driemaaldrie
door driemaaldrie Jan 14, 2007 om 22:08
Computers & telefonie

Port1034

Hallo  allemaal,
Logitech geeft bij zijn apparaten een tooltje mee "backweb".
Muis, toetsenbord- drivers worden zo geupdate.
Dit tooltje zet port 1034 open.
Test GRC http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2.
Port 1034 wordt gelinked met een worm als ik er info over zoek.
Geen worm na test, hoe sluit ik port 1034.

584 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste advies is gewoon om ervoor te zorgen dat backweb niet wordt opgestart.
Als je eens updates zou willen hebben voor deze Logitech-hardware kan je dat ook via hun site doen.

Om backweb af te sluiten: Ga naar Start > Uitvoeren en type msconfig
Ga naar de tab Opstarten en haal hier het vinkje weg bij backweb.
Start je PC opnieuw op en zet een vinkje bij het schermpje dat je nu krijgt van Windows.

Backweb is nu niet meer actief en poort 1035 blijft gesloten.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Poort 1034 dus, sorry

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik een personal firewall, deze houdt verkeer tegen waar niet om is gevraagd. Als het goed is, laat deze weer wel verkeer door waar backweb om vraagt.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens denk ik dat dat tooltje niet zo gigantisch nuttig is, hoe vaak is het nou helemaal nodig de muis- en toetsenbord-drivers te updaten? Als je geen probleem hebt zou ik het lekker zo laten en backweb inderdaad uitzetten, maar dat is slechts mijn mening.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ga naar:

http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=nl&venid=sym

kijk welke poorten je open hebt.

als je winXP sp2 hebt kun je je firewall evt resetten door naar.

>>Start > Configuratiescherm > Windows Firewall > [tab]Geavanceerd > Standaardinstellingen.

programma's opnieuw toewijzen die je evt. wenst te gebruiken.

evt. rescan pc met online virusscan url:

http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

suc6.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 02:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u win XP + SP2 op uw PC hebt staan dan kunt u met LiveOneCare (van het internet af te plukken zonder dit te hoeven installeren !!) en Beveiliging te kiezen kijken welke poorten (onnodig) openstaan en laten sluiten.
Bovendien wordt daarbij een virus/spywarecheck gedaan.
Kiest u daarna opschonen dan worden onnodige bestanden verwijderd en uw register geschoond.
Kiest u daarna prestatieverbeteren dan wordt daarbij ook gekeken of uw schijf (schijven) gedefragmenteerd moeten worden.

Indien nog nooit eerder gedaan dan neemt zulks uiteraard wel tijd in beslag.
Note: als het lijkt dat bij het defragmenteren de PC blijft hangen dan gewoon rustig afwachten want het proces gaat wel gewoon door. (bij mij gebeurt zulks bij 47%

De Vrije Vogel