTopic

Ach Dirck, daar kan je weer een goed java scriptje tegenoverzetten als antwoord maar zin heeft het totaal niet, degene die weet wat te doen hou je toch niet tegen.
In eerste instantie werkt dit en dat is de bedoeling, moet niet te gemakkelijk gaan toch.

Groetje WillemG

ba
door backtrace - Nov 16, 2005 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een aantal manieren om dit te doen, maar geen daarvan is echt helemaal zeker. Een manier die je nog zou kunnen proberen is het checken van de referrer en browser sessie informatie, bijvoorbeeld/-voorkeur door middel van PHP.

be
door berkessels - Nov 19, 2005 om 01:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet mogelijk. Als ielmand het plaatje in zijn browser kan zien, is het dus van de server->gebruiker getransporteerd.

Dan kan die gebruiker dus altijd op een of andere manier bij het plaatje.

tiberivs
door tiberivs - Nov 19, 2005 om 07:25
36 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook zou kunnen doen is een watermerk in je foto's zetten.

Dan heeft niemand er wat aan voor verdere distributie.

ATM

kl
door klinux - May 2, 2006 om 15:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

Een watermerk is niet mooi op je site met een foto. Net als zwarte balk over een merk wanneer het op TV verschijnt, maar het niet zichtbaar mag zijn.

De code oncontextmenu="return false" in je body-tag werkt perfect hiervoor. Mensen willen toch niet veel moeite doen om aan plaatjes te komen.

Groeten,

Klinux

warstar
door warstar - Jan 15, 2007 om 21:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

De enigste manier om een plaatje te blokkeren is hem niet op internet zetten.