ba
door barentsz Dec 18, 2004 om 10:05
Computers & telefonie

Power calibratiefout NEC DVD-RW ND-2500A

Nadat de brander enige tijd goed heeft gewerkt met herschrijfbare Philips DVD+RW, krijg ik nu de melding Power calibratiefout en het brandproces wordt afgebroken. Als ik naar de status van de schijf vraag is hij leeg. De schijf volledig wissen wordt ook af gebroken met Power calibratiefout. De gebruikte software is Nero 6603. De brander is ook door de leverancier na gekeken en is in orde bevonden? Ik krijg zelf het idee dat de schijf niet volledig gewist wordt. Wie weet een oplossing

Wim

2005 9 Rapporteer

a2i
door a2i - Dec 21, 2004 om 04:16
407 Antwoorden / 14 Vragen

probeer eens unconditional te wissen met clone cd.

suc6.

freya
door freya - Dec 21, 2004 om 09:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Wim,

Waarschijnlijk treedt deze fout op door compatabiliteitsproblemen tussen de verschillende soorten media. Probeer eens een ander merk DVD+RW. Je kunt ook problemen voorkomen door de schrijfsnelheid wat te verlagen. (2x ipv. 4x) Mochten de problemen blijven dan horen we dat graag.

suc6, Freya

ba
door barentsz - Dec 21, 2004 om 10:10
10 Antwoorden / 3 Vragen

NEC DVD brander uitgebouwd en in een andere PC gemonteerd waar de zelfde goed werkende NEC DVD brander zat . De zelfde fout wordt weer gegeven, brand en wist geen DVD RW +. Brander los genomen en de goede weer terug gebouwd. Brand en wist weer. Conclusie brander stuk. Idereen bedankt voor de hulp

Wim.

freya
door freya - Dec 21, 2004 om 10:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@Wim: Gelukkig voor je dat je het probleem hebt gevonden. Nu maar hopen dat de leverancier geen problemen geeft. Je schreef al dat de leverancier hem had nagekeken en goed bevonden, vreemd toch? Vertel ze in ieder geval dat je het met een andere PC en identieke brander hebt vastgesteld. suc6, Freya

ge
door geronnimo - Jan 3, 2005 om 20:07
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had precies hetzelfde probleem in de garantie periode, en ik kreeg bij VI-computer meteen een nieuwe brander, ze zeiden dat ik al de 100ste was.

cy
door cyrix - Jan 3, 2005 om 20:20
9 Antwoorden / 0 Vragen

Power calibratiefout - dit is het process waar bij de laser zich gaat positioneren om te branden en de afstand en sterkte bepaald van de energie die nodig is om de data goed op de dvd/cd te branden. Meestal betekent dit het einde van je brander. Je kan waarscheinlijk voorlopig nog wel gewone cdtjes branden maar dvd's en cd-rw's zal steeds moeizamer gaan. Uiteindelijk houd ie er helemaal mee op. Je zou nog een schoonmaak cdtje er door heen kunnen halen maar ik ben bang dat dit weinig effect heeft.

cy
door cyrix - Jan 3, 2005 om 20:22
9 Antwoorden / 0 Vragen

En inderdaad daar doen we bij vi-computer niet moeilijk over om deze om te ruilen. Heb dit probleem al vaker gezien maar voornamelijk bij oudere branders. Bij de nec hielp het soms om een firmware upgrade uit te voeren die van de site van nec gehaald kan worden maar dit is altijd riskant omdat je hierbij de hele brander kan slopen als het fout gaat.

ak
door akrijns - Jan 13, 2007 om 23:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem nu met mijn NEC 3570A. Bij het converteren van AVI naar DVD gaf het programma aan dat de brander vuil is en Nero geeft de calibratiefout aan. Brander is net afgelopen zomer vervangen omdat de vorige (jaar oud) kapot was. Zal dus ook wel kapot zijn

gnarfje
door gnarfje - Jan 14, 2007 om 00:13
31 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Wim,

Deze vraag is ruim 2 jaar oud. Denk dat het probleem nu wel opgelost is. Kijk bij de vraag even naar de datum rechts bovenin naar de datum.

Groeten Gnarfje