fb
door fbronius May 17, 2018 om 14:41
Computers & telefonie

Prijs verhoging KPN.

Per 1 juli 2018 gaan de nieuwe tariefen van KPN in. Ik ben al jaren klant van KPN en betaal voor het sneller internet pakket van 100/100.
Nu gaan de klanten die dat niet hebben van 80/8 naar 100/10.
Want daarmee wordt geadverteerd. Je krijgt een hogere snelheid (voor de €3,50 verhoging per maand)
In mijn situatie is daar geen "voodeel", immers ik betaal al €4,99 per maand meer om de 100/100 te halen.
Bij mij staat niks tegenover de €3,50 verhoging, ook niet bij de mensen die een nog hogere internetsnelheid hebben.

Zijn er meer mensen die dit een vreemde en oneerlijke situatie vinden?

7005 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 17, 2018 om 14:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Alle providers gaan in Juli qua prijs omhoog. Ze moeten nu eenmaal veel investeren, dus prijsverhoging geldt ook voor u, ondanks dat u al extra lijkt te betalen voor snelheid.

anglo
door anglo May 18, 2018 om 13:36
95 Antwoorden / 22 Vragen

ik heb nog geen bericht van mijn provider gehad.... dus ga ik uit van géén verhoging

edrick3
door edrick3 - May 17, 2018 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat was de reactie van KPN?
Vind je het een onjuiste reclame?
Dien een klacht in: https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=73

gerbera
door gerbera - May 17, 2018 om 16:26
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waar haalt u die 100/10 Mbit/s vandaan. Dat kan alleen als u Internet en TV 4K heeft. In dat geval gaat u naar 150/15 Mbit/s dus wel degelijk een verhoging.. Heeft u geen 4k dan heeft u nu 80/8 Mbits en dat wordt 100/10 Mbit/s. Dat u nu € 4,99 p.m meer betaald heeft alles met het soort abonnement te maken wat u nu heeft. En de verhoging zit hem niet alleen in de internetsnelheid maar in het gehele pakket. Dus nog even alles lezen wat KPN hier over vermeld.

undefined

Cookies
door Cookies May 17, 2018 om 16:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS zit al jaren bij de KPN dus hij zal een oud abonnement hebben. Destijds zal hij voor die 5 euro wat sneller internet hebben gekregen.

gerbera
door gerbera May 17, 2018 om 16:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ook, al tientallen jaren, maar dan nog is de prijs afhankelijk van het pakket waarvoor gekozen is. Heb in die jaren div. verhogingen van de snelheid gehad zonder dat hiervoor extra werdt gerekend. Wel zijn de tarieven van de pakketten regelmatig verhoogd.

me
door mein33 May 17, 2018 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

TS zit al jaren bij de KPN dus hij zal een oud abonnement hebben. Destijds zal hij voor die 5 euro wat sneller internet hebben gekregen.

Naar ik dacht, is iedere KPN-klant per juli 2017 met een nieuw pakket begonnen.

ne
door neodutchio May 17, 2018 om 18:04
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, je kon er voor kiezen om vanaf juli 2017 over te gaan. Ik ben een paar maanden geleden pas wakker geworden en overgestapt naar een nieuw abonnement.

Ge
door Genee May 17, 2018 om 19:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen 4k abonnement maar volgens contract wel 100/100 (glasvezel).
De snelheidtest bij KPN geeft op mijn laptop met wifi 69Mb/s down en 79 Mb/s up. Op ipad 100/140, hoe betrouwbaar dat allemaal is?

@H
door @HENK@ May 18, 2018 om 13:14
158 Antwoorden / 1 Vragen

@ GERBERA (specialist in o.a. computers ????)

Ik heb geen 4K maar glasvezel van KPN en dat komt met een extra betaling op 100/100!!

zojuist nog even gemeten:

  Download 93.40 Mb/s
  Uploaden 94.36 Mb/s
  Latency 5 ms
  Doorgifte 0.01%

@H
door @HENK@ May 18, 2018 om 13:19
158 Antwoorden / 1 Vragen

@NVDP

meten met een bekabelde opstelling geeft meestal het beste (meet)  resultaat

probeer ook eens " http://speed.measurementlab.net/nl/#/ " als alternatief voor de KPN test

gerbera
door gerbera May 18, 2018 om 16:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@henk wat u voor aansluiting heeft zal mij een worst zijn. Voor glasvezel heeft KPN andere tarieven. De Ts heeft het niet over glasvezel. Daarbij is de verhoging niet alleen gebaseerd op internet maar op het gehele pakket.
En als ik meet kom ik met het koperdraadje op Down, 95 Mbit/s en Up 30Mbit/s en dat was 4 maanden geleden nog 80/10 zonder toenmalige prijsverhoging. @ GERBERA (specialist in o.a. computers ????) En waar dit op slaat is mij niet duidelijk ik vermeld slechts waarop de tarieven gebaseerd zijn en daar hoef je geen expert in te wezen, alleen de vragen goed lezen is voldoende.

@H
door @HENK@ May 18, 2018 om 16:40
158 Antwoorden / 1 Vragen

@ GERBERA

Over goed lezen gesproken.....Als je een beetje goed had gelezen had je ook gezien dat de Ts zelf ook 100/100 heeft (ofwel hoogst waarschijnlijk glasvezel!)

Wat de Ts over het hoofd ziet is dat hij doordat hij betaald voor extra snelheid met de verhoging naar 200/200 zal gaan

De snelheidsverhoging gaat trouwens pas in juli in dus je 95/30 zal wel toeval zijn of via een onbetrouwbare meet site

                                                         p.s.de  toevoeging specialist is omdat je voor een expert tamelijk domme vragen stelt en dito antwoorden geeft! ;-)

gerbera
door gerbera May 18, 2018 om 22:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nou fijn dit te weten over de P.s. en wat die snelheid betreft, is geen toeval heb ik keurig een bericht over gehad van KPN wanneer dit ging gebeuren. En ik heb geen glasvezel dus vandaar mijn vraag waar die 100/100 vandaan komt. Die toevoeging specialist komt niet van mij maar wordt, blijkbaar door de redactie, achter je naam geplakt. Och en of mijn antwoorden dom zijn laat ik aan de Ts over om dit te beoordelen.

Gr
door Grunn1 - May 17, 2018 om 17:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan stap je over naar een goedkoper pakket die dan dezelfde snelheid heeft als je nu al hebt.

Ik ben jaren geleden begonnen bij Ziggo toen internet voor het eerst aangeboden werd, had toen het duurste abonnement. Nu jaren later en vele snelheids verhogingen verder ben ik al een paar keer een stap naar beneden gegaan met abonnement en toch heb ik vele malen sneller internet dan in den beginne.

simon55
door simon55 May 17, 2018 om 17:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hoera voor Ziggo

me
door mein33 May 17, 2018 om 17:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

toch heb ik vele malen sneller internet dan in den beginne.

'In den beginne' was er nog helemaal geen internet, want  "alles" kwam daarna !!    ;-))

ne
door neodutchio May 17, 2018 om 18:06
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nee hoor, ze hebben laatst op diverse plaatsen opgravingen gedaan. Op een aantal plekken vond met een koperleiding waaruit de kan concluderen dat daar al internet was. Op sommige plaatsen vond met niets waaruit blijkt dat er wifi was.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 17, 2018 om 21:05
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Staat vandaag in de pers. U kunt echter altijd overstappen naar een andere provider die mogelijk goedkoper zijn en blijven.

diumenge
door diumenge - May 17, 2018 om 21:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als u al jaren klant bent bij KPN dan mogen ze op basis daarvan geen prijsverhogingen doorvoeren....

Oh nee, wacht even, dat maakt helemaal niets uit.

Alles wordt duurder, dus ook je internetaansluiting. Neem een langzamere aansluiting als je geld wilt besparen.

@H
door @HENK@ - May 18, 2018 om 13:09
158 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst de aankondiging van KPN even goed lezen!
Het tarief voor alles in eenStandaard  gaat omhoog van €65,- naar € 68,50

maar dan de toelichting van KPN:

"Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnement

Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid van uw abonnement van 80/8 Mbit/s naar maximaal 100/10 Mbit/s. Daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN. "

met andere woorden, als u die snelheid verhoging niet wil zet u die af en stopt u ook met het betalen van de €4,99 extra.

Zo betaald u dan na de "verhoging" € 1,49 MINDER !!

brigittv70
door brigittv70 May 18, 2018 om 15:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas klopt het ook niet dat iedereen dan een verdubbeling van de optie sneller internet krijgt.

Lees wat ik via de mail van KPN kreeg:

Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid van uw abonnement van 80/8 Mbit/s naar maximaal 100/10 Mbit/s. U hebt nu de optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s aan staan. Wilt u deze optie door de snelheidsverhoging uitzetten en daarmee kosten besparen? Dat kan via MijnKPN.

Dus niks niet dat mijn internet gratis verdubbeld wordt.

Wij hebben een 3 in 1 glasvezelabonnement, weet niet of dat ermee te maken heeft dat onze internetsnelheid niet gratis verdubbeld wordt.

Of heeft u @HENK@ die optie sneller internet nu nog niet aanstaan?

Dat ze u die gratis verdubbeling aanbieden als lokkertje?

@H
door @HENK@ May 18, 2018 om 17:02
158 Antwoorden / 1 Vragen

@BRIGITTV70

Ik heb sinds juli 2015 een aansluiting van KPN glasvezel en heb vanaf die tijd ook de 100/100 snelheid.

het betreft een alles in een standaard abbo waar ik vanaf het begin de 100/100 extra bij heb genomen, toen voor 7,50 extra waar later een permanente korting van €2,50 op is gekomen.

dus niets lokkertje lijkt mij

brigittv70
door brigittv70 May 18, 2018 om 18:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al sinds 2013 een glasvezel alles in 1 standaard en ook meteen de 100/100 snelheid genomen als extra en waar inderdaad indertijd korting op gekomen is.

Raar dat dan de ene abonnee wel gratis de optie 100/100 naar 200/200 verhoogd krijgt en de andere abonnee niet.

Heb al naar KPN gebeld en daar weten ze er niets vanaf dat de 100/100 gratis verhoogd wordt naar de 200/200.

Ze zouden het uit gaan zoeken hoe het dan kan de ene abonnee wel die mail heeft gekregen met die verdubbeling en de andere niet.

Als het goed is nemen ze daar nog contact met over op als ze het uitgezocht hebben.

Wordt dus (hopelijk) nog vervolgd. ;-)

Ge
door Genee May 18, 2018 om 19:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@brigittv70
U kunt straks Sneller internet uitzetten waardoor u standaard 100/10 krijgt.

Ge
door Genee May 18, 2018 om 20:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@henk@
Bedankt voor de speedtest link.
Even getest met laptop 2017.
down 99 Mb/s en up 130 Mb/s, 6 ms.
Komt aardig overeen met de kpn test, deze was down 100 en up 140. Bekabelde laptop kost me rugpijn, modem hangt laag achter tv meubel, daar wacht ik even mee.

brigittv70
door brigittv70 May 19, 2018 om 00:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ @HENK@,

Dat zal 'm niet worden aangezien we hier ook de hogere/snellere upload nodig hebben. ;-)

Vandaar ook dat we toen die 100/100 hebben genomen.

@H
door @HENK@ May 20, 2018 om 23:13
158 Antwoorden / 1 Vragen

@ BRIGITTV70

U antwoord mij op een opmerking die ik niet gemaakt heb!

Ik denk dat u NVPD bedoelde

li
door lisa123 - May 18, 2018 om 13:43
134 Antwoorden / 53 Vragen

Ook ik heb nog geen bericht gehad van KPN en schijn in een gebied te wonen (gewoon in een stad) waar de hogere snelheid van internet niet door te voeren is dus ik ga ervan uit dat er geen verhoging in prijs wordt doorgevoerd.
Zal er wel naast zitten, afwachten maar....

mslingen
door mslingen - May 18, 2018 om 14:03
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit in dezelfde situatie, inderdaad mogen ze de prijs verhogen. Maar ze leveren bij mij niet wat ze beloven. Mijn internet werkt tot de voordeur goed, maar wifi is balen met de pet op. Via 5ghz haal ik ongeveer 50 van de 100 mb en met 2.4ghz tussen de 1 en de 30, dus niet vooruit te branden. Ik heb al vijf monteurs gehad, maar geen oplossing. Dus inderdaad oneerlijk.

panter22
door panter22 May 19, 2018 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Is je apparatuur wel snel genoeg. De experiabox V10 haalt die wifi snelheid wel.

me
door mein33 - May 18, 2018 om 14:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ook ik heb nog geen bericht gehad van KPN en schijn in een gebied te wonen (gewoon in een stad) waar de hogere snelheid van internet niet door te voeren is dus ik ga ervan uit dat er geen verhoging in prijs wordt doorgevoerd.
Zal er wel naast zitten, afwachten maar....

Niet iedereen krijgt op hetzelfde moment bericht, anders zou het callcenter het beantwoorden van vragen/opmerkingen/frustraties van boze klanten niet meer kunnen bijbenen en dan komen daar weer klachten over.
Nog even rustig afwachten, maar ook u wordt geknipt en geschoren.

Vo
door VolksWagen 2017 - May 18, 2018 om 16:54
1 Antwoorden / Vragen

het gaat bji mij van 49 naar51,50 euro pm alls in 1 pakket

newmikey
door newmikey - May 18, 2018 om 17:01
830 Antwoorden / 0 Vragen

Er is géén enkele wet die het voorschrijft dat prijsverhogingen eerlijk dienen te zijn of zelfs maar gecompenseerd dienen te worden door meer service. Het is een open economie en KPN mag vragen wat ze wil.

f.weele
door f.weele - May 21, 2018 om 08:13
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste forumleden, u leest het toch allemaal verkeerd. Het gaat om de snelheid van de prijsverhogingen die de providers toepassen. Die zal omhoog gaan. Tevens moet u rekening houden dat iedereen zal worden aangesloten op het glasvezelnet zodat ook de snelheid van het toesturen van de factuur zal toenemen.

m.vr.gr.