ja
door jantiemes Mar 27, 2015 om 17:32
Computers & telefonie

Printen factuur

Hallo ,
Ik probeer een factuur te printen een adobe acrobat bestand , echter wordt er alleen het briefhoofd afgedrukt en niet de bedragen .
Hoe krijg ik alles wel goed geprint
Mvg

5485 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klinkt als een fout in het pdf-bestand, dan is er niet zo eenvoudig iets aan te doen. Heb je hetzelfde probleem met andere bestanden?

pi
door pieterwolters - Mar 27, 2015 om 18:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de zekerheid: andere bestanden met zwarte tekst worden wel goed geprint? Ik zat pas ook te schelden tegen mijn printer dat de tekst niet werd geprint, bleek dat de nozzles voor zwart verstopt waren. Het gekleurde briefhoofd werd wel goed geprint, maar zwart niet.

ja
door jantiemes - Mar 27, 2015 om 18:16
38 Antwoorden / 30 Vragen

Als ik de factuur open dan zie ik alles .
Als ik het uitprint dan zie ik het gekleurde logo niet . Ook zie ik de bedragen in het blauw en de regels bedrag , btw , totaal in het zwart niet op de print .

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je nu gewoon de vragen beantwoord, dan komen we wat verder.

ja
door jantiemes - Mar 27, 2015 om 18:23
38 Antwoorden / 30 Vragen

@ diumenge

Sorry , ja ik heb het in het verleden ook gehad met de facturen van telefoonprovider Ben .

ja
door jantiemes - Mar 27, 2015 om 18:27
38 Antwoorden / 30 Vragen

De factuur van Ben was ook adobe .
Met andere bestanden geen problemen

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zit het dus of in de printer/printer-driver of in het programma dat je gebruikt om de pdf's te bekijken en te printen. Probeer eens via een ander programma wat te printen, heb je daar hetzelfde probleem dan is het hoogst waarschijnlijk de printer. Lukt printen dan wel, dan is het hoogst waarschijnlijk je pdf-software.

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jantiemes schreef op vrijdag 27 mrt 2015, 18:27]De factuur van Ben was ook adobe .
Met andere bestanden geen problemen
Welke pdf-software gebruik je?

ja
door jantiemes - Mar 27, 2015 om 18:41
38 Antwoorden / 30 Vragen

Adobe Reader XL

diumenge
door diumenge - Mar 27, 2015 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen
aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2015 om 18:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het anders eens met de Foxit Reader.

ja
door jantiemes - Mar 27, 2015 om 20:59
38 Antwoorden / 30 Vragen

Uiteindelijk gelukt door adobe te verwijderen

dr
door drabbel - Mar 30, 2015 om 11:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing zit waarschijnlijk in het afdrukmenu van Adobe Reader onder Opmerkingen & Formulieren.
Daarin zijn 3 opties beschikbaar:
-Document
-Document en Markeringen
-Document en Stempels
waarschijnlijk staat Document en Markeringen aangevinkt, kies voor Document en kijk of de afdruk wel zichtbaar wordt, idem Document en Stempels.

Met name facturen worden door hun layout vaak onvolledig weergegeven in Adobe Reader, even de opties proberen geeft wel een afdrukresultaat.

PS.Jammer dat er geen screendump ingevoegd kan worden in dit forum.

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2015 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......PS.Jammer dat er geen screendump ingevoegd kan worden in dit forum........

Jammer dat je niet even de reacties leest.

miarcos
door miarcos - Mar 30, 2015 om 12:20
7 Antwoorden / 13 Vragen

het is een pdf bestand,probeer het eens met save tekst in acrobat reader
en open met microsoft office,en dan printen.Succes

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2015 om 15:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 30 mrt 2015, 11:41]......PS.Jammer dat er geen screendump ingevoegd kan worden in dit forum........

Jammer dat je niet even de reacties leest.
Het is een nieuwsbrief item geworden....
Er zullen er nog wel meer komen.