mjvanderwerf
door mjvanderwerf Feb 20, 2018 om 15:18
Computers & telefonie

Print screen in W10

Hallo,
als ik in W7 een print screen wilde maken, drukte in op Print screen. ging naar paint en haalde de ps op met Shift/insert.
Nu in W10 (en met een nieuw toestenbord van Logitech wil dat maar niet lukken.
Print screen staat in een wit blokje op de F12 toets. Daar druk ik dus op met de shift ingedrukt.
Als ik dan naar paint ga en op insert druk, gebeurt er niets; ook niet met Shift/insert.
Het toetsenbord is de MK235van Logitech.
Hoe kan ik een screenprint opslaan  ?
MJ

6132 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 20, 2018 om 15:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat witte blokje onder F12 is voor een printopdracht waarbij de shifttoets niet gebruik moet worden. U kunt dan alleen het scherm printen. Voor het opslaan in pant moet u de toets PrtScn, zonder shifttoets, gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 20, 2018 om 15:56
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Halllo mjvanderwerf,
klik op printscreen van het toetsenbord,
vanaf dat moment kunt het plakken in b.v. Word met de toetsencombinatie ctrl en v
succes.

jo
door jorisw - Feb 20, 2018 om 16:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zit snipping tool niet meer in WIN10? Veel handiger dan print screen.

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2018 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Grappig, dat toetsenbord heb ik pas verkocht op MP.

Je moet de Fn toets indrukken (rechts v.d. spatiebalk) en dan de F12 toets. Alle functies waar een 'wit blokje' omheen zit, werken alleen met de Fn toets.

tdmduc
door tdmduc - Feb 20, 2018 om 17:21
703 Antwoorden / 2 Vragen

Windows 10 heeft als "accessoire" het knipprogramma (snipping tool).(Windows\Start Menu\Programs\Accessories)

Veel handiger vind ik het gratis programma Greenshot. Daar kan je pas echt alle kanten mee op. Zodra je dan op printscreen druk krijg je opties wat je wilt knippen en wat je er daarna mee wilt doen(bewerken of emailen of in word openen, enz,enz.)

Ik gebruik dit veel om handleidingen te maken en is veel handiger als het omslachtige plakken van veel te grote plaatjes in paint of word want in de editor kan je gelijk iets omcirkelen of pijlen zetten en tekstballonnen plaatsen.

By the way: U moet op de FN (rechts)drukken als u PrintScrn(F12) wilt gebruiken voor de MK235 van Logitech.(zie afbeelding)

rembrantd
door rembrantd Feb 20, 2018 om 18:23
116 Antwoorden / 36 Vragen

ik heb ook zoiets en werkt met de prtscr-knop

Cookies
door Cookies Feb 20, 2018 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....U moet op de FN (rechts)drukken als u PrintScrn(F12) wilt gebruiken voor de MK235 van Logitech... Ja, dat stond er al.

tdmduc
door tdmduc Feb 20, 2018 om 22:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

ja da zag ik pas nadat ik klaar was met typen 15 minuten later Carola......jij bent altijd NET ietsje sneller jij om 17:07 ik: OM 17:21

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2018 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt eventueel ook het knipprogramma van Windows gebruiken:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13776/windows-use-snipping-tool-to-capture-screenshots
Ik kan geen link plaatsen voor de Nederlandse tekst, maar die kunt u hier vinden: https://www.startpage.com/do/search

gsm
door gsm - Feb 20, 2018 om 20:17
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn 4 mogelijkheden.

Alleen het actieve venster afbeelden:
Alt en PrtScrn  of,
Fn + Alt en PrtScrn

Het hele scherm afbeelden:
Ctrl en PrtScrn of,
Fn + Crtl en PrtScrn