ho
door hollanddrive1@me.com Nov 18, 2017 om 20:02
Computers & telefonie
Playstation plus abonnement

Mijn zoon speelt FIFA 18 op de Playstation 4. Om online te kunnen spelen ben je verplicht om een PlusStationPlus abonnement af te sluiten van € 60,- per jaar. Ik wil best bestalen voor service maar in dit geval host Sony de servers NIET. Het is een peer-to-peer systeem. Je betaald alleen voor een chat dienst en het opheffen van een restrictie. De dienst waarvoor je betaald heeft dan ook bijna geen waarde (Enkel de gratis games compenseren het bedrag een beetje). Online FIFA 16 spelen op de PS3 was gratis.
Als je dit soort discussies volgt op internet zie je al vaak dat console spelers claimen dat je hierdoor toegang krijgt tot kwalitatief goede servers maar dit is simpelweg niet waar. De servers zijn volledig afhankelijk van de game en wordt door de gamebouwer gehost. Dit bedrag heeft dus totaal geen bijdragen aan de kwaliteit van de online ervaring. Tot slot krijgen de console bouwers een deel van de game verkoop, hiermee kun je deze diensten makkelijk betalen.
Ik ben dan ook erg benieuwd of er enige onderbouwing is voor het verhogen van het bedrag, tot slot betaal je veel meer dan de waarde van deze vrij lege dienst.Is een abonnemnets verhoging van € 10,- per jaar wel toelaatbaar?

14601 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2017 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al vragen ze honderd euro, dat mogen ze zelf bepalen.

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2017 om 20:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat is toelaatbaar. Als het u niet bevalt: opzeggen: ook dat is toelaatbaar. (Wel op tijd en op hun voorwaarden).

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2017 om 21:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees dat je iedere maand ook 2 gratis games kunt downloaden en er zijn aanbiedingen. Dus je krijgt wel degelijk wat voor die 60 euro  p.j. https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-plus/ Dus voor slechts 5 euro p.m. is je zoon uren onder de pannen.;-))

Jofert
door Jofert Oct 27, 2018 om 07:15
1 Antwoorden / Vragen

Red dead redemption 2 is uit en ik schaam me dat ik een ps plus game heb gekocht. Trouwens het gaat hier over fifa en online spelen. En die 2 games krijg je niet, zodra je lidmaatschap afloopt zijn ze niet meer beschikbaar.

ficus
door ficus - Nov 18, 2017 om 21:26
147 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zouden ze het niet mogen vragen?  U bent niet verplicht om het te betalen.en uw zoon is niet verplicht om VIVA 16 online te spelen.

tdmduc
door tdmduc Nov 19, 2017 om 16:38
703 Antwoorden / 2 Vragen

VIVA16?

Nieuw spel?

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2017 om 22:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan 'm altijd aanmelden voor de prijspakker van de week, zijn ze dol op bij Kassa.

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2017 om 18:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier nog eens dezelfde vraag als die bij Radar werd gesteld: bevallen de antwoorden bij Radar niet?
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=177983

Jofert
door Jofert - Oct 27, 2018 om 07:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben het helemaal met je eens het is gebakken lucht.
Helaas zijn mensen hiermee in zee gegaan. Ik las veel ophef over ps plus maar mensen hebben zich overgegeven aan deze praktijk. De beste oplossing zou geweest zijn geen playstation te kopen nadat dit aangekondigd werd.

Als hier call of duty fans achter zitten heel belachelijk laat Sony voelen en had call of duty op de ps3 blijven spelen. Laatste toevoeging ik vind het zo veel kosten als je dat 5 jaar heb betaald dan zou je een Playstation 5 van dat geld kunnen kopen. Ik speel nu red dead redemption maar noo way dat ik ps plus koop, ik schaam me zelfs dat ik een ps plus game heb gekocht. Maar helaas kan niet alles gaan zoals we willen maar ik hoop dat mensen het wel gaan beseffen.

marita5
door marita5 Oct 27, 2018 om 08:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jofert , kijk a.u.b naar de datum van dit topic , is van bijna 1 jaar geleden .

lo
door lovewinnie - Oct 27, 2018 om 15:31
1202 Antwoorden / 1 Vragen

En nu je vraag? Dit is ook zo bij de xbox en de switch. U bent niet verplicht online te spelen toch? Het is niet zo dat hij onbruikbaar is. Die 60"euro halen wij er makkelijk  uit met gratis games, kortingen etc.
Wij hebben hier de playstation en de switch en dat kost ons ruim 100 euro per jaar jaar vind wel dat we daarvoor meer met onze console kunnen en betalen dat dus