ma
door magda Dec 30, 2012 om 11:59
Computers & telefonie

Plug in (shockwave)

Hallo

Ik speel 3 spelletjes op Facebook. Bij twee van de drie spelletjes krijg ik regelmatig de melding dat plug in (shockwave) niet meer reageert. Direct daarop komt de melding dat shockwave has crashed. Ik sluit Google Chrome en dan werkt het weer. Maar ik ben benieuwd wat het betekent. En heel belangrijk...kan het kwaad. Bedankt alvast voor de reacties.

772 5 Rapporteer

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 12:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo magda,

Het betekent gewoon dat Shockwave blijkbaar vastloopt en wordt afgeslopen. Niet méér en niets minder. Kwaad kan het niet, vervelend is het natuurlijk wel.

Wat kun je er aan doen? Controleren of je de laatste versie hebt van Shockwave en eventueel opnieuw installeren.

Shockwave kun je *[u]hier[/u]* vinden.

m.vr.gr. Freya

ma
door magda - Dec 30, 2012 om 12:49
38 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Freya,

Bedankt voor je gerustellende woorden. Het is inderdaad vervelend, maar daar kan ik mee leven. Belangrijk is dat ik weet dat ik mijn PC niet in de soep draai om een spelletje.

Ik heb gecontroleerd, maar blijkbaar heb ik de laatste versie dmv Google Chrome.

Groet
Magda

freya
door freya - Dec 30, 2012 om 12:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@magda:

Als dit probleem alleen bij bepaalde spelletjes voorkomt en verder goed werkt, zou ik het er maar bij laten. Anders zou je nog kunnen overwegen een andere browser te proberen zoals Firefox *[u]klik[/u]*.

Freya

ma
door magda - Dec 30, 2012 om 13:15
38 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Freya,

Ik hou het in gedachten. Het heeft lang geduurd voordat ik van IE durfde over te gaan naar een andere browser (ik ben niet zo'n computerheld) maar ik ben heel enthousiast over GG. Ik speel maar drie spelletjes. Het gebeurt bij de spelletjes die ik het minst speel. Maar toch bedankt.

groet,
Magda

ltmvz
door ltmvz - Dec 30, 2012 om 16:30
949 Antwoorden / 18 Vragen

De Waarschuwingsdienst van ons Ministerie van Veiligheid en Justitie heeft op 21 december 2012 een bericht verspreid over de Shockwave Player. (Ik ga er nu wel even van uit dat de player hetzelfde is als de plugin). Zie hier. Voor mij was dat aanleiding de Shockwave Player voorlopig te verwijderen en vreemd genoeg heb ik hem nog niet gemist.