fb
door fbronius 17 mei 2018 om 14:41
Computers & telefonie

Prijs verhoging KPN.

Per 1 juli 2018 gaan de nieuwe tariefen van KPN in. Ik ben al jaren klant van KPN en betaal voor het sneller internet pakket van 100/100.
Nu gaan de klanten die dat niet hebben van 80/8 naar 100/10.
Want daarmee wordt geadverteerd. Je krijgt een hogere snelheid (voor de €3,50 verhoging per maand)
In mijn situatie is daar geen "voodeel", immers ik betaal al €4,99 per maand meer om de 100/100 te halen.
Bij mij staat niks tegenover de €3,50 verhoging, ook niet bij de mensen die een nog hogere internetsnelheid hebben.

Zijn er meer mensen die dit een vreemde en oneerlijke situatie vinden?


5032 13 Rapporteer
door tenormin - 17 mei 2018 om 14:51
14398 Antwoorden / 82 Vragen
0

Alle providers gaan in Juli qua prijs omhoog. Ze moeten nu eenmaal veel investeren, dus prijsverhoging geldt ook voor u, ondanks dat u al extra lijkt te betalen voor snelheid.

door anglo 18 mei 2018 om 13:36
95 Antwoorden / 22 Vragen

ik heb nog geen bericht van mijn provider gehad.... dus ga ik uit van géén verhoging

door edrick3 - 17 mei 2018 om 14:57
26372 Antwoorden / 85 Vragen
0

En wat was de reactie van KPN?
Vind je het een onjuiste reclame?
Dien een klacht in: https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=73

door gerbera - 17 mei 2018 om 16:26
4460 Antwoorden / 6 Vragen
2

Waar haalt u die 100/10 Mbit/s vandaan. Dat kan alleen als u Internet en TV 4K heeft. In dat geval gaat u naar 150/15 Mbit/s dus wel degelijk een verhoging.. Heeft u geen 4k dan heeft u nu 80/8 Mbits en dat wordt 100/10 Mbit/s. Dat u nu € 4,99 p.m meer betaald heeft alles met het soort abonnement te maken wat u nu heeft. En de verhoging zit hem niet alleen in de internetsnelheid maar in het gehele pakket. Dus nog even alles lezen wat KPN hier over vermeld.

undefined





door Cookies 17 mei 2018 om 16:34
13269 Antwoorden / 36 Vragen

TS zit al jaren bij de KPN dus hij zal een oud abonnement hebben. Destijds zal hij voor die 5 euro wat sneller internet hebben gekregen.

door gerbera 17 mei 2018 om 16:38
4460 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook, al tientallen jaren, maar dan nog is de prijs afhankelijk van het pakket waarvoor gekozen is. Heb in die jaren div. verhogingen van de snelheid gehad zonder dat hiervoor extra werdt gerekend. Wel zijn de tarieven van de pakketten regelmatig verhoogd.

me
door mein33 17 mei 2018 om 17:48
4033 Antwoorden / 21 Vragen

TS zit al jaren bij de KPN dus hij zal een oud abonnement hebben. Destijds zal hij voor die 5 euro wat sneller internet hebben gekregen.

Naar ik dacht, is iedere KPN-klant per juli 2017 met een nieuw pakket begonnen.

ne
door neodutchio 17 mei 2018 om 18:04
2389 Antwoorden / 11 Vragen

Nee, je kon er voor kiezen om vanaf juli 2017 over te gaan. Ik ben een paar maanden geleden pas wakker geworden en overgestapt naar een nieuw abonnement.

Ge
door Genee 17 mei 2018 om 19:30
1386 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen 4k abonnement maar volgens contract wel 100/100 (glasvezel).
De snelheidtest bij KPN geeft op mijn laptop met wifi 69Mb/s down en 79 Mb/s up. Op ipad 100/140, hoe betrouwbaar dat allemaal is?

@H
door @HENK@ 18 mei 2018 om 13:14
71 Antwoorden / Vragen

@ GERBERA (specialist in o.a. computers ????)

Ik heb geen 4K maar glasvezel van KPN en dat komt met een extra betaling op 100/100!!

zojuist nog even gemeten:

  Download 93.40 Mb/s
  Uploaden 94.36 Mb/s
  Latency 5 ms
  Doorgifte 0.01%

 

@H
door @HENK@ 18 mei 2018 om 13:19
71 Antwoorden / Vragen

@NVDP

 

meten met een bekabelde opstelling geeft meestal het beste (meet)  resultaat

 

probeer ook eens " http://speed.measurementlab.net/nl/#/ " als alternatief voor de KPN test

door gerbera 18 mei 2018 om 16:04
4460 Antwoorden / 6 Vragen

@henk wat u voor aansluiting heeft zal mij een worst zijn. Voor glasvezel heeft KPN andere tarieven. De Ts heeft het niet over glasvezel. Daarbij is de verhoging niet alleen gebaseerd op internet maar op het gehele pakket.
En als ik meet kom ik met het koperdraadje op Down, 95 Mbit/s en Up 30Mbit/s en dat was 4 maanden geleden nog 80/10 zonder toenmalige prijsverhoging. @ GERBERA (specialist in o.a. computers ????) En waar dit op slaat is mij niet duidelijk ik vermeld slechts waarop de tarieven gebaseerd zijn en daar hoef je geen expert in te wezen, alleen de vragen goed lezen is voldoende.

@H
door @HENK@ 18 mei 2018 om 16:40
71 Antwoorden / Vragen

@ GERBERA

Over goed lezen gesproken.....Als je een beetje goed had gelezen had je ook gezien dat de Ts zelf ook 100/100 heeft (ofwel hoogst waarschijnlijk glasvezel!)

Wat de Ts over het hoofd ziet is dat hij doordat hij betaald voor extra snelheid met de verhoging naar 200/200 zal gaan

 

De snelheidsverhoging gaat trouwens pas in juli in dus je 95/30 zal wel toeval zijn of via een onbetrouwbare meet site

 



                                                         p.s.de  toevoeging specialist is omdat je voor een expert tamelijk domme vragen stelt en dito antwoorden geeft! ;-)

door gerbera 18 mei 2018 om 22:29
4460 Antwoorden / 6 Vragen

Nou fijn dit te weten over de P.s. en wat die snelheid betreft, is geen toeval heb ik keurig een bericht over gehad van KPN wanneer dit ging gebeuren. En ik heb geen glasvezel dus vandaar mijn vraag waar die 100/100 vandaan komt. Die toevoeging specialist komt niet van mij maar wordt, blijkbaar door de redactie, achter je naam geplakt. Och en of mijn antwoorden dom zijn laat ik aan de Ts over om dit te beoordelen.

ep
door epcot - 17 mei 2018 om 17:09
641 Antwoorden / 16 Vragen
0

Dan stap je over naar een goedkoper pakket die dan dezelfde snelheid heeft als je nu al hebt.

Ik ben jaren geleden begonnen bij Ziggo toen internet voor het eerst aangeboden werd, had toen het duurste abonnement. Nu jaren later en vele snelheids verhogingen verder ben ik al een paar keer een stap naar beneden gegaan met abonnement en toch heb ik vele malen sneller internet dan in den beginne.

door simon55 17 mei 2018 om 17:32
1372 Antwoorden / 4 Vragen

Hoera voor Ziggo

me
door mein33 17 mei 2018 om 17:46
4033 Antwoorden / 21 Vragen


toch heb ik vele malen sneller internet dan in den beginne.

'In den beginne' was er nog helemaal geen internet, want  "alles" kwam daarna !!    ;-))

ne
door neodutchio 17 mei 2018 om 18:06
2389 Antwoorden / 11 Vragen

Nee hoor, ze hebben laatst op diverse plaatsen opgravingen gedaan. Op een aantal plekken vond met een koperleiding waaruit de kan concluderen dat daar al internet was. Op sommige plaatsen vond met niets waaruit blijkt dat er wifi was.

door heremietkreeft - 17 mei 2018 om 21:05
8610 Antwoorden / 147 Vragen
0

Staat vandaag in de pers. U kunt echter altijd overstappen naar een andere provider die mogelijk goedkoper zijn en blijven.

door diumenge - 17 mei 2018 om 21:26
10068 Antwoorden / 13 Vragen
0

Als u al jaren klant bent bij KPN dan mogen ze op basis daarvan geen prijsverhogingen doorvoeren.... 

Oh nee, wacht even, dat maakt helemaal niets uit.

Alles wordt duurder, dus ook je internetaansluiting. Neem een langzamere aansluiting als je geld wilt besparen.

@H
door @HENK@ - 18 mei 2018 om 13:09
71 Antwoorden / Vragen
0

Eerst de aankondiging van KPN even goed lezen!
Het tarief voor alles in eenStandaard  gaat omhoog van €65,- naar € 68,50

 

maar dan de toelichting van KPN:

"Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnement

Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid van uw abonnement van 80/8 Mbit/s naar maximaal 100/10 Mbit/s. Daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN. "

 

met andere woorden, als u die snelheid verhoging niet wil zet u die af en stopt u ook met het betalen van de €4,99 extra.

Zo betaald u dan na de "verhoging" € 1,49 MINDER !!

door brigittv70 18 mei 2018 om 15:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas klopt het ook niet dat iedereen dan een verdubbeling van de optie sneller internet krijgt.

Lees wat ik via de mail van KPN kreeg:

 

Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid van uw abonnement van 80/8 Mbit/s naar maximaal 100/10 Mbit/s. U hebt nu de optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s aan staan. Wilt u deze optie door de snelheidsverhoging uitzetten en daarmee kosten besparen? Dat kan via MijnKPN.

Dus niks niet dat mijn internet gratis verdubbeld wordt.

 

Wij hebben een 3 in 1 glasvezelabonnement, weet niet of dat ermee te maken heeft dat onze internetsnelheid niet gratis verdubbeld wordt.

Of heeft u @HENK@ die optie sneller internet nu nog niet aanstaan?

Dat ze u die gratis verdubbeling aanbieden als lokkertje?

 

 

@H
door @HENK@ 18 mei 2018 om 17:02
71 Antwoorden / Vragen

@BRIGITTV70

 

Ik heb sinds juli 2015 een aansluiting van KPN glasvezel en heb vanaf die tijd ook de 100/100 snelheid.

het betreft een alles in een standaard abbo waar ik vanaf het begin de 100/100 extra bij heb genomen, toen voor 7,50 extra waar later een permanente korting van €2,50 op is gekomen.

 

dus niets lokkertje lijkt mij

door brigittv70 18 mei 2018 om 18:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al sinds 2013 een glasvezel alles in 1 standaard en ook meteen de 100/100 snelheid genomen als extra en waar inderdaad indertijd korting op gekomen is.

Raar dat dan de ene abonnee wel gratis de optie 100/100 naar 200/200 verhoogd krijgt en de andere abonnee niet.

Heb al naar KPN gebeld en daar weten ze er niets vanaf dat de 100/100 gratis verhoogd wordt naar de 200/200.

Ze zouden het uit gaan zoeken hoe het dan kan de ene abonnee wel die mail heeft gekregen met die verdubbeling en de andere niet.

Als het goed is nemen ze daar nog contact met over op als ze het uitgezocht hebben.

Wordt dus (hopelijk) nog vervolgd. ;-)

Ge
door Genee 18 mei 2018 om 19:22
1386 Antwoorden / 1 Vragen

@brigittv70
U kunt straks Sneller internet uitzetten waardoor u standaard 100/10 krijgt.

Ge
door Genee 18 mei 2018 om 20:06
1386 Antwoorden / 1 Vragen

@henk@
Bedankt voor de speedtest link.
Even getest met laptop 2017.
down 99 Mb/s en up 130 Mb/s, 6 ms.
Komt aardig overeen met de kpn test, deze was down 100 en up 140. Bekabelde laptop kost me rugpijn, modem hangt laag achter tv meubel, daar wacht ik even mee.

door brigittv70 19 mei 2018 om 00:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ @HENK@, 

Dat zal 'm niet worden aangezien we hier ook de hogere/snellere upload nodig hebben. ;-)

Vandaar ook dat we toen die 100/100 hebben genomen.

@H
door @HENK@ 20 mei 2018 om 23:13
71 Antwoorden / Vragen

@ BRIGITTV70

U antwoord mij op een opmerking die ik niet gemaakt heb!

Ik denk dat u NVPD bedoelde

 

                  

li
door lisa123 - 18 mei 2018 om 13:43
134 Antwoorden / 53 Vragen
0

Ook ik heb nog geen bericht gehad van KPN en schijn in een gebied te wonen (gewoon in een stad) waar de hogere snelheid van internet niet door te voeren is dus ik ga ervan uit dat er geen verhoging in prijs wordt doorgevoerd.
Zal er wel naast zitten, afwachten maar....

door mslingen - 18 mei 2018 om 14:03
15 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zit in dezelfde situatie, inderdaad mogen ze de prijs verhogen. Maar ze leveren bij mij niet wat ze beloven. Mijn internet werkt tot de voordeur goed, maar wifi is balen met de pet op. Via 5ghz haal ik ongeveer 50 van de 100 mb en met 2.4ghz tussen de 1 en de 30, dus niet vooruit te branden. Ik heb al vijf monteurs gehad, maar geen oplossing. Dus inderdaad oneerlijk.

door panter22 19 mei 2018 om 08:21
2141 Antwoorden / Vragen

Is je apparatuur wel snel genoeg. De experiabox V10 haalt die wifi snelheid wel.

me
door mein33 - 18 mei 2018 om 14:31
4033 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ook ik heb nog geen bericht gehad van KPN en schijn in een gebied te wonen (gewoon in een stad) waar de hogere snelheid van internet niet door te voeren is dus ik ga ervan uit dat er geen verhoging in prijs wordt doorgevoerd.
Zal er wel naast zitten, afwachten maar....


Niet iedereen krijgt op hetzelfde moment bericht, anders zou het callcenter het beantwoorden van vragen/opmerkingen/frustraties van boze klanten niet meer kunnen bijbenen en dan komen daar weer klachten over.
Nog even rustig afwachten, maar ook u wordt geknipt en geschoren.

Vo
door VolksWagen 2017 - 18 mei 2018 om 16:54
1 Antwoorden / Vragen
0

het gaat bji mij van 49 naar51,50 euro pm alls in 1 pakket

door newmikey - 18 mei 2018 om 17:01
596 Antwoorden / 0 Vragen
1

Er is géén enkele wet die het voorschrijft dat prijsverhogingen eerlijk dienen te zijn of zelfs maar gecompenseerd dienen te worden door meer service. Het is een open economie en KPN mag vragen wat ze wil.

door f.weele - 21 mei 2018 om 08:13
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

Beste forumleden, u leest het toch allemaal verkeerd. Het gaat om de snelheid van de prijsverhogingen die de providers toepassen. Die zal omhoog gaan. Tevens moet u rekening houden dat iedereen zal worden aangesloten op het glasvezelnet zodat ook de snelheid van het toesturen van de factuur zal toenemen.

m.vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gu
GuusB1234 - 18 jan. 2019 om 16:43
Garantie & verzekeringen

Wie weet meer over P.C.171 Waardevast uitvaart-polis?

Vorig jaar is mijn vader overleden en hij had een oude PC171 Waardevast uitvaart-polis. PC171 is overgegaan naar rechtsopvolger Reaal. De polis is afgesloten in 1976 en de laatste correspondentie stamt uit het jaar 1985. In 1986(?) is er een eenmalige koopsom gestort na aanbod van de verzekeraar. Ik ben op zoek naar mensen (bezit of nabestaanden) die ervaringen hebben met deze polis. Informatie o ... Lees meer

ma
marcvandenakker - 18 jan. 2019 om 17:23
Winkels & webshops

Wel betaald niets ontvangen

11- 1-2019 Lenovo pc besteld bij BCC, 575,00 euro en gelijk betaald, zou de volgende dag geleverd worden, echter volgende dag sms van BCC, gezien de drukte wordt pc één dag later geleverd. Nu levert DHL niet op zondag dus zo wie zo moeilijk, Maandag direct contact opgenomen met BCC via telefoon en whatsapp na een hele dag wachten antwoord; we gaan eerst uitzoeken waar het mis is gegaan, bij DHL? ... Lees meer

He
Hel1 - 18 jan. 2019 om 10:00
Geldzaken & recht

Eigen tandarts is ziek, contant betalen bij een vervangende mag dit zomaar

Eigen tandarts is ziek, de praktijk wel open voor telefoontjes enz. Nu pijn in de mond en doorgestuurd naar een vervangende 20 km verderop. Deze eist contant geld, net zo wanneer er een weekend dienst is bijv.. Kan dit zomaar? Eigen praktijk zou gewoon hebben gekund, wanneer de tandarts niet ziek zou zijn geweest. Klant onvriendelijk is het wel, dat is wel duidelijk. Waarom kan het niet simpel ger ... Lees meer