orgelmuts
door orgelmuts Apr 10, 2014 om 19:18
Computers & telefonie

Pretium telecom

Volgens mij is er bij Kassa een aantal jaren geleden ook al eens aandacht aan Pretium telecom besteedt.
Kan dat kl*te-bedrijf nog steeds ongestoord zijn gang gaan?
Mijn moeder van 86 is gebeld door hen, ze zei maar steeds dat ze het niet snapte en nogal in de war was omdat haar schoonzoon (mijn man) een maand geleden is overleden en dat ze zich zorgen maakte over mij.
Die botte hork luisterde geeneens en klepte maar door, zo respectloos.
Als mijn moeder nu al 3x heeft aangegeven dat ze geen belangstelling heeft en zegt dat ze er niks van snapt, zeg dan gewoon: Sorry mevrouw voor het storen, en hang op!
Maar nee hoor, gewoon doordrammen.
Is hier nu niks aan te doen, mijn moeder is bloedzenuwachtig en heeft al 2 nachten er niet van kunnen slapen. Natuurlijk kan ik als er post komt de boel afzeggen, maar dat hele bedrijf moet gewoon ophouden met deze zeer agressieve manier van telemarketing.

2038 47 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 10, 2014 om 19:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het blijkt gewoon dat dit bedrijf zich nergens aan stoort, en gewoon door gaat, het is vechten tegen de bierkaai.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo orgelmuts,

Ben het HELEMAAL met je eens!
Heb ook al een paar keer met deze 'firma' te maken gehad.
Let goed op de post bij je moeder.
Mocht er een aanmeldingsbrief komen bel dan meteen het nummer dat daar in staat om af te zeggen; dat helpt!

Voor alle/veel reacties over Pretium: klik Pretium in het zoekveld.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2014 om 19:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dag orgelmuts, lees dit eens: pretium. We zijn onlangs weer behoorlijk bezig geweest. Dus maar snel handelen. Veel succes. Hoop dat het goed gaat met je.

herrdroetker
door herrdroetker - Apr 10, 2014 om 22:07
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Orgelmuts,

Handel zo als Edrick3 aanbeveelt, maar dan niet telefonisch afzeggen. Dat moet u namelijk doen met een aangetekende brief met ontvangstbevestiging die door uw moeder zelf is ondertekend. Het briefvoorbeeld daarvoor vindt u in De Telefoongids onder 'Situatie 1'.

Let u er ook op of uw moeder geen lid is gemaakt van Pretium Privilege, zie daarvoor 'Situatie 3'.

Zo te zien heeft Pretium Telecom in de aanloop naar 13 juni 3014 een slotoffensief ingezet. Na 13 juni moeten telefonisch gesloten overeenkomsten voor telefonieabonnementen schriftelijk worden bevestigd door middel van e-mail of een ondertekend papieren contract.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

mahadma
door mahadma - Apr 10, 2014 om 22:16
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Herrdroetker,

Je schrijft 13 juni 3014 , ik mag toch aannemen (en hopen) dat dit 2014 is.

Overigens dank voor de hint!

herrdroetker
door herrdroetker - Apr 10, 2014 om 22:29
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Mahadma,

De tijd vliegt, maar dit valt mee. Het is inderdaad 2014. In De Telefoongids vindt u het naadje van de kous over de Telepiraterij en de wetgeving.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 10, 2014 om 22:41
632 Antwoorden / 58 Vragen

@beste allemaal,

Ik had inderdaad ook al andere vragen over Pretium gevonden.
Ze hebben mijn moeder het wel eens meer geflikt een paar jaar terug, maar ik wist niet dat ze nog steeds actief waren.
Totaal geen respect voor ouderen, juist dat maakt me zo kwaad.
Mijn moeder was helemaal op van de zenuwen toen ze me vanmiddag belde, dus als ze ergens aan vast zit dan zullen ze er van lusten!
Eigenlijk hoop ik dat ze mij ook eens bellen, kan ik eens ff goed zeggen hoe ik over ze denk.
Maar goed, we wachten eerst de post maar af.
Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

M.v.gr. Wilma

hutch
door hutch - Apr 10, 2014 om 22:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja, dat is Pretium......

Het is gewoon een asociaal clubje leugenaars bij elkaar.
En nu is het wachten op dat webcareclubje van hen met de mededeling dat zij het 'erg vervelend' vinden en WÉÉR verwijzen naar hun zogenaamde 'coulanceregeling'.

Dat dit 'bedrijfje' überhaupt zo'n regeling heeft ingesteld, zegt ook alles al over dat ***'bedrijfje'.

En was het maar (echte) 'telemarketing', dan viel het nog wel mee. Zij 'liegen en bedriegen'. Zij gaan bijna letterlijk over lijken, als er maar geld binnenkomt.

Nou, Caroline of wie dan ook van dat 'webcareclubje'..... wanneer stoppen jullie eens met het 'slachtofferen' van de ouderen onder ons, die zich niet of slecht kunnen verweren.
Maar ja..... dat is juist jullie (makkelijke) doelgroep, of niet????

Stelletje 'helden'.....
of in de gebezigde taal van onze gewaardeerde Herrdroetker: zum Kotzen.

@Wilma, sterkte verder.
Gr. Hutch

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2014 om 22:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat je al andere vragen hebt gevonden; de laatste maanden zijn ze stevig aan een "charme offensief" of deze en andere sites begonnen, dus de kans is groot dat je je moeder van deze grijpgrage 'fabriek' gemakkelijker afkrijgt dan alle vorige slachtoffers. Je hoeft alleen het Kassa site forum te noemen, schijnt goed te helpen. Tegenwoordig dan, hé.

forever-nl
door forever-nl - Apr 10, 2014 om 23:26
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb tegenwoordig een callrecorder op mijn telefoon. Eigenlijk word ik nooit gebeld door schimmige bedrijfjes met allerlei verkooppraatjes. Maar zou dit wel ooit gebeuren dan wordt het gesprek vastgelegd. Opzeggen van abonnementen gaat meestal via de mail met de vraag om een bevestiging. Kan dat niet dan doe ik het telefonisch. Mocht men achteraf een andere voorstelling van zaken claimen dan kan ik op mijn gemak het gesprek nog eens terugluisteren en heb ik hard bewijs. Aangetekende brieven zijn ook een optie, maar dat kost € 7,95 per keer terwijl de precieze inhoud van de brief niet eens vast ligt (ofwel er is ongeveer evenveel bewijs als bij het doen van een telefoongesprek waarvan je het bestaan kunt aantonen via de telefoonrekening). En jawel ook in de rechtszaal mogen opgenomen gesprekken gewoon als bewijs worden aangevoerd.

tenormin
door tenormin - Apr 11, 2014 om 00:18
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op donderdag 10 apr 2014, 22:41]

Eigenlijk hoop ik dat ze mij ook eens bellen, kan ik eens ff goed zeggen hoe ik over ze denk.
M.v.gr. Wilma

Tegen de tijd dat jij tegen die "fatale leeftijd" loopt, zal het bellen op deze manier niet meer bestaan bij Pretium, gezien de komende wijzigingen. Maar: be alert: iedere verkoper (lees opdrachtgever) vind wel weer een andere manier om zich aan iemand op te dringen.

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2014 om 02:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of het verstandig is om uw moeder aan te melden in het Bel-Me-Niet Register.

varabas
door varabas - Apr 11, 2014 om 10:05
450 Antwoorden / 35 Vragen

Makkelijk, even kopiëren en plakken:

Caroline van Pretium Webcare team
Een herhaling van mijn bijdrage op jullie werkwijze:

Mijn vraag was:
Wil jij mij dan eens uitleggen hoe het dan komt dat het jaren klachten regent over jullie klantbenadering met steeds dezelfde klachten, zoals: Vaak zijn het oudere mensen, waarvan hun kinderen doorhebben dat hun ouders zijn overgestapt en de kinderen het weer moeten weer "rechtbreien" en vaak wordt gedacht dat men spreekt met KPN i.p.v. met Pretium, niet al jullie medewerkers hebben toch een spraakgebrek?
Ook weet men vaak niet eens dat men is overgestapt.

Geef gewoon eens antwoord op mijn vraag:
Hoe komt het toch dat het al jaren klachten regent over jullie manier van klanten benadering?

Mijn advies ter vermindering van deze klachten. Gebruik gewoon de naam KPN niet meer. Dit is helemaal niet nodig, de mensen weten, net zoals jullie, wel dat ze klant van KPN zijn.
En zeg gewoon dat het verschil in het maandbedrag meestal maar een paar dubbeltjes is!

Mijn laatste vraag: Ga eens lang bij je oma en denk je eens in dat je haar probeert jullie product "aan te smeren".
Een voor de rest wens ik je een goede nachtrust.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals ik hierboven aan jou vroeg of je eens bij je oma langs ging wordt hier dus aangegeven!!! Dus denk even dat de moeder van orgelmuts jouw oma zou zijn!! Ik denk toch dat het met je nachtrust al wat slechter moet gaan, maar daar kun jij en je collega's die ook slecht slapen iets aan doen hoor!! Dien je ontslag in, ondanks de slechte arbeidsmarkt

Bassie
Heeft al een leven lang een goede nachtrust

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 10:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Deze keer heeft de belclub wel een erg taaie en vasthoudende tegenstandster, ik krijg bijna medelijden met deze lieden. Nou ja, toch maar niet, eigenlijk.

Maar het enige waar deze bende op uit is qua call center = provisie ..............

crewmember
door crewmember - Apr 11, 2014 om 10:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriendin van mij heeft in het verleden eens een halve week bij pretium gewerkt.
Daarna heeft ze dr baas uitgescholden dat hij een slecht mens was en ontslag genomen.
Zegt al genoeg over dit bedrijf.

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 11, 2014 om 13:29
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste orgelmuts, Wat een vervelende situatie. Bij deze willen we onze excuses aanbieden voor het ongemak en u sterkte wensen in deze moeilijke periode. Kunt u a.u.b. een e-mail sturen naar pretium.webcare@pretium.nl, met daarin de gegevens van uw moeder? Dan gaan we graag e.e.a. na, en kunnen we direct evt. maatregelen nemen. Met vriendelijke groet, Marjolijn - Webcare team Pretium

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 14:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Pretiumwebcare,

leuk dat er vlot gereageerd wordt, maar waarom zoeken jullie (in mijn ogen op provisie beluste) verkopers deze problemen voor zovele mensen?

crewmember
door crewmember - Apr 11, 2014 om 14:38
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 11 apr 2014, 14:01]@Pretiumwebcare,

leuk dat er vlot gereageerd wordt, maar waarom zoeken jullie (in mijn ogen op provisie beluste) verkopers deze problemen voor zovele mensen?

Omdat ze ontslagen worden en geen premie krijgen als ze niet genoeg verkopen.

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 14:54
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Crewmember,

maar als blijkt dat ze het bedrijf (als dat nog kàn tenminste) fors naar beneden laten donderen, worden ze toch ook ontslagen door hun manier van abo's door de strot te wringen, op welke manier dan ook...........

hutch
door hutch - Apr 11, 2014 om 16:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op vrijdag 11 apr 2014, 13:29]Wat een vervelende situatie. Bij deze willen we onze excuses aanbieden voor het ongemak .....

"En nu is het wachten op dat webcareclubje van hen met de mededeling dat zij het 'erg vervelend' vinden ......"

Helaas heb ik weer gelijk.

Honderden 'slachtoffers' en de enkeling die klaagt op een forum, wordt in het gelijk gesteld en een hypocriete verontschuldiging aangeboden.

Pretium weet dondersgoed hoe het werkt met de ouderen onder ons.
De meesten (!!) weten amper wat internet is, dus die moeten gewoon betalen, nadat zij in het ootje genomen zijn door dat 'vervelende' clubje Pretium.

Je zult maar voor een paar luizige eurootjes bij zo'n webcare moeten werken.....
Hoe is dat bij Pretium geregeld? Deelt het webcareclubje mee in de winst van het 'slachtofferen' van de ouderen onder ons?

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 12, 2014 om 14:51
632 Antwoorden / 58 Vragen

Nou inmiddels een pittig mailtje gestuurd naar pretium webcare, dus ik ben benieuwd.
Moeder heeft in elk geval nog niets binnen gekregen, dus hopelijk loopt het met een sisser af.
Ik kon alleen m.vr.gr. niet uit mijn strot krijgen :-) dus alleen mijn naam er maar onder gezet.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2014 om 15:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@orgelmuts, als er nog geen post is binnengekomen bij je moeder is er ook (gelukkig) nog geen klantnummer (want dat staat dan in die brief als ze je aan de haak hebben). Dat nummer had je dan ook moeten vermelden in de mail. Dus laat ie fijn zijn. Denk dat het inderdaad met een sisser af zal lopen. Dat: m.vr.gr. en hoogachtend: nee, dat kreeg ik er ook niet uit, maar dat is vrij logisch. ?

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 15:59
400 Antwoorden / 11 Vragen

Pretium is een erg zielig bedrijf, men is heel erg bewust bezig klanten (voornamelijk ouderen) te misleiden. En als de media er over wil publiceren (en klanten oproept ervaringen te delen) dan gebruikt men het geld dat met twijfelachtige contracten omkleed wordt binnengehaald om haar eigen klanten (die via de media hun verhaal willen laten horen) de mond te snoeren (meestal blijft het bij pogingen daartoe). Waarbij men tevens herhaaldelijk poogt de persvrijheid in te perken. En zelfs poogt via de rechtszaak de NAW gegevens van klagers te verkrijgen. Op eigen website worden potentiële klanten misleidt met verhaaltjes over 'Tevreden klanten' op een speciaal hiervoor gereserveerde pagina. De bron zou een "gerenommeerd en onafhankelijk onderzoeksbureau" zijn... Vreemd genoeg kan ik het onderzoek nergens op internet vinden, hoe goed ik ook mijn best doe. Tot slot doet Pretrium haar best om consumentenorganisaties ertoe te dwingen berichten over haar praktijken te censureren omdat deze zogenaamd lasterlijk zouden zijn. Het is verleidelijk iedereen op te roepen bij berichten van 'pretium webscare' de waarschuw redactie knop te gebruiken. Omdat de berichten 'lasterlijk' etc. zijn en met het verzoek om het account te blokkeren. Maar ergens zijn de berichten van Marjolijn ook wel lachwekkend. Totdat ze je eigen opa, oma, moeder of vader pakken dan kun je ze wel wurgen.

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 16:23
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Orgelmuts,

Ik kon alleen m.vr.gr. niet uit mijn strot krijgen :-)

Je zou toch bijna het idee krijgen dat je ze niet aardig vind.

@Marjolijn,

Ik vroeg je wat op vrijdag 11 apr 2014, 14:01, echter geen reactie.

ho
door hopetobehelping - Apr 12, 2014 om 16:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste orgelmuts,

allereerst heel veel sterkte met het verlies van uw man.
Pretium is Pretium en zal altijd wel zo blijven, gewoon asociale schoften. Helaas is de Nederlandse wet blijkbaar zo dat je dergelijke praktijken van drammen en misleiden straffeloos mag doen.
Complimenten voor u hoe u uw moeder helpt.
In antwoord op uw vraag, helaas zijn de schoften van Pretium blijkbaar niet wettelijk te stoppen.
... ook ik hoop dat men mij eens benadert, bij voorkeur ga ik dan persoonlijk langs, kunnen ze eens zien en voelen hoe de gewone man over hen denkt.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2014 om 16:54
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 12 apr 2014, 16:38]
Helaas is de Nederlandse wet blijkbaar zo dat je dergelijke praktijken van drammen en misleiden straffeloos mag doen.
Complimenten voor u hoe u uw moeder helpt.
In antwoord op uw vraag, helaas zijn de schoften van Pretium blijkbaar niet wettelijk te stoppen.
... ook ik hoop dat men mij eens benadert, bij voorkeur ga ik dan persoonlijk langs, kunnen ze eens zien en voelen hoe de gewone man over hen denkt.

Jawel hoor, hopetobehelping, vanaf komende 13 juni 2014 zal ook Pretium zich aan de wet moeten gaan houden; waarom denkt u dat ze de laatste 5 maanden eindelijk een "charme-offensief" zijn begonnen en een Webcare team op de site hebben gezet. Dat zijn zogenaamde sprongen van een "firma" die in de problemen zit en probeert te redden wat er te redden valt. Dat ze veel te veel jaren hun eenrichting verkeer standpunt hebben opgezet is hun nu dun door de darmen aan het lopen. Maar ze leren er niks van, denk ik 'optimistisch'.

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 12, 2014 om 22:18
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 12 apr 2014, 16:23]@Orgelmuts,

Ik kon alleen m.vr.gr. niet uit mijn strot krijgen :-)

Je zou toch bijna het idee krijgen dat je ze niet aardig vind.

@Marjolijn,

Ik vroeg je wat op vrijdag 11 apr 2014, 14:01, echter geen reactie.

Je zou toch bijna het idee krijgen dat je ze niet aardig vind.

Ja, goh.........hoe zou dat nou komen ;-p

Inmiddels is er een enveloppe gearriveerd, mijn broer heeft m onderschept, dus mijn moeder weet niet dat ze post van Pretium heeft gehad.
Mijn broer gaat het in elk geval afhandelen.
Op de mail heb ik nog geen antwoord gekregen, maar dat zal nog wel komen.
De man van mijn nichtje heeft ff flink tekeer gegaan via Twitter.
Dus ik denk niet dat er een abonnement gaat komen, met drie zeer gemotiveerde familieleden. :-)
Was mijn vermoeden dus toch juist, want ik wist niet 100% zeker of het Pretium geweest was, mijn moeder zei KPN (maar ze doen zich voor als medewerkers van KPN), maar gewoon hun hele manier van doen leek verdacht veel op de werkwijze van Pretium.
Het gaat in elk geval goed komen.
Ik had in een vorige reactie ook gemeld dat het eerder was gebeurd, dus heb ik mijn vragen nog even geraadpleegd en ontdekte dat ze datzelfde geintje in 2007 ook al eens hadden geflikt bij mijn moeder.
Maar ook toen is het goed gekomen.
Allemaal bedankt voor jullie tips en ook voor jullie steun en medeleven.
Het is voor mij een hele troost dat, ofschoon we elkaar persoonlijk niet kennen, mij toch sterkte wordt gewenst met het verlies van mijn man.
Ik kan niet anders zeggen dat dat mij heel goed doet.
Dus in meerdere opzichten: Hartelijk dank.

m.vr. gr. (hier wel) Wilma ;-)

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 23:04
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Orgelmuts,

misschien dat pr********m nu door gaat krijgen wat ze doen, ze gaan m.i. geen prettige tijd tegemoet.
Èn dit soort berichtgeving is natuurlijk echt goede reclame voor ze ........... om NIET mee in zee te gaan.

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 23:09
400 Antwoorden / 11 Vragen

Pretium is heel bewust bezig met haar praktijken hoor.
- Consumentenorganisaties hebben het aan de kaak gesteld.
- Dagblazen hebben er herhaaldelijk over gepubliceerd.
- Het bedrijf heeft meerdere hoge boetes gekregen.
- Er zijn 'tientallen' rechtszaken over geweest.

De enige oplossing is nieuwe regelgeving, die komt er als het goed is aan...

hutch
door hutch - Apr 13, 2014 om 13:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=forever-nl schreef op zaterdag 12 apr 2014, 23:09]Pretium is heel bewust bezig met haar praktijken hoor.
- Consumentenorganisaties hebben het aan de kaak gesteld.
- Dagblazen hebben er herhaaldelijk over gepubliceerd.
- Het bedrijf heeft meerdere hoge boetes gekregen.
- Er zijn 'tientallen' rechtszaken over geweest.

De enige oplossing is nieuwe regelgeving, die komt er als het goed is aan...
En ondertussen heeft Pretium een reclameblok van een advocaat goed bekeken en zijn ze bezig hun (zwaar) besmette 'blazoen' schoon te maken, althans een poging daartoe.

Maar ja, (ook) ondertussen gaat het zeer beruchte callcentrum van Pretium gewoon op de oude voet verder. Mogelijk denkt Pretium: 'binnen is binnen' of 'hebben is hebben en krijgen is de kunst'.

En het gekke is: Pretium wéét hoe dat callcentrum werkt en zij doen er gewoon (totaal) niets aan.
Dus tot aan de (inwerkingtreding van de) aangepaste wetgeving, zullen 'wij' het nog moeten doen met de zeer beruchte werkwijze van dat clubje.

Hoe 'vervelend' kan een 'bedrijfje' zijn..........

wolfenjong
door wolfenjong - Apr 13, 2014 om 14:38
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Wat ik niet begrijp is dat deze ouderen die vaak al jaren lang K.P.N klanten zijn, dat K.P.N deze boevenbende niet een halt toe roept, zeker als telkens ook hun naam word gebruikt om de mensen te misleiden, net als ook destijds bij mijn buurman het geval was, of zitten ze misschien zelf achter, anders kan ik het althans niet begrijpen dat dit bedrijf nog niet is gestopt.

Succes er mee.

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 13, 2014 om 14:53
632 Antwoorden / 58 Vragen

Hoe 'vervelend' kan een 'bedrijfje' zijn..........

Als ze niet ophouden komen ze er wel achter dat ik ook heel vervelend kan zijn. ;-)

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 14, 2014 om 13:15
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forever-nl, Wij proberen zeker niet klanten de mond te snoeren en potentiële klanten worden ook niet misleid met verhaaltjes over 'tevreden klanten'. Uit verschillende klantonderzoeken van onder meer TNS Nipo blijkt namelijk dat Pretium klanten zeer tevreden zijn met het product en de dienstverlening. De klachten die er helaas zijn gaan over de telemarketing. Dat vinden we uiteraard vervelend en via verschillende wegen proberen we deze klachten op te lossen.

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2014 om 13:22
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wij proberen zeker niet klanten de mond te snoeren en potentiële klanten worden ook niet misleid met verhaaltjes over 'tevreden klanten'. Ik geloof het bijna, eh eh toch maar niet.

Uit verschillende klantonderzoeken van onder meer TNS Nipo blijkt namelijk dat Pretium klanten zeer tevreden zijn met het product en de dienstverlening. Ik woon in de efteling ......

De klachten die er helaas zijn gaan over de telemarketing. Dat vinden we uiteraard vervelend Ja, hoor, jullie vinden dat erg vervelend, Één advies: begin dan eens bij uw callcenter, laat hun oren controleren op het woord nee en geef ze een cursus luisteren.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 14:41
400 Antwoorden / 11 Vragen

Mijn klacht gaat erover dat u rechtbanken die het al heel erg druk hebben keer op keer lastigvalt met onzinnige procedures tegen kranten, omroepen en consumentenorganisaties.

Op rechtspraak.nl worden 102 resultaten gevonden als ik zoek op "pretium". Meestal verliest u en draait als gevolg op voor alle proceskosten, die worden via uw telemarketingspraktijken doorberekend aan klanten. Klanten of vaak familieleden die het zat zijn poogt u de mond te snoeren als zij het aankaarten via eerdergenoemde kranten, omroepen en consumentenorganisaties.

Mogelijk kunt u het onderzoek door TNS NIPO ter beschikking stellen op uw website dan kan iedereen er zijn of haar eigen oordeel aan geven en kunnen we het eventueel hier bespreken?

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 15, 2014 om 19:50
632 Antwoorden / 58 Vragen

Dat vinden we uiteraard vervelend

De enigen die vervelend zijn, zijn jullie! En dat is zachtjes uitgedrukt.

Ja
door JanvanAlles - Apr 15, 2014 om 20:28
328 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 15 apr 2014, 19:50]Dat vinden we uiteraard vervelend

De enigen die vervelend zijn, zijn jullie! En dat is zachtjes uitgedrukt.

Goed zo, bijt maar van u af!
(off-topic, ik hoop dat het verder naar omstandigheden goed met u gaat zo kort na het overlijden van uw man).

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 16, 2014 om 00:37
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=thaorchid schreef op dinsdag 15 apr 2014, 20:28][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 15 apr 2014, 19:50]Dat vinden we uiteraard vervelend

De enigen die vervelend zijn, zijn jullie! En dat is zachtjes uitgedrukt.

Goed zo, bijt maar van u af!
(off-topic, ik hoop dat het verder naar omstandigheden goed met u gaat zo kort na het overlijden van uw man).

Wat het van me afbijten betreft, daar ben ik onderhand ervaringsdeskundige in geworden, helaas....

OT: het is idd een heel gemis, maar ik heb gelukkig veel lieve familie, vrienden, kennissen en zelf vreemde mensen die voor me klaar staan en me steunen, dat doet me goed.

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 16, 2014 om 18:17
632 Antwoorden / 58 Vragen

Onderstaande mail kreeg ik van Pretium Telecom:

Beste mevrouw Groeneveld,

Naar aanleiding van uw melding via diverse kanalen over het telefoongesprek met uw moeder, zouden wij graag met u in contact komen. Wellicht kunnen wij iets van uw onvrede wegnemen en kunnen wij met behulp van uw feedback onze klantbenadering verbeteren.

Zou u deze mail kunnen beantwoorden met een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn – Webcare team Pretium

Inmiddels heb ik Pretium Telecom gesproken, ik heb mijn hele verhaal gedaan.
De medewerker die mijn moeder heeft gesproken is aangesproken op de manier waarop hij klanten werft.
En ze hebben hun excuses gemaakt, dus wat mij betreft is het nu naar tevredenheid opgelost.
Mijn moeder zal in de toekomst niet meer benaderd worden.
Allen bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Wilma.

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2014 om 18:56
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Gefeliciappeltaart, Orgelmuts,

je hebt je punt gemaakt, kennelijk hebben ze aanvallen/commentaren van verschillende kanten gehad en hebben ze eieren voor hun geld gekozen.

Mijn moeder zal in de toekomst niet meer benaderd worden. De medewerker die mijn moeder heeft gesproken is aangesproken op de manier waarop hij klanten werft.

Nu hoop ik, maar heb er geen enkel tot zéér weinig vertrouwen in, dat dit ook voor alle andere op provisie beluste verkopers/sters daar geldend is. De tijd zal het leren.

Ja
door JanvanAlles - Apr 16, 2014 om 19:09
328 Antwoorden / 1 Vragen

Yés!
En nou maar hopen dat ze hun belofte ook nakomen.

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2014 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@orgelmuts,

Fijn dat het opgelost is.
Ze kunnen het wel ......

Sterkte!

Met vr.gr.

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 19:23
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik had een klacht geplaatst over klacht.nl op klacht.nl. Kreeg uiteraard de standaard reactie en vervolgens werd de klacht door klacht.nl op 'opgelost' gezet. Men verzocht ook om klachten die onterecht op 'opgelost' zouden staan per mail te zenden. Ik heb even een lijst van een paar honderd klachten over pretium toegestuurd per mail, allen staan als 'opgelost' terwijl er geen 'oplossing' onder staat en dat zou tegen het beleid zijn van klacht.nl (lol).

Maargoed pretium gaat nu wel op klachten in. Alleen ondertussen gaat men gewoon door met de alom bekende praktijken (kijk maar naar de klachten op klacht.nl). Ouderen hun product aansmeren en/of dit doen bij mensen die in het bel-me-niet register voorkomen. Dan kun je achteraf sorry zeggen... Maar dat is evenveel waard als eerst iemand heel bewust en doordacht in het gezicht slaan, vervolgens zogenaamde excuses aanbieden, dit daarna herhalen bij een ander en op precies dezelfde manier 'oplossen', en ga zo maar door...

Als de mensen van web(s)care het echt zo goed voor hebben met de klanten dan nemen ze ontslag. De enige weg om klanten en omstanders tevreden te maken is opheffing van pretium.

pretium webcare
door pretium webcare - Apr 17, 2014 om 10:50
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forever-nl, Wij lossen de klachten op klacht.nl wel degelijk op. Wij zetten echter geen inhoudelijke oplossingen openbaar op de website, gezien dit in de meeste gevallen privacy-gevoelige informatie bevat. Als u het gevoel heeft dat een klacht nog niet goed is opgelost, stuur ons dan uw gegevens in een e-mail (pretium.webcare@pretium.nl) en dan helpen we u graag. Daarnaast is het niet ons doel om iemand iets 'aan te smeren', wij bieden slechts goedkopere vaste telefonie aan. Het klopt dat de groep mensen met vaste telefonie over het algemeen behoort tot de oudere generaties. De meerderheid van onze klanten zijn overigens zeer tevreden over onze diensten, zo blijkt uit meerdere klantonderzoeken. Met vriendelijke groet, Caroline, Webcareteam Pretium

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 17, 2014 om 18:05
632 Antwoorden / 58 Vragen

Vanmiddag is er een grote bos bloemen bezorgd bij mijn moeder met een briefje erbij met excuses van Pretium.
Dit had ik niet verwacht, maar vind ik toch wel netjes van ze.
Dus alles naar tevredenheid opgelost en afgehandeld.

m.vr. gr. Wilma.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2014 om 18:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wilma,

fijn voor je moeder, maar de prijzen zullen dan wel stijgen en de verkopers zullen wel fanatieker worden, om die bos bloemen te bekostigen.

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 17, 2014 om 18:33
632 Antwoorden / 58 Vragen

Nou ja, mijn moeder wordt in elk geval niet meer lastig gevallen.
En ze hebben een koekje van eigen deeg gehad, want ze waren er niet zo blij mee dat ik bij kassa.nl, tros radar, opta en twitter mijn klacht breed had uitgemeten.
Tja...........zoals ze steeds al aangaven: We vinden het vervelend dat het zo gelopen is..........nu hebben ze gemerkt dat ik ook héél vervelend kan zijn.
Maar ik hoop (misschien tegen beter weten in) dat Pretium in het vervolg wat minder fanatiek aan klantenwerving doen.
De toekomst zal het leren.

m.vr.gr. Wilma.