tu
door tukkertje Dec 20, 2016 om 17:07
Computers & telefonie

Print niet

De printer reageert niet meer op commando 'Print'. Ik krijg wel de volgende melding:

Selecteer Bidirectionele ondersteuning inschakelen in het dialoogvenster Eigenschappen van deze printer.
Wat betekent dit en hoe los ik dit op? De printer is een Canon IP2600.

11500 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2016 om 17:12
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk in de gebruyiksaanwijzing online. Maar om te beginnen: probeer de resetknop, dat is mogelijhk ook op uw printer een knop met een roodcirkeltje en daarin een v. Tenminste een seconde of 10 ingedrukt houden. Mogelijk knippert er dan een geel lampje bi c in wit cirkeltje tenminste 4 keer.

tu
door tukkertje - Dec 20, 2016 om 17:19
176 Antwoorden / 159 Vragen

De resetknop ingedrukt, maar geen reactie en/of oplossing. Ik denk niet dat ik er iets over in de gebruiksaanwijzing zal vinden. damk voor het meedenken.

ph
door philip36 - Dec 20, 2016 om 17:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bidirectional, computer kan met printer communiceren maar printer ook met computer.
U moet, volgens de melding, naar de eigenschappen van de printer.
Dat is te vinden onder hardware.

marita5
door marita5 - Dec 20, 2016 om 17:54
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tukkertje ,

Misschien heeft u hier iets aan :

Als u bidirectionele ondersteuning voor het printerstuurprogramma wilt inschakelen, schakelt u het selectievakje Bi-directionele ondersteuning inschakelen (Enable bidirectional support) in op het tabblad Poorten (Ports) in het eigenschappenvenster van het printerstuurprogramma.

=>
Dus, via Instellingen en Configuratiescherm naar Printers weergeven. Vervolgens rechts klikken en "Eigenschappen van printer" selecteren. In de tab poorten, de ondersteuningen in 2 richtingen aanvinken en het zou moeten werken.
Indien het grijs staat kun je in de tab algemeen, de administrator rechten inschakelen.

tu
door tukkertje Dec 21, 2016 om 16:24
176 Antwoorden / 159 Vragen

Uw antwoord kwam het dichtst bij een oplossing, maar helaas. Inderdaad stond er geen vinkje bij de betreffende poort. Steeds als ik die heb aangevinkt en op toepassen en op OK  heb gedrukt probeer ik tevergeefs te printen. Als ik dan terug ga blijkt het vinkje weer te zijn verdwenen.

marita5
door marita5 Dec 21, 2016 om 16:27
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@Tukkertje , als u dit heeft gedaan moet u na klikken op ok , opnieuw opstarten om de wijziging door te voeren , hopelijk helpt dat .

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2016 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik denk niet dat ik er iets over in de gebruiksaanwijzing zal vinden.
Waarom niet?
Ben je naar 'Eigenschappen' toegegaan?

Printer anders eens opnieuw installeren?!

tu
door tukkertje Dec 21, 2016 om 16:25
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dag Edrick.
Ik heb geen installatiecd meer van de printer. Is dat een probleem?

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2016 om 18:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ik denk niet dat ik er iets over in de gebruiksaanwijzing.....

Dus je hebt zelf nog niet eens gekeken? En ongetwijfeld is het ook te vinden bij de Helpfunctie.

tu
door tukkertje Dec 21, 2016 om 17:22
176 Antwoorden / 159 Vragen

Ik was daar op het moment van mijn reactie nog niet aan toegekomen. Ik antwoordde ook: IK DENK NIET DAT en niet Ik vind er niets over in de gebruiksaanwijzing.

aurora1
door aurora1 - Dec 20, 2016 om 22:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U denkt niet iets in de gebruiksaanwijzing te vinden?
Ik zou die dan maar eerst eens doorlezen. Ik ga dat niet voor u doen.

tu
door tukkertje Dec 21, 2016 om 16:28
176 Antwoorden / 159 Vragen

Zie mijn antwoord bij Carola. Lezen schijnt moeilijk te zijn voor sommige mensen zo blijkt. Toch fijne kerstdagen gewenst.

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2016 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

tu
door tukkertje 21 dec. 2016 om 16:25
166 Antwoorden / 142 Vragen

Dag Edrick.Ik heb geen installatiecd meer van de printer. Is dat een probleem?

Je zou systeemherstel kunnen proberen met een datum toe de printer het nog wel deed.

Als de oplossing van marita5 niet lukt (opnieuw opgestart?) dan zou je kunnen kijken of je de benodigde driver van de site van Canon kunt downloaden: http://www.canon.nl/support/consumer_products/products/printers/inkjet/pixma_ip_series/pixma_ip2600.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS%2010%20(64-bit)

tu
door tukkertje Dec 23, 2016 om 14:56
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dag Edrick.
ik heb de Canon ip2600, die slecht functioneert op windows 10, weggedaan en vervangen door een nieuwe printer die wel met dit programma om kan gaan. Opgelost nu.
Dank voor de hulp en fijne feestdagen.

edrick3
door edrick3 Dec 23, 2016 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor het terugmelden. Ook fijne feestdagen toegewenst!

ja
door jas7812 - Dec 24, 2016 om 13:15
24 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je Windows 10? Want dan zou dat kunnen verklaren waarom je printer het niet doet. Windows 10 is namelijk bekend met veel verschillende problemen rondom printers. Hier vind je een handleiding om de meest voorkomende printerproblemen onder Windows 10 op te lossen.

edrick3
door edrick3 Dec 24, 2016 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schreef: ik heb de Canon ip2600, die slecht functioneert op windows 10, weggedaan en vervangen door een nieuwe printer die wel met dit programma om kan gaan. Opgelost nu.