hk
door hk60 Feb 15, 2004 om 14:41
Computers & telefonie

Printer

Onder windows2000 heb ik een probleem met het uitprinten vanuit een dos programma. (Foxpro) Als ik iets uit wil printen, dan moet ik het dos programma afsluiten en dan reageerd mijn printer wel direct. Anders moet ± 1 min. wachten. Onder win98 had ik hier geen last van.
Ook print opdrachten gemaakt in foxpro voor windows gaven het zelfde probleem.

618 4 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:40
402 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 2000 is de opvolger van Windows NT en bevat dus geen DOS. Windows 98 is wel gebouwd op DOS. Dit zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn en is alzodanig niet oplosbaar. Met het programma VMware schijn je een soort DOS-poort te kunnen maken (http://www.vmware.com/) maar je zal even op die site moeten zoeken of dat voor jou een oplossing is.

hk
door hk60 - Apr 16, 2004 om 12:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor Uw meedenken van mijn probleem. Ik werk in een audio/video winkel en daar wordt mijn eigen gemaakte programma gebruikt om reparatie's en bestellingen in te voeren. De zaak zelf gebruikt VMSII en is ook een dos programma en dat stuurt wel de kassabonprinter aan. Het moet dus op te lossen zijn. Gr. Hans

nu
door nubro01 - Apr 16, 2004 om 12:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Uit mijn Clipper support dagen meen ik mij te herinneren, dat het met file sharing te maken heeft. Hoe ziet de programma regel eruit in foxpro om de printer to openen?
Dos had niet veel te delen, Windows des te meer!

wt
door wtepper - May 4, 2004 om 20:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft met niets anders te maken dat windows de printopdracht gaat spoolen... (in de wachtrij plaatsen) Zet dit uit bij printereigenschappen tabblad geavanceerd en klik de optie "Direct naar printer afdrukken" aan. Als het goed is dan bemoeit windows zich dan niet meer met de printjob en gaat het wel snel...

Groet,

Een Microsoft Certified Proffesional